کد خبر: ۲۵۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 03 July 2016
تابناک / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شمال کشور در منطقه سنگر رشت توسط بخش‌ خصوصی در حال ساخت است.

کاظم لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه شرکت آبفای گیلان برای آینده خود برنامه توانمند مدیریتی دارد، اظهار کرد: توسط بخش‌ خصوصی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شمال کشور در سنگر رشت در حال ساخت است.

وی اعتبار ساخت این تصفیه‌خانه را 168 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این تصفیه‌خانه در دو سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان ظرفیت دو فاز احداثی تصفیه‌خانه مذکور را در هر ثانیه 6 میلیون متر مکعب آب دانست و تصریح کرد: با ساخت این تصفیه‌خانه آب استان گیلان تا 50 سال آینده تأمین می‌شود.

وی احداث سد دیورش را تأمین‌کننده آب شهرهای رودبار، منجیل، رستم‌آباد، لوشان، توتکابن و ... عنوان کرد و گفت: احداث این سد یکی از طرح‌های مهم آبرسانی در گیلان است و این استان را به افتخارات بزرگ در زمینه تأمین آب می‌رساند.

لطفی با اشاره به اینکه سد دیورش آب 100 درصد برخی شهرهای گیلان را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: حفظ آب‌های زیرزمینی از برنامه‌های آبفای استان است.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح‌های آبرسانی فومن و صومعه‌سرا اجرایی شده است، تصریح کرد: این طرح آبرسانی تا سال 98 به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان طرح آبرسانی به آستارا و لوندویل را در دست اجرا دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام خط انتقال آب رودخانه آق‌چای در آستارا آغاز شده است و آب این رودخانه به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

وی احداث تصفیه‌خانه چلوند را از طرح‌های آبرسانی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: طرح آبرسانی رودسر و املش توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اجرا بوده و تا سال 96 عملیات اجرایی آن پایان می‌یابد.

لطفی زمان پایان طرح آبرسانی به شهرهای لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و ... را تا پایان سال 98 بیان کرد و گفت: طرح آبرسانی به شهر اطاق‌ور لنگرود نیز تا یکماه آینده به پایان رسیده و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به رستم‌آباد رودبار تا 45 روز دیگر وارد مدار می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاح خط انتقال منجیل تا 10 روز دیگر به اتمام می‌رسد.

این مسؤول حفر و تجهیز چاه فلمن برای شهرهای شرق و انزلی را در دستور کار عنوان کرد و یادآور شد: 15 تیرماه جاری نخستین چاه فلمن از بستر رودخانه سنگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر ساخت تصفیه‌خانه بزرگ سنگر، تصفیه‌خانه شماره یک و چاه فلمن نیز در حال احداث بوده و تمام منابع آب گیلان را در مدار حفظ می‌کنیم.

لطفی با تصریح بر اینکه در تمام شهرهای گیلان برنامه‌هایی برای طرح‌های آبرسانی تدوین شده است، گفت: طرح‌های آبرسانی در برخی از شهرهای گیلان به پایان رسیده و در برخی شهرها نیز پیشرفت چشمگیری دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صومعه سرایی
|
United States
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
طرح‌های آبرسانی فومن و صومعه‌سرا اجرایی شده است،سالهاست صحبت از بهبود کیفیت آب صومعه سرا شده اما هیچ تغییر نکرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار