تابناک بررسی می کند ؛
تابناک / اگر یک شهر از فرصت های موجود استفاده نکرده تا نشان دهد که چگونه می خواهد تعریف شود و گام‌هایی را برای معرفی و تعریف آن برای استان ، کشور و دنیا برنداشته باشد، پس این کار را باید به دیگران واگذار کند تا اهل علم و نخبگان ، آن طور كه شایسته است آن را تعریف کنند.
کد خبر: ۲۵۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 02 July 2016
تابناک / اگر یک شهر از فرصت های موجود استفاده نکرده تا نشان دهد که چگونه می خواهد تعریف شود و گام‌هایی را برای معرفی و تعریف آن برای استان ، کشور و دنیا برنداشته باشد، پس این کار را باید به دیگران واگذار کند تا اهل علم و نخبگان ، آن طور كه شایسته است آن را تعریف کنند.

به گزارش تابناک گیلان، اواخر هفته گذشته بود که مشکلات تهیه طرح جامع و تفصیلی در شهر لاهیجان و نادیده گرفتن برخی موارد توسعه‌ای در آن، بعضی اعضای شورا را به انتقاد واداشته و آن را غیرکارشناسی دانسته‌اند.

در گزارش مذکور ، عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان طرح جامع تهیه شده در این شهر را غیرکارشناسی خواند و گفت: این طرح مغایرت‌های بنیادی دارد.

و یا در یک گزارش دیگر ابراهیم مهربان ، سخنگوی شورای شهر لاهیجان در واکنش به دخالت علی اصغر حجامی در امور شهری لاهیجان و حمایت از شهردار وقت(رضا کحالی) اظهار داشت: عجبا! آقای حجامی شما مدعی العموم مردم لاهیجان شده اید؟ نگاهی به کارت عضویت خود بیندازید. ضمناً قید گردیده ( شهر لنگرود ) پس در چارچوب اختیارات خود عمل نموده و حتی حرف بزنید. تردید ندارم که شما حتی یکبار قوانین مربوط به شوراها را مطالعه نکردید. لازم میدانم توصیه همکارانه به شما نمایم که اگر خود نمی توانید با اختیار گرفتن مشاور به منظور حفظ جایگاه شورا و جلوگیری از خسارت احتمالی بر پیکره شورا نسبت به مطالعه قوانین شوراها اقدام عاجل نمایید.


نوع دفاع و دلواپسی های ، نخبگان ، دانشگاهیان ، اهالی رسانه ، شورای اسلامی شهر و مردم لاهیجان به آنچه در امور این شهر می گذرد ، قظعا یکی از فاکتورهای موفقیت امروز شهر لاهیجان در تبدیل شدن به یک برند کشوری است.


حال ، رضا کحالی(شهردار سابق لاهیجان)  10 کیلومتر بیشتر به شرق گیلان متمایل شده و امروز بیش از  7 ماه از تصدی وی بر شهرداری لنگرود می گذرد.

با آمدن کحالی ، عامه مردم لنگرود که از جزییات درگیری و بدهی های به جا مانده از دوران مدیریت وی بر شهرداری لاهیجان اطلاعی نداشتند ، خوشحال و شادمان که امیرکبیر و ناجی لنگرودی ها خواهد امد!



اگر چه مدتی قبل طی گزارشی در این رسانه با عنوان  ماجرای ملک و املاکی که کحالی از آن ها سخن می گوید چیست؟ / آگشته: 13 میلیارد تومان از بدهی های گذشته پرداخت شد / مهربان: کحالی 40 میلیارد تومان بدهی گذاشت و رفت  به طور خلاصه اشاره شد که آنطور هم اوضاع دوران مدیریت کحالی در شهرداری لاهیجان گل و بلبل نبوده ؛ اما امروز و بعد از گذشت 7 ماه اتفاقاتی در شهر لنگرود افتاده است که منجر به تضارب آرای شدید بین موافقین و مخالفین عملکرد شهردار فعلی را با خود به همراه داشته است.


اتفاقی که به جرات می توان گفت در لاهیجان طی دو سال اول مدیریت کحالی خبری از آن نبود!


جدا از اتفاقاتی که در آینده نزدیک و دور ممکن است در شهرداری لنگرود و در سال پایانی عمر شورای این شهر رخ دهد ، رضا کحالی باید یک پرسش مهم و جدی ترین مطالبه نخبگان و فرهیختگان شهر لنگرود پاسخ دهد که آیا شهر لاهیجان با تیر چراغ برق میلیونی ، سفر ارمنستان ، جذب بستگان شورای شهر ، پاره کردن زنجیر و مسابقه پنالتی، یک برند ملی شد!؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار