تابناک / در بسته «چه خبر از ستاره‌های موسیقی؟» این هفته به بررسی گروه‌ها و سبک‌های مختلف موسیقی ایران پرداخته ایم و مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای پیش رو را بررسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 01 July 2016
تابناک /  مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای موسیقی هفته پیش رو را با هم مرور می کنیم.


ناصر چشم آذر کنسرت برگزار می‌کند

ناصر چشم‌آذر که سال گذشته کنسرت «شب باران عشق» را در تالار وحدت برگزار کرده بود، 18 و 19 مردادماه باز هم در این سالن با هوادارانش دیدار می‌کند.

او سال گذشته نیز پس از 30 سال دوری از صحنه، گزیده‌ای از موسیقی فیلم‌هایش را اجرا کرد و این در حالی است که رپرتوار اجرای پیش رو تا کنون اعلام نشده است.

این اجرا هر شب ساعت 21:30 روی صحنه خواهد رفت و بهای بلیت‌ها 50 تا 130 هزارتومان اعلام شده‌اند. بلیت‌فروشی کنسرت نیز از طریق وبسایت «ایران‌کنسرت» انجام خواهد شد.

ناصر چشم‌آذر یکی از پیشگامان در زمینه‌ی سازهای الکترونیک در ایران محسوب می‌شود. او در 20 سالگی جهت گذراندن دوره‌ی موسیقی jazz به آمریکا سفر کرد. موسیقی فیلم‌های «هامون»، «خواهران غریب»، «قارچ سمی» و «خواب و بیدار» از آثار او است. معروف‌ترین آلبوم این هنرمند نیز «باران عشق» نام دارد.

گروه «سور» به خوانندگی حسام‌الدین سراج در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

گروه موسیقی «سور» طی روزهای 26 و 27 تیرماه ساعت 21 و 30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این اجرا در دو بخش خواهد بود که بخش اول آن در مایه اصفهان اجرا می‌شود و بخش دوم نیز به مایه دشتی اختصاص خواهد داشت.

 قطعاتی که در این کنسرت به اجرا درمی‌آید، قطعاتی هستند که تاکنون اجرا نشده‌اند و براساس سروده‌های شعرایی چون حافظ، مولوی، منزوی و ابتهاج ساخته شده اند. گروه «سور» متشکل از جمشید صفرزاده سنتور، حمید قنبری تنبک، امین دادوری دف و سازهای کوبه‌ای، علیرضا دریایی کمانچه، صابر صوری عود، فرنام اسکندری کمانچه آلتو و مجید مولانیا به عنوان نوازنده تار و آهنگساز می‌شود.

 اولین آلبوم گروه «سور» سال 92 منتشر شد که این آلبوم با آهنگسازی مولانیا و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد که در برج میلاد تهران، شهرستان‌ها و چند کشور خارجی هم به اجرا درآمد.

 گروه «سور» سه مجموعه برای انتشار دارد که اولین مجموعه آن به نام «در عشق زنده باید» با خوانندگی وحید تاج توسط مؤسسه ایران گام منتشر خواهد شد. 2 آلبوم دیگر نیز با آهنگسازی جمشید صفرزاده و خوانندگی سالار عقیلی در دست انتشار قرار دارد، ضمن اینکه به زودی یکی از تصانیف جدید آنها  تحت عنوان «سرود کهن» در قالب نماهنگ منتشر می‌شود.

«همنوازان حصار» مرداد در تالار وحدت کنسرت می‌دهد

گروه موسیقی «همنوازان حصار» به آهنگسازی علی قمصری، خوانندگی پوریا اخواص و هم آوایی هاله سیفی زاده و بهرخ شورورزی از چهاردهم مرداد ماه در تالارهای وحدت و رودکی تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار می‌کند.

در این کنسرت‌ها  که بعد از کنسرت‌های تهران در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، تازه‌ترين آثار قمصرى با اشعار ابتهاج، فاضل نظرى، فريدون مشيرى و عليرضا كليايى در دستگاه چهارگاه براى سازهاى تار با هنرمندی على قمصرى، گيتار فلامنكو با نوازندگی حسين كمانى ، بربط  با نوازندگی اميرفرهنگ اسكندرى، سازهاى كوبه‌اى با هنرمندی زكريا يوسفى و كامران منتظرى و هم آوايى نوشته شده است.

 در کنسرت‌های پیشین، تعدادی از قطعات مانند آیینه، زیبای وحشی، جامی دیگر، افسانه‌ی خاموشی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند که در کنسرت پیش‌روی نیز آنان را به همراه تعدادی قطعه‌ جدید از جمله قطعه‌ «دیوانه می‌گردم» اجرا خواهند کرد.

 آنها  در این کنسرت از ردیف دستگاهی تبعیت کرده  و روند مدال و سیر مدال موسیقی چون مقدمه،‌ تصنیف، ضربی و بداهه‌نوازی را مورد توجه قرار داده‌اند، به همین  جهت این کنسرت روند به هم پیوسته‌ای دارد که در این میان اشعار نیز در آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اما تنها معطوف به آن نیست.

کنسرت «چارتار» در اروپا

این کنسرت‌ها از بیست‌و‌سوم سپتامبر در رتردام آغاز و پس از آن در تاریخ ۲۴ سپتامبر در دوسلدرف، ۲۵ لندن، ۲۶ منچستر، ۳۰ گوتنبرگ و اول و دوم اکتبر در شهرهای استکهلم و فرانکفورت ادامه خواهد داشت.

آرمان گرشاسبى، آرش فتحى، احسان حائرى و آیین احمدى‌فر چهار عضو اصلی گروه چارتار هستند که در این تور به اجرای آلبوم‌های «جاده می‌رقصد» و «باران تویی» خواهند پرداخت.

گفتنی است گروه چارتار پیش از آن نیز از تاریخ دهم سپتامبر (۲۰ شهریور) در شهر ونکوور و سپس در تاریخ‌های ۱۱، ۱۶ و ۱۷ سپتامبر (۲۱، ۲۶ و ۲۷ شهریور) در شهرهای کگلری، مونترال و تورنتو تور کنسرت‌هایش در کانادا را برگزار می‌کند.

شهرداد روحانی در تهران می‌نوازد

کنسرت تابستانی شهرداد روحانی ۱۲ مردادماه در سالن فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این اجرا به‌شکل کوارتت روی صحنه می‌رود.
روحانی در این کنسرت پیانو خواهد نواخت و نوازندگان هارپ و سازهای ضربی نیز ساز او را همراهی خواهند کرد.این اجرا ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت‌های آن ۷۰ و ۸۰ هزار تومان است.
این هنرمند چندی پیش نیز در شهر رشت کنسرت برگزار کرده بود. روحانی از دانش‌آموختگان هنرستان هنرهای زیبای وین در اتریش است که جوایز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در اروپا و آمریکا مانند A.K.M Scholarship در وین - پایتخت اتریش - و ASCAP Scholarship در لس‌آنجلس آمریکا گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار