بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 30 June 2016
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


هاشمی رفسنجانی: دولت دهم به اخلاق آسیب زد /کسانی که مدعی انقلابی‌گری بودند، رسوا شدند


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:درست است که اوضاع فرهنگی کشور مطلوب نیست اما باید توجه کنید که بیشترین امکانات فرهنگی در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب در دست کدام جریان بود.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از شعرا، نویسندگان، هنرمندان عرصه‌های مختلف سینما، تئا‌تر، موسیقی و عکاسی، مدیران عامل خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی، مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرنگاران گفت: باید کمی صبر کنیم تا نتیجه انتخاب مردم را در مجلس شورای اسلامی ببینیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تفسیر مردم مناطق دوردست کشور از انتخابات و حتی انتخاب اعضای هیأت رئیسه در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مردم بهتر از خیلی‌ها می‌فهمند.

اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه به نقل از ایلنا بخوانید؛

*{ توصیه به ارباب رسانه}: با ادبیات ویژهٔ مردم مسائل و انتظارات عمومی را به شکل معقول مطرح کنید و در بیان نتایج حضور مردم در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۴ به این مسأله اشاره کنید که مردم برای خیلی‌ها در داخل و حتی برای خارجی‌ها شناخته شدند.

*آگاهی مردم بزرگ‌ترین دستاورد است. مطمئن باشید دیگر به آسانی نمی‌توانند با ظاهرسازی‌ها به این دستاورد مهم مردم دستبرد بزنند.

*{در خصوص گلایه یکی از حاضران برای ترکیب کمیسیون‌های مجلس}: بعضی‌ها از سال‌ها قبل در مجلس بودند و از جزییات کار‌ها و لابی‌ها خبر دارند،  مطمئن باشید اوضاع به تدریج درست می‌شود و اگر می‌خواهید میزان موفقیت منتخبین خود را در مجلس بسنجید، فضای امروز را با گذشته مقایسه کنید که چگونه هر روز با سخنان بی‌پایهٔ خود بمبی در آرامش روحی مردم منفجر می‌کردند.

*کسانی که رأی نیاورده‌اند، خوب می‌دانند که علت چیست، وقتی به رأی مردم فکر می‌کنند در دل خاضع می‌شوند، حتی اگر بر زبان نیاورند و اگر به قدرت رأی مردم ایمان بیاورند، یکی از دستاوردهای این انتخابات است.

*مگر مردم چه می‌خواهند؟ می‌خواهند هر کس که قدرت دارد و امکانات کشور در دستش است بداند که مردم پایهٔ اصلی نظام هستند.

*مطمئن باشید که اگر مردم وفادار به نظام نبودند، ایران با آن تجزیه‌طلبی‌های خونین، ناآرام‌تر از افغانستان می‌شد.

*{با اشاره به بندهای مترقی قانون اساسی}: همین قانون اساسی رأی مردم را تضمین می‌کند و قطعاً بدانید تخلفات قانونی از هر کس باشد، نتایج معکوس دارد. می‌توانیم روزگار خوبی را برای ایران در آینده تصور کنیم، چون جوانانی باسواد و خانواده‌هایی آگاه داریم.

*گسترش فضای مجازی در همهٔ کشور بسیار خوب است. اطلاع‌رسانی تا روستاهای کوچک رفته و دیگر کسی نمی‌تواند واقعیت‌ها را از مردم پنهان کند و یا به آنان دروغ بگوید.

*{خطاب به اصحاب فرهنگ و رسانه}: باید به اخلاق انسانی و اسلامی برگردیم که عصارهٔ آن در توصیه‌های امام موسی کاظم (ع) به شاگردشان هشام بن حکم، آمده است. لشکریان عقل و جهل به عنوان فضیلت‌ها و رذیلت‌های اخلاقی در مقابل هم صف‌آرایی کردند و باید به عنوان صاحبان قلم، تریبون و روزنامه برای اشاعهٔ فضیلت‌های اخلاقی در جامعه بکوشید.

*فرهنگ چند رکن دارد، آن را به کلام، عقاید، احکام و اخلاق تقسیم کرد، مهم اخلاق است که جامعه را می‌سازد.

*درست است که اوضاع فرهنگی کشور مطلوب نیست اما باید توجه کنید که بیشترین امکانات فرهنگی مانند صداوسیما، ائمه جمعه، سازمان‌های متعدد مدعی فرهنگ در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب در دست کدام جریان بود.

*همهٔ دولت‌های پس از پیروزی انقلاب به جز دولت نهم و دهم برای مسائل فرهنگی تلاش می‌کردند، حقیقتاً دولت دهم به اخلاق آسیب زد و خدا آن‌ها را هدایت کند که این کار‌ها را در کشور امام زمان (عج) تکرار نکنند که دعای فرجش را هر روز می‌خواندند.

*خوارج آن روز که داعش روزگار ما هستند، چنان شخصیت حضرت علی (ع) را در جامعه مورد هجمه قرار داده بودند که وقتی خبر شهادت آن مظلوم در نماز صبح آن هم در مسجد کوفه پخش شد، مردم به همدیگر می‌گفتند: مگر علی نماز می‌خواند!؟ او در مسجد چکار می‌کرد!؟

*{با اشاره به حادثهٔ هفت تیر و شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره کرد و با ارائه تحلیلی از اهداف منافقان که در جنایت خوارج روزگار هستند}: با خون آن شهدا، انقلاب بالنده شد، مردم آگاه‌تر شدند و کسانی که مدعی انقلابی‌گری بودند، رسوا شدند.

*منافقین الان کجا هستند؟، روزگاری مزدور صدام بودند و امروز مزدور صهیونیست‌ها هستند.

*مردم فلسطین مظلوم‌ترین مردم دنیا هستند و باید از آنان حمایت کرد. مردمی که می‌بایست یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان را پشتیبان خود داشته باشند، الان غریب افتادند و متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی با رژیم جعلی قرارداد همکاری می‌بندند.

*از چند روز و چند شب باقی‌مانده رمضان برای پاک کردن دل‌ها استفاده کنید که ائمه ما فرمودند، اگر رمضان بگذرد و نتوانیم رحمت خدا را به دست آوریم، ضرر بزرگی می‌کنیم.



واکنش دایی به جدایی طارمی و رضائیان از پرسپولیس


اگر قبول کنیم که فوتبال حرفه ای شده باید بپذیریم که بازیکن یک روز می آید و یک روز می رود. رضاییان و طارمی هم به این تیم آمدند و زحمت کشیده اند و حالا تصمیم گرفته اند جای دیگری بازی کنند این چه فضایی است که تا هستیم سلطان می شویم و وقتی که می رویم بدو بیراه نثارمان می شود.

علی دایی می گوید حالا که رضائیان و طارمی جدا شدند نباید به آنها فحاشی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رامین رضائیان و مهدی طارمی شب گذشته به شکلی ناگهانی از پرسپولیس جدا شدند تا خشم طرفداران از این دو بازیکن به صفحات مجازی کشیده شود.

حالا علی دایی در این خصوص نظر جالبی دارد و می گوید:رضاییان و طارمی تصمیم گرفته اند فوتبال خود را جای دیگری دنبال کنند. من می خواهم بگویم در این شرایط ما نباید در فضای مجازی به آنها حمله کنیم. در همه جای دنیا از این فضا استفاده های درست می شود اما متاسفانه ما آن را به ابزاری آسیب رسان تبدیل کرده ایم. به طور مثال در  دیگر کشورها افراد از فضای مجازی برای نزدیک شدن به هم استفاده می کنند اما ما هرچه دلمان می خواهد نثار یکدیگر می کنیم.

وی ادامه داد:اگر قبول کنیم که فوتبال حرفه ای شده باید بپذیریم که بازیکن یک روز می آید و یک روز می رود. رضاییان و طارمی هم به این تیم آمدند و زحمت کشیده اند و حالا تصمیم گرفته اند جای دیگری بازی  کنند این چه فضایی است که تا هستیم سلطان می شویم و وقتی که می رویم بدو بیراه نثارمان می شود.پرسپولیسی ها به جای ورود به این فضا باید به فکر جایگزین برای این نفرات باشند. با هجمه به راه انداختن و بدوبیراه گفتن چیزی درست نمی شود. یادمان نرود که هم رضاییان و هم طارمی سرمایه های فوتبالمان هستند. ما نباید این سرمایه ها را نابود کنیم.



سندی برای پرداخت حقوق مدیران


با تاخیر در ارائه لایحه قانون بودجه امسال و به تبع آن تصویب و ابلاغ آن از سوی مجلس به دولت، اخیرا وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی ضوابط اجرایی بودجه را به سازمانهای ذیربط خود ابلاغ کردند. در این ابلاغیه مواردی همچون نحوه بکارگیری نیروی انسانی، اختصاص پاداش ها و حتی وام به مدیران و کارکنان مورد توجه قرار گرفته است.

بعد از ابلاغ قانون بودجه ۱۳۹۵ در اول خرداد ماه از سوی مجلس به دولت، ضوابط اجرایی و آیین نامه های آن نیز با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هیات وزیران تصویب و از سوی  معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. بر این اساس اخیرا این دستگاهها نیز ضوابط اجرایی بودجه امسال را برای اجرا به سازمان های ذیربط خود ابلاغ کردند.

در این رابطه طیب نیا-وزیر امور اقتصاد و دارایی- نیز در راستای اجرا مقررات " ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۵" چند بند را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و از سازمانهای زیرمجموعه خود خواسته تا به این موارد توجه خاص داشته باشند.

بکارگیری نیروی انسانی

بر این اساس در مورد اول بکارگیری نیروی انسانی مورد توجه است که در ماده (۹) در این باره  تاکید شده، هر گونه بکارگیری نیروی انسانی جدید به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت های دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (از محل هر گونه اعتبار) صرفا با مجوز سازمان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات کشوری امکان پذیر است.

ضوابط پاداش کارکنان

همچنین باید پرداخت پاداش ها طبق ماده(۱۱) انجام شود. در این حالت پاداش بر اساس، حداکثر یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی در صورت وجود اعتبار در سقف اعتبارات تخصیص یافته دستگاه اجرایی تعیین می‌شود. پرداخت یک ماه پاداش به اعضای هیئت مدیره، هیئت عامل و کارکنان شرکت های دولتی (اعم از شرکت های مستلزم ذکر و تصریح نام)، بانک ها و بیمه های دولتی پس از تصویب مجامع یا شوراهای عالی آنها مجاز است.

از سویی دیگر بر اخذ مصوبه شورای حقوق و دستمزد در مورد برقراری حقوق و فوق العاده ها به مدیران و کارکنان مورد تاکید است و باید ماده (۳۱) در دستور کار قرار گیرد. بنابر این ماده، در اجرای ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، کلیه دستگاه های اجرایی (اعم از مشمول و غیرمشمول این قانون) که پیش از سال ۱۳۹۵ در اجرای مصوبات مراجع مربوط و بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق العاده‌ای کرده‌اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال ۱۳۹۵ نیست. همچنین  اخذ مصوبه شورا برای استمرار این پرداخت ها الزامی است. در اجرای تبصره ماده (۷۴)  این قانون، برقراری هر گونه افزایش حقوق و مزایای جدید توسط مراجع قانونی در سال جاری بدون موافقت شورای مذکور ممنوع و غیرقابل اجرا بوده و تصویب یا اجرای آن تصرف در اموال عمومی محسوب می شود.

در عین حال که پرداخت پاداش و کمک های رفاهی نیز باید بر اساس ماده(۴۱) انجام شود که بر اساس این ماده، دستگاه های اجرایی باید در پرداخت پاداش و کمک های رفاهی به هر نحو و شکل از محل هرگونه اعتبارات مصوب مربوط صرفا در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های مصوب که ظرف دو هفته پس از ابلاغ این تصویب نامه توسط مراجع ذی صلاح ابلاغ می شود، اقدام کنند. رؤسای دستگاه های اجرایی و اعضای هیئت مدیره شرکت های دولتی نمی توانند در مورد پاداش و کمک های رفاهی دستگاه متبوع تصمیماتی اتخاذ کنند که خود در آن ذی نفع باشند.

شرایط اعطای وام به مدیران و کارکنان

اما اعطای تسهیلات رفاهی به مدیران و کارکنان از جمله وام مسکن، وام ضروری، وام خرید خودرو در سازمانها نیز باید بر اساس ماده (۳۹) ضوابط اجرایی قانون بودجه انجام شود.

این در حالی است که براساس بند(الف)  ماده (۳۹)، تسهیلات رفاهی کلیه شرکت های دولتی اعم از بانک ها و بیمه ها و آن دسته از شرکت ها و بیمه ها و آن دسته از شرکت ها و سازمان های دولتی که شمول مقررات بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است، به صورت یکسان و در چارچوب این ماده قابل پرداخت است.

طبق ماده(ب) نیز مجموع تسهیلات پرداختی موضوع بند (الف) این ماده نباید از رقمی که هر ساله در کارگروهی با مسئولیت وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رییس کل بانک مرکزی ایران تعیین می‏ شود، تجاوز  کند. وزیر اقتصاد تاکیدکرده که تا ابلاغ تصمیم کارگروه موضوع بند (ب) اعطای هرگونه تسهیلات پس از تاریخ ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۵ غیرمجاز خواهد بود و مقررات مورد عمل قبلی در آن دستگاه اجرایی در حال حاضر فاقد اعتبار است.

همچنین طبق بند(پ)، استفاده از منابع سپرده قرض‌الحسنه پس انداز بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات  مورد توجه در این بخش ممنوع  است.

 در بند (ت) نیز نرخ سود تسیهلات پرداختی قرار داشته و تاکید دارد که  نرخ سود این تسهیلات به پیشنهاد بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید و صرفا به مدیران و کارکنان دارای رابطه استخدامی با دستگاه (به استثنای مأمورین) قابل پرداخت است.

اما بر اساس بند(ج) ماده (۳۹)،  مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل در صورتی می‌توانند از تسهیلات موضوع این ماده بهره‌مند شوند که حداقل دو سال از حضور آنها در دستگاه مربوط سپری شده و از تسهیلات در سایر دستگاه‌های دولتی استفاده نکرده باشند.

در عین حال که پرداخت تسهیلات رفاهی موضوع این ماده به اعضای هیئت مدیره غیرموظف ممنوع است.

خرید خودروهای سواری

اما برای امسال هم مانند سالهای قبل، دستگاهها از خرید خودری سواری خارجی منع شده اند و طیب نیا نیز این موضوع را در قالب ضوابط اجرایی بودجه به سازمانهای خود گوشزد کرده است. بنا بر ماده (۲۴) این ضوابط، خرید هر گونه خودرو سواری خارجی ممنوع است. خرید خودرو سواری داخلی نیز توسط شرکت های دولتی صرفا از محل منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد یا اسقاطی و در خصوص وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات مجاز خواهد بود.

 شرایط احداث و خرید ساختمان جدید

همچنین چهارمین موضوع مورد توجه، به  احداث، خرید و یا اجاره ساختمان های جدید اختصاص دارد که باید طبق ماده (۲۹) مورد عمل قرار گیرد. این در حالی است که در این ماده از ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۵ تاکید شده که احداث، خرید و یا اجاره ساختمان های جدید اداری توسط دستگاه های اجرایی از جمله شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (به استثنای موارد تغییر سطح تقسیمات کشوری، تجمیع ساختمان های اداری موجود بدون ایجاد بار مالی جدید، تمرکززدایی و خروج از کلان شهرها بدون ایجاد بار مالی جدید و همچنین طرح های خرید یا احداث در طرح های مصوب پیوست شماره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور) ممنوع  است.




چه بازیکنانی نیمه نهایی یورو را از دست می دهند؟




در مجموع 45 بازیکن در معرض خطر محرومیت از دیدارهای نیمه نهایی یورو 2016 هستند.


به گزارش "ورزش سه"، سایت فرانس فوتبال نگاهی کرده به فهرست بازیکنانی که در صورت گرفتن کارت زرد در مرحله یک چهارم نهایی فرصت همراهی تیمشان را در نیمه نهایی از دست می دهند.


مانشافت و لا نازیوناله  در حالی در شهر بوردو مقابل هم قرار می گیرند که هر 3 مدافع میانی ایتالیا و هر دو مدافع میانی آلمان باید مواظب باشند کارتی از داور بازی دریافت نکنند. بونوچی، بارزالی، کیه لینی هر سه قبلا اخطار گرفته اند. آنطرف هم بوآتنگ و هوملس وضعیتی مشابه دارند. ولی این مسئله تنها شامل مدافعین نمی شود: از آلمانی ها خدیرا، اوزیل و از شاگردان آنتونیو کونته  ادر، پله، ده روسی و زازا هم با همین خطر مواجهند.

 

 


تیم ملی ایسلند هر چهار بازی خود را با 11 نفر فیکس و بدون تغییر شروع کرده است و اکنون به جز راگنار سیگوردسون، مدافع وسط این تیم، همه بازیکنان یک اخطاره هستند.
روز پنج شنبه، مدافعین لهستان و پرتغال نیز باید حواس شان را جمع کنند. چون ژدرژزیک، پازدان و لوکاژ(همچنین ماشینسکی و گروسیکی) از لهستان و په‌په و کاروالیو از پرتغال هم یک اخطاره هستند. 

 


از تیم ولز  فقط آرون رمزی امکان دو اخطاره شدن مقابل بلژیک دارد؛ در صورتی که لیست بلژیکی ها طولانی است: مونیر، فرتونگن، ویتسل، فلینی و باتشوایی.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار