مشکلات تهیه طرح جامع و تفصیلی در شهر لاهیجان و نادیده گرفتن برخی موارد توسعه‌ای در آن، بعضی اعضای شورا را به انتقاد واداشته و آن را غیرکارشناسی دانسته‌اند.
کد خبر: ۲۵۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 28 June 2016

تابناک / هر شهری برای توسعه بیشتر و بهتر نیازمند طرح‌های جامع و تفصیلی است.

مشکلات تهیه طرح جامع و تفصیلی در شهر لاهیجان و نادیده گرفتن برخی موارد توسعه‌ای در آن، بعضی اعضای شورا را به انتقاد واداشته و آن را غیرکارشناسی دانسته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان طرح جامع تهیه شده در این شهر را غیرکارشناسی خواند و گفت: این طرح مغایرت‌های بنیادی دارد.

فرشید فقیه‌شجاعی با اشاره به اینکه نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با حوزه وزارت راه و شهرسازی در اصلاح و بازنگری طرح جامع اقدام کند، افزود: این طرح دارای برخی مشکلات است.

وی ادامه داد: به طور مثال در تغییر کاربری‌های دیده شده در طرح جامع لاهیجان در مناطق شیخ زاهد، لاشیدان و شادهسر، بابت فضای سبز مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است.

خسارت میلیاردی به شهرداری لاهیجان در طرح جامع

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه در طرح مذکور بالغ بر دهها میلیارد تومان خسارت متوجه شهرداری می‌شود، تصریح کرد: عدم اصلاح عرض شمالی خیابان کمربندی میلیاردها تومان غرامت متوجه شهرداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون پرداخت غرامت‌های سنگین متوجه شهرداری لاهیجان است، تصریح کرد: با وجود جلسات کارشناسی با کارشناسان حقوقی و املاک، خیابان‌هایی که 20 سال گذشته احداث شده‌اند، اکنون پیگیر دریافت غرامت از شهرداری هستند.

فقیه‌شجاعی ظرفیت‌های لاهیجان به دلیل داشتن طبیعت بکر و آثار تاریخی برای توسعه را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق صنعت گردشگری و اقتصادی لاهیجان باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

وی به غرامت‌های شهرداری لاهیجان در بازگشایی خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: باغ کشاورزی به لحاظ ایجاد مجموعه گردشگری ظرفیت خوبی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به اینکه اکنون بخشی از فاضلاب منطقه کوبیجار به باغ مذکور متصل است، یادآور شد: این امر قطعاً مضراتی به همراه دارد، در حالی که می‌توان اقدام‌های خوبی برای احیای آن و ایجاد مجموعه گردشگری منحصر به‌فرد انجام داد. 

وی با اشاره به اینکه ساحل دریای سحرخیزمحله لاهیجان با هماهنگی و همکاری مسؤولان استانی و شهرستان در اختیار شهرداری لاهیجان قرار گرفت، افزود: شهرداری لاهیجان در این منطقه امکانات خوبی برای شهروندان و مسافران فراهم کرده است.

ضرورت پیگیری نماینده مردم لاهیجان در مجلس در جذب اعتبارات ویژه این شهر

وی حمایت نماینده مجلس به منظور جذب اعتبارات ویژه مناطق مذکور را ضرورت خواند و تصریح کرد: اجرای پل غیر همسطح میدان گیل و کاهش ترافیک منطقه، نیازمند پیگیری مسؤولان است.

عضو دیگر شورای اسلامی هر لاهیجان نیز همکاری و تعامل بین نماینده و شورای اسلامی شهر برای ایجاد تغییر و تحولات مؤثر دانست.

رحیم کشاورز برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس برای برطرف شدن مشکلات را در کاهش مشکلات مردم تاثیرگذار دانست.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر دولت پروژه‌های چندانی نداشته است، تصریح کرد: دولت بیشتر روی پروژه‌های شهرداری‌ها مانور داده است.

عضو دیگر شورای شهر لاهیجان درآمد شهرداری‌ها را حاصل عوارض وصولی از مردم عنوان کرد و متذکر شد: پروژه جاده بام سبز به دریا و پل غیرهمسطح میدان گیل پیگیری شود.

سیدرضی فلاح‌چای با بیان اینکه لاهیجان نتوانست از اعتبارات ویژه اقتصادی استفاده کند، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه لاهیجان همزمان با آستارا مجوز منطقه ویژه اقتصادی را گرفت، خواستار حمایت و همکاری نماینده در حل مشکلات و پیگیری پروژه‌های لاهیجان شد.  

راه‌آهن گیلان به مازندران وصل شود

عضو شورای شهر لاهیجان درباره طرح راه‌آهن قزوین‌ـ رشت‌ـ‌آستارا، یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با پیگیری موضوع راه‌آهن به منظور ادامه مسیر و اتصال آن به مازندران، مردم شرق گیلان را از مزایای مسافرت ریلی بهره‌مند کنند. /فارس



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروندصومعه سرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
یکی بهترین درخواست مردم گیلان مخصوص مردم شهرستان صومعه سرا اتصال راه آهن استان ساحلی دریای کاسپین است. باید توجه داشت احداث بزرگراه سراسری استان شمالی و اتصال راه آهن استانهای گیلان ،مازندران،گلستان میتواند گردشگران و توریست خارجی باکمترین تبلیغ به استان ماآورد. ثروت عظیمی برای تمامی مردم گیلان وسایراستانها ببار خواهدآورد
گیلک صومعه سرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
اتصال راه آهن و بزرگراه های سراسری استانهای ساحلی دریای خزر باعث سراریزشدن مسافران و ثروت به صفحات شمالی می شود. امکانات خدماتی زیاد می طلبد مثل تعمییرگاه مراکز سوختگیری مسافراخانه ها و هتلها نمازخانه ها و درمانگاههای و فضای استراحت ایجادمیشود. واشتغال خودجوش برای مردم منطقه بوجود خواهد آورد. ودرآمد حاصله ازگردشگرای سالم، پدیده منفی بیکاری در گیلان ازبین خواهد برد
سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
اتصادراه آهن وبزرگراه سراسرای استانهای ساحلی دریای خزر باعث سراریزشدن مسافران وانتقال ثروت به مردم صفحات شمالی می شود.امکانات خدماتی زیاد می طلبد مثل تعمییرگاه هامراکز سوختگیری،مراکز گردشگری وایسگاها ومسافراخانه هاو هتلها نمازخانه هاودرمانگاههای وفضای استراحت ایجاد میشود.واشتغال خودجوش برای مردم منطقه بوجودخواهدآورد.و درآمد حاصله ازگردشگرای سالم،پدیده منفی بیکاری در گیلان ازبین خواهد برد-=- آقای دلخوش به پیشنهادما توجه کنید. و صومعه سرا رااز مسیرراه آهن سراسری کشور بی نصیب نگذارید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار