کد خبر: ۲۵۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 27 June 2016
تابناک / همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و شب شهادت مولای متقیان، امام علی (علیه السلام) گیلان سیاهپوش شد.



همزمان با فرا رسیدن شب های قدر و شب شهادت امام علی(علیه السلام) حال و هوای دیگری در شهر حاکم است. به هر گوشه شهر که نگاه می کنی پرچم ها و بیرق های سیاه آویخته شده و شهر غرق در ماتم است.

 

سوگواران گیلانی همزمان با شب دوم قدر که مصادف با شب شهادت مولای متقیان امام علی (علیه السلام) است با حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان در غم این امام بزرگوار اشک ماتم ریختند.

مراسم احیای شب قدر با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت تا نزدیک سحر در مساجد برپا و مردم الهی العفو را برای بخشش گناهان و رقم زدن سرنوشتی خوب زمزمه کردند.

 

حضور گسترده سوگواران علی(علیه السلام) در مساجد شهر و عزاداری آنان نشان از ولایتمداری مردم گیلان است که همواره در تمام صحنه های انقلاب برای حفاظت از آرماهای اسلامی جان خود را نثار کردند.

 

مصلی و مهدیه رشت نیز شب گذشته شاهد خیل عظیمی از سوگواران و عزادارانی بود که برای مناجات با خدای خود و طلب بخشش در این مکان معنوی گردهم آمده والغوث الغوث خلصنا من النار یا رب سر دادند.

هر کس در گوشه ای خلوت کرده ونوای« الهی العفو» از هر کوی و برزنی به گوش می رسید و همه دست به دعا در مظلومیت امام خود اشک ماتم ریختند و شب زنده داری کردند.

 

حضور نوجوانان و کودکان با لباس مشکی در این مراسم فارغ از هرگونه سرگرمی های امروزی نشان دهنده عمق باورهای دینی آینده سازان انقلاب اسلامی به مکتب اهل بیت(علیه السلام) است.

در این شب مردم از زن و مرد و پیر و جوان دست به درگاه پروردگار بلند کرده و ضمن طلب آمرزش و شفای مریضان برای حل شدن مشکلات خود و مسلمانان جهان از خداوند استعانت جستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار