کد خبر: ۲۵۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 26 June 2016
تابناک / فرمانده انتظامی گیلان از کاهش 50 درصدی جرایم مهم در این استان در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در نشست تعاملی با رئیس کل دادگستری گیلان با تسلیت شهادت مولی‌الموحدین علی(ع) و گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: پلیس برای برخورد با مجرمان و متخلفان نیازمند همکاری بیشتر دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از دستگاه‌های پرتلاش در نظام اسلامی است، افزود: کاهش آمار جرایم حاصل تلاش بی‌ادعا و بدون وقفه نیروی انتظامی استان بوده و این نیرو خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی است.

فرمانده انتظامی گیلان با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در زمینه کشفیات، تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال جرایم در حوزه انتظامی استان 21 درصد کاهش و کشفیات مواد مخدر در گیلان 65 درصد افزایش داشته است.

وی کاهش 36 درصدی سرقت منزل، 48 درصدی سرقت اتومبیل و 38 درصدی سرقت موتورسیکلت و نیز افزایش 12 درصدی دستگیری‌های متهمان را از دیگر عملکرد پلیس گیلان در مدت مذکور عنوان کرد.

میرحیدری با بیان اینکه امسال تاکنون بیش از 50 درصد جرایم مهم در گیلان کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: پلیس برای برخورد با مجرمان و متخلفان نیازمند همکاری بیشتر دستگاه قضایی است.

وی فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ناجا را موجب دلگرمی و انگیزه وافر کارکنان نیروی انتظامی ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه کاهش جرایم باید به صورت پیوسته باشد و در مقاطع کوتاه نباشد، خواستار کاهش روز افزون جرایم و تخلفات شد.

احمد سیاوش‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ کشور باید در تمام حوزه‌ها به طرف آرامش و موفقیت‌های اخلاقی، علمی و دینی جامعه حرکت کند، تصریح کرد: مشکل رخداد جرایم باید به صورت ریشه‌ای و بنیادین برطرف شود.

وی فرهنگ را مسئله حساسی دانست که باید به صورت دقیق و کارشناسی مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد: راهکارهای پیشگیری جرایم باید با آسیب‌شناسی ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار