در بیانیه حزب اسلامی کار گیلان پی درگذشت سربازان پادگان کرمان ؛
تابناک / در اولین ساعات اواسط ماه مبارک رمضان ، اتوبوسی حامل 50 سرنشین در جاده نیریز به دره سقوط میکند و طبق اخبار اولیه این سانحه موجب مرگ 20 نفر از سرنشینان می شود.
کد خبر: ۲۵۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 25 June 2016
به نام خدا


سر پستم رسیدم خوابم آمد — محبت های مادر یادم آمد

نوشتم نامه ای با برگ چایی — کلاغ پر میروم مادر کجایی


تابناک / در اولین ساعات اواسط ماه مبارک رمضان ، اتوبوسی حامل 50 سرنشین در جاده نیریز به دره سقوط میکند و طبق اخبار اولیه این سانحه موجب مرگ 20 نفر از سرنشینان می شود.

خبر وقتی دردناکتر میشود، که درمیابیم همه سرنشینان این اتوبوس "سرباز" بوده اند، سربازانی که دوره آموزشی را به پایان رسانده بودند و به شوق دیدار خانواده هایشان این سفر چند ساعته با این وسیله فرسوده و عبور ازین جاده پرپیچ و خم و پر دستانداز را به جان میخرند.

غم انگیز است که این را هم به جان میخرند روی تمام 2 ماه عمر رفته شان و آن هم در بهترین ایام عمرشان و اصلا به جان میخرند روی تمام دو سال عمری که باید بگذارند برای دریافت کارتی که لازمه داشتن شغلی است که شاید وجود خارجی نداشته باشد!







حزب اسلامی کار گیلان ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های این جوانان،نکاتی را با مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در میان می گذارد!


برای همه آنهایی که خدمت کرده‌اند یکی از لحظات شیرین دوران سربازی، لحظه سوار شدن به اتوبوس برای رفتن به خانه در آخرین روز دوران آموزشی است. بچه‌هایی که در اولین روز خدمت آموزشی همدیگر را نمی‌شناختند حالا همچون دوستان چندساله آماده رفتن از پادگان آموزشی هستند، با شوق ساک‌ها را جمع می‌کنند، بهم کمک می‌کنند تا هرچه زودتر اسباب سفر آماده شود.

اما چه رنجآور که اکنون آرزو میکنیم ای کاش تمام سختی این دوران را میکشیدند اما آرزوهایشان را با خود به گور نمیبردند، اما شوق دیدار مادرهایشان ناکام نمی ماند.

در چند روز گذشته ، چیزی که بیش از همه چیز  واکنش ها در شبکه های اجتماعی را حول محور خود جمع کرده بود، انتقاد از شکل کنونی خدمت سربازی بود ؛ انتقادات فراوانی که به شکل کنونی سربازی وجود دارد.

امیدوار بودیم که پس از این سانحه دلخراش ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، پی اصل و حقیقت این ماجرا و درمان همیشگی این موضوع باشند اما تاسف اینکه یکی از نمایندگان گیلانی بلافاصله واکنشی نشان داد که هیچ تغییری در اصل این موضوع ایجاد نمی کند.

باید منتظر ماند که چه تعداد داغ این جوانان برومند بر دل مادران این سرزمین باید بماند که تا یکبار برای همیشه به این شیوه خدمت سربازی سرو سامان داده شود.

آیا نمایندگان مجلس می دانند که دوسال از بهترین سال های عمر یک جوان چگونه می گذرد!؟



حزب اسلامی کار گیلان

95/04/05



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار