کد خبر: ۲۵۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 24 June 2016
تابناک / رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ۱۵ میلیون پرونده مطرح شده در دستگاه قضایی کشور، از ورود ۴۳۶ هزار پرونده به دستگاه قضای استان گیلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاوش پور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و تسلیت روزهای قدر و شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: شهید آیت الله دکتر بهشتی از چهره های تأثیرگذار انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه ایشان نقش تأثیرگذار در تدوین قانون اساسی کشور داشتند، افزود: شهید آیت الله بهشتی به عنوان معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اصل ۱۵۷ قانون، گفت: براساس این اصل قوه قضائیه دارای استقلال بوده و فعالیت خود را به صورت مستقل انجام می دهد.

وی نظارت بر حسن اجرای قوانین، احقاق حق و ابطال باطل و همچنین تظلم خواهی را از رسالت های اصلی قوه قضائیه عنوان و خاطرنشان کرد: قوه قضائیه پرچمدار عدالت خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض است.

سیاوش پور در ادامه به مطرح شدن سالانه ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضائی کشور اشاره و آن را شایسته نظام مقدس اسلامی ایران ندانست و تصریح کرد: قوه قضائیه موظف بوده که زمینه امنیت در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی دیگر فراهم کند.

وی با اشاره به حضور هفت هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های استان گیلان، تأکید کرد: جرایم ۵۰ درصد از زندانیان مواد مخدر و ۵۰ درصد مابقی نیز به صورت غیر مستقیم مربوط به مواد مخدر است.

رئیس کل دادگستری گیلان به ورود ۴۳۶ هزار پرونده در سال گذشته به دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف قوه قضائیه بی طرفی در حین رسیدگی به دعاوی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار