وزیر امور خارجه پس از سفر دو روزه و دیدار و گفت و گو با مقامات فرانسه، دقایقی پیش (چهارشنبه شب) از فردوگاه لوبورژه پاریس عازم آمستردام پایتخت هلند شد.
کد خبر: ۲۵۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰ 23 June 2016
خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه پس از سفر دو روزه و دیدار و گفت و گو با مقامات فرانسه، دقایقی پیش (چهارشنبه شب) از فردوگاه لوبورژه پاریس عازم آمستردام پایتخت هلند شد.

محمدجواد ظریف پس از توقف یک روزه در آمستردام و دیدار و رایزنی با مقامات این کشور به لاهه عزیمت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان سومین تور دیپلماتیک به اروپا را با نخستین سفر رسمی خود به فرانسه و بنا به دعوت «ژان مارک ایرو» همتای وزیر خارجه این کشور از روز دوشنبه آغاز کرد.

وی علاوه بر دیدار با وزیر خارجه فرانسه با «کلود بارتلونه» رئیس مجلس ملی فرانسه «ژرار لارشه» رئیس مجلس سنا و «ژان پیر فاران» رئیس کمیسیون سیاست خارجه، دفاعی و نیروهای مسلح فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

بررسی مسائل منطقه و رایزنی درباره راه حل سیاسی بحران های کشورهای منطقه، توسعه روابط دو جانبه ایران و فرانسه از مهمترین محورهای دیدار ظریف با مقامات فرانسه بود.

ظریف همچنین در کاخ الیزه با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره توافقات دو جانبه تهران- پاریس در چارچوب سفر سال گذشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه، مسائل اقتصادی و تجاری و بررسی مسائل بحران های منطقه ای از جمله سوریه به گفت و گو پرداخت.

وزیر امور خارجه در ادامه برنامه کاری خود در پاریس، علاوه بر برگزاری نشست با اعضای کمیسیون سیاست خارجی فرانسه در موسسه ملی کشورداری فرانسه ENA نیز سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه پس از دیدار با مقامات هلندی برای شرکت در اجلاس شانگهای به تاشکند پایتخت ازبکستان می رود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار