کد خبر: ۲۵۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷ 23 June 2016
تابناک / استان‌ها > گیلان - مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان رشت با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان برگزار شد.

احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان در اين مراسم با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) توجه به فضایل و جایگاه معنوی این امام معصوم را موجب حرکت در مسیر تعالی و کمال معنوی پیروان آن حضرت توصیف کرد.

رئيس شوراي قضايي استان با تبريك فرارسيدن هفته قوه قضائيه ، ياد و خاطره آيت الله شهيد دكتر بهشتي اولين رئيس ديوان عالي و معمار نظام قضايي جمهوري اسلامي را گرامي داشت.

وي با بيان اينكه در اكثرنظام هاي دنيا قوه قضائيه به قواي ديگر وابستگي دارد تصريح كرد: در ايران قوه قضائيه كاملا مستقل عمل مي نمايد زيرا مدیریت قضایی یک مدیریت عرضی است .اين مقام ارشد قضايي در ادامه قوه قضائيه را قوه اي مستقل و با شرح وظايف مشخصي در قانون توصيف كرد و افزود: هيچ شخص يا مرجعي نمي تواند در صدور حكم قاضي اعمال نظر نمايد و دستور دهد.

احمد سياوش پور در ادامه خاطر نشان كرد: در دستگاه قضايي نظارت دقيقي بر قضات وجود دارد و اگر شخصي از شانيت مسند قضاوت خارج شود با اوبرخورد خواهد شد.

وي حفاظت اطلاعات و واحد نظارت وارزشيابي قضات را دو نهاد نظارتي دردادگستري ها برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته 42 نفر شياد و سودجو شناسايي و دستگير شدند كه با دروغ و حيله خود را وابسته به دستگاه قضايي معرفي كرده واز اين راه اخاذي مي نمودند.

رئيس شوراي قضايي استان مجموعه قوه قضائيه را مجموعه اي صادق، خدمتگزارو پر تلاش توصيف نمود و جناب آقاي عرب رئيس دادگاه عمومي و انقلاب شهرستان رشت را مصداقي ازيك مدير موفق و كارآزموده معرفي كرد.

وي همچنين گفت: تعامل ضابطه مند و مناسبي في مابين دستگاه قضايي با مديران ومسئولان دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي انقلابي برقرار مي باشد.

اين مقام ارشد قضايي كار قضاوت را مهم ترين اولويت دستگاه قضايي برشمرد و ابراز داشت: ملاقات مردمي مسئولان دادگستري استان هرهفته برگزار شده و مردم مي توانند بدون كوچكترين محدوديتي مشكلات خود را مطرح نمايند.

احمد سياوش پور تخصصي كردن شعب، ايجاد شعب خاص و مديريت پرونده هاي مهم را از ديگر اولويتهاي قوه قضائيه ذكر كرد و تصريح نمود: شورايي پيرامون حفظ حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع در دادگستري تشكيل شده است كه موارد خلاف قانون و اجحاف در حق شهروندان را بررسي مينمايد.

وي حفظ حقوق بيت المال را از اولويتهاي دستگاه قضايي برشمرد و اظهار داشت: قوه قضائيه همچون گذشته با متصرفين و متجاوزين به اراضي ملي و سواحل و جنگلها برخورد قانوني لازم را انجام خواهد داد.

رئيس كل دادگستري استان با اشاره به جمعيت متراكم گيلان و تردد مسافران تصريح كرد: به دليل نجابت و فرهنگ و ايمان مردم، آمار جرائم خشن در استان بسيار ناچيز مي باشد.

رئيس شوراي قضايي استان در پايان به مسئولان قضايي استان توصيه كرد با صبر و شكيبايي و حوصله نظارت بر زيرمجموعه هاي خود را در اولويت قرارداده و از ورود به دسته بندي هاي سياسي اجتناب نمايند و با برهان وادله و به استخراج وتفسيرو استنباط قوانين بپردازند.

در ابتدای این مراسم فرشاد عرب رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم و تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت:در سراسر دنیا احقاق حق و عدالت کار بسیار مهمی است و حیات بشری مبتنی بر آن است و خوشحالیم که سعادت این را داریم که بخشی از اين مجموعه باشیم.

وي با تشكر از مسئولان قضايي استان ابراز داشت: از سال ۷۲ در استان گیلان کار کردم در این سال ها زحمات زیادی به همکارانم دادم و البته این زحمات منجر به خدمات بزرگی شد که همه همکارانم انجام دادند.

رئیس سابق دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان رشت همچنین خاطرنشان کرد: از رئيس كل دادگستري استان بجهت انتخاب آقای دارسرایی تشکر می کنم که انتخاب بسیار خوبی است و همه به تجربه ایشان آشنا هستند.

همچنین دارسرایی رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب رشت با تشکر از رئیس کل دادگستری و قوه قضاییه برای اعتماد به وی در این مقام ابراز داشت: امیدوارم که خدواند متعال در این مقام به ما فرصت خدمتگزاری به مردم را ارائه کند و بتوانيم اقدامات موثري درجهت خدمت به مردم ارائه نماييم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار