کد خبر: ۲۴۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 20 June 2016
تابناک / استاندار گیلان با اشاره به گرفتار شدن ۱۰ تا ۲۰ درصدی گیلانیان در دام اعتیاد گفت: سهم گیلان از تعداد معتادان کشور نگران کننده است.

 به گزاش خبرنگار مهر٬  محمد علی نجفی صبح دوشنبه در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به منظور  تجلیل از دستگاه های برتر٬ خانواده های شهداو جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد با نگاهی به کارنامه نهاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در مبارزه با افیون با رشد خوبی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر کشور مبارزه با مواد مخدر را جهانی برشمرده اند، خاطر نشان کرد: در این راستا نیاز است که برنامه ها و سازماندهی های این مساله پیچیده تر شوند .

اسناندار گیلان گفت: ۷۰ درصد از زندانیان این استان به نحوی با مواد مخدر در ارتباط بوده و ریشه ۵۵ درصد از طلاق ها در استان نیز به اعتیاد بر می گردد.

نجفی با اشاره به ۵۰ هزار معتاد شناسایی شده در استان، تصریح کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم گیلان گرفتار اعتیاد بوده و  سهم این استان از آمار معتادان کشور نگران کننده است.

وی بر لزوم کمک به پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: برای این مهم باید  بخش های دانشگاهی و فرهنگی را فعال کرده وحضور آموزش و پرورش نیز باید بیشتر از گذشته پر رنگ شود .

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن٬ نوجوانان و‌جوانان ما را نشانه گرفته است، گفت: هزاران شبکه به صورت مستقیم‌ و غیر مستقیم حتی در مدارس و دانشگاه های ایران نفوذ کرده اند.

نجفی بر لزوم نظارت خانواده ها بر فرزندان که این روزها کمتر شده تاکید کرد و افزود: نظارت٬ هدایت٬ دقت و ارشاد در تربیت جوانان نیاز است اما نباید به سرکوب گری ختم شود.

وی علاوه بر افزایش در کیفیت کنترل راه های مواصلاتی به ویژه در گمرک٬ به حضور بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر٬ پلیس مبارزه با مواد مخدر و تشکل های مردم نهاد تاکید کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار