بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 19 June 2016
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


حبس ابد در انتظار سه شیر آدمخوار!


روزنامه توریسم نوشت: پس از پیدا شدن بقایای بدن انسان در مدفوع سه شیر "آدمخوار" حکم حبس ابد توسط دادگاهی در هند برای آن‌ها صادر شد.

بنابراین یک شیر نر و دو شیر ماده باید ادامه زندگی‌شان را در قفس زندگی کنند، چرا که آزادی آن‌ها از نظر دادگاه بسیار خطرناک خواهد بود.

ماجرا از اینجا شروع می‌شود که پسری ۱۴ ساله در خارج از خانه‌اش در جنگل ملی گیر در ایالت گوجارات هند خوابیده بود، اما ۱۷ شیر در حین خواب به او حمله کرده بودند.

این پسر سومین فرد کشته شده از ماه آوریل به بعد در منطقه گوجارات است که همین امر سبب افزایش اعتراض روستانشین‌ها مبنی بر شکار «آدمخوارها» شده است.



رسایی آخرین فیش حقوقی خود را منتشر کرد+ عکس

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در صفحه شخصی خود مطلبی در خصوص حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی منتشر کرد.

وی در ادامه عضویت خود در کمپین «چالش فیش های حقوقی» اعلام و آخرین فیش حقوقی خود را منتشر کرد.

این مطلب به شرح زیر است:

امروزکمپین چالش فیش های حقوقی رادرفضای مجازی دیدم. در استقبال ازآن، آخرین فیش حقوقی ام را با توضیحی از سابقه موضوع حقوق مادام‌العمر منتشرکردم.

 

 


وزیر بهداشت از تاریخچه افشای فیش های حقوقی بعد از انقلاب گفت


قاضی زاده هاشمی با بیان تاریخچه افشاگری فیش های حقوقی بعد از انقلاب، افشاگری فیش های حقوقی چند ده میلیونی برخی مسئولین را شمشیر دولبه خواند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی اش، افشاگری فیش های حقوقی چند ده میلیونی برخی مسئولین را شمشیر دولبه خواند.

قاضی زاده هاشمی نوشت: شمشیر دو لبه

دو ماه از انقلاب نگذشته بود که اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به نام دکتر حسن نزیه، عضو کابینه مرحوم مهندس بازرگان برای زیارت و کار اداری به همراه هیئت بلند پایه به مشهد آمده و در هتل هایت مشهد اقامت داشتند. در آن زمان من دانشجوی سال سوم  دانشكده پزشكی بودم.

اولین باری که فیش در کشور افشا شد مربوط به همین سفر بود که هزینه سه روز اقامت هیئت همراه وزیر 17 هزار تومان شده بود؛ هواداران حزب توده کپی فیش مربوطه را بر در و دیوار خیابانها و دانشگاهها چسبانده بودند و بلوایی در کشور بپا کردند. البته بعدها این سنت سیئه كه ضد ارزشهای اخلاقی و اسلامی است تا امروز ادامه یافت و هر روز دریغ از دیروز...

در مباحث اخیر نیز، برخی دوستان باید بدانند این شمشیری كه بر پیكر انقلاب اسلامی وارد می کنند، دولبه دارد؛ درست است كه از یك طرف آن روحانی و دولت او را می زنید، ولی با طرف دیگر، روحانیت و نظام را نشانه رفته اید!

من معتقدم که حقوق نامتعارف، یا طبق ضوابط و مقررات پرداخت شده و یا خارج از آن. اگر مدیری طبق ضوابط موجود حقوقی دریافت داشته که نا متعارف است، راه حل این مشکل بجای آبرو بردن از او و «افشاگری های توده وار»، اصلاح آن ضوابط از مجاری قانونی است. اگر هم فردی خارج از ضوابط و مقررات وجهی از بیت المال دریافت داشته، حتما باید به قوه قضاییه معرفی شود و احدی حق ندارد قبل از قطعیت تخلف او در دستگاه قضایی، آبروی کسی را ببرد. به عبارتی در هر دو صورت فرد افشاگر مستوجب پیگرد قضایی است.

فراموش نکنیم که دین حنیف آیین پوشیدگی است نه افشا گری؛ در این ماه که ماه بندگی است سرکشی نکنیم، با آبروی انسان ها بازی نکنیم، اعتماد مردم را بیش از گذشته به کارآمدی دین در اداره کشور سلب نکنیم و از گزند نفس اماره به خدا پناه بریم. شمشیرها را در غلاف نگه داریم و به هوش باشیم که ممکن است حرکت ما به اراده دیگرانی آغاز شده باشد که در کمین نابودی این انقلاب (که موهبت الهی است) نشسته اند. کفران نعمت نکنیم و از خشم و غضب خدا و خلق خدا بترسیم.



آیا بانک مرکزی از کاهش نرخ سود سپرده ها استقبال می کند؟بی انظباطی پولی و گسترش پول شویی دستاورد اقدام بانک مرکزی


این اقدام سبب می شود سپرده گذاران پول خود را به موسسات خارج از نظارت بانک مرکزی منتقل کنند و این موضوع موجب بی انظباطی پولی بیشتری خواهد شد. اقتصاددانان پیشنهاد می دهند که بهترین راه حل دولت برای کنترل نقدینگی راه اندازی بازار بدهی ها خواهد بود.
گروه اقتصادی: شورای عالی بانکها طرح کاهش 2 درصد نرخ سود تسهیلات بانکی را سه شنبه به شورای پول و اعتبار می برد.هفته گذشته کوروش پرویزیان رئیس کانون بانکهای خصوصی کشور اعلام کرده بود که تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی در پی اقدام داوطلبانه بانکها و با توجه به کاهش نرخ تورم و حمایت بانک مرکزی از بازار بین بانکی گرفته شده است. پرویزیان در حالی از حمایت بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی سخن می گوید که سال گذشته و در پی تصمیم شورای بانکهای خصوصی برای کاهش نرخ سود بانکی،شورای پول و اعتبار این تصمیم را فاقد اعتبار دانست و مانع از اجرای آن شد.


به گزارش بولتن نیوز، آنطور که برخی مدیران عامل بانکها گفته اند، بانک ها بر کاهش نرخ سود به اجماع رسیده و تصمیم گرفته اند که سود سپرده ها را از 18 درصد به 15 درصد کاهش دهند. هر چند از هفته قبل تعدادی از بانک های خصوصی نسبت به کاهش نرخ سود پیش قدم شده اند،اما براساس قانون بانکداری هرگونه تصمیم برای کاهش نرخ سود سپرده یا تسهیلات بانکی باید در شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.با این حال بانک پاسارگاد سود سپرده های یکساله را از 18 به 16 درصد کاهش داده است. این بانک خصوصی نرخ سود سالانه را 16 درصد، 9 ماهه 15، 6 ماهه 14، 3 ماهه 12 و کوتاه مدت را 10 درصد تعیین کرده است.

قرار است سه شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در دستور کار قرار بگیرد.


در حال حاضر حدود چهل بانک و موسسه اعتباری تحت کنترل بانک مرکزی است، اما در کنار آنها صدها بلکه هزاران موسسه اعتباری و مالی بیرون از نظارت رسمی بانک مرکزی در حال فعالیت هستند. برخی اقتصاددانان به بانک مرکزی هشدار داده اند که در صورتی که نرخ تسهیلات بانکی کاهش یابد،سپرده گذاران پول خود را به موسسات خارج از نظارت بانک مرکزی منتقل خواهند کرد و این موضوع موجب بی انظباطی پولی بیشتری خواهد شد.

اقتصاددانان پیشنهاد می دهند که بهترین راه حل دولت برای کنترل نقدینگی راه اندازی بازار بدهی ها خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
اینکه اقای رسایی فیش بانکی رو میکند بد نیست گزارشی هم از مسافرت های خارجی خودش وخانوادش و اردرهای تو سفارت خانه های ایرانی بعلاوه موضوع زمین خواری و محکومیتش را هم بدهد تا خدای ناکرده شایبه ها همینطور نماند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
جالبه اقای قاضی زاده هاشمی که وزیر بهداشت است پس از اینکه فاش شد که به پزشکان کارانه نجومی۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی پرداخت می کنه از قضا دستشو پیش گرفته که پس نیفته.اقای وزیر بهداشت چیه ناراحت شدی گند کارت در اومده؟چیه امثال شما بیت المال رو غارت کنن و مردم ساکت بشینن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار