مدیرکل بهزیستی گیلان:
در حالیکه استاندار گیلان هشت ماه قبل کلنگ شیرخوارگاه گیلان را بر زمین زد، بروکراسی اداری در شهرداری رشت مانع احداث شیرخوارگاه گیلان شده است.
کد خبر: ۲۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، حسین نحوی‌نژاد در رشت با اشاره به وضعیت احداث شیرخوارگاه گیلان، اظهار داشت: خیر گیلانی 10 میلیارد ریال برای احداث شیرخوارگاه گیلان اهدا کرد.

وی با اشاره به پرداخت قسط نخست این مبلغ توسط خیر گیلانی، افزود: در حالیکه استاندار گیلان هشت ماه قبل کلنگ شیرخوارگاه گیلان را بر زمین زد، بروکراسی اداری در شهرداری رشت مانع احداث شیرخوارگاه گیلان شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه این اداره کل فاقد بودجه عمرانی است، گفت: اغلب پروژه‌های عام‌المنفعه و عمرانی گیلان توسط خیران انجام می‌شود و مشارکت‌های مردمی سبب توسعه زیرساخت‌های مورد نیز مددجویان گیلانی شده است.

نحوی‌نژاد با اشاره به نگهداری 10 کودک در شیرخوارگاه فعلی گیلان، تصریح کرد: این شیرخوارگاه در فضای اداری دایر شده است و دارای وضعیت مناسبی است ولی برای توسعه و گسترش و به روز کردن آن نیازمند احداث شیرخوارگاه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه شیرخوارگاه یک وظیفه حاکمیتی و غیرقابل واگذاری به بخش خصوصی است، اظهار داشت: 90درصد وظایف و مأموریت‌های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده و بهزیستی نقش هدایت و نظارتی را ایفا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تصریح بر اینکه شیرخوارگاه فعلی گیلان دارای 10 تخت است، افزود: زمین شیرخوارگاه گیلان در منطقه رسالت رشت به میزان سه‌هزار و 500متر تعیین شده که این زمین 20 سال قبل در  اختیار بهزیستی گیلان قرار گرفته است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه دریافت پروانه از شهرداری منطقه 3 رشت برای احداث شیرخوارگاه گیلان 8 ماه است که پیگیری می‌شود، تصریح کرد: با تمام تلاش‌هایی که شده و تغییر سه باره نقشه شیرخوارگاه و رایزنی با سرپرست سابق شهرداری و رئیس و چند عضو شورا تاکنون موفق نشده‌ایم برای این کار خیر پروانه تهیه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی پرداخت هزینه‌های پروانه را نیز داریم، خاطرنشان کرد: در صورت رفع سریع موانع در آینده برای نگهداری کودکان در شیرخواه فعلی گیلان به مشکلات جدی برمی‌خوریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: کودکان نگهداری شده در شیرخوارگاه این استان از طریق مراجع قضایی به بهزیستی معرفی می‌شوند که جزو کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و رها شده هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار