درحاشیه دورهمی حامیان دولت با حضور استاندار ؛
تابناک: عکس,روحانی میانه رو و حقوقدان توانست با توجه به شرایط کشور در آن روز و وعده هایی که در امور مختلف به مردم ایران داد با کلید خود، راهی استوار شود تا فصل جدیدی از تاریخ ایران رقم بخورد.
کد خبر: ۲۴۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 16 June 2016
تابناک: عکس,روحانی میانه رو و حقوقدان توانست با توجه به شرایط کشور در آن روز و وعده هایی که در امور مختلف به مردم ایران داد با کلید خود، راهی استوار شود تا فصل جدیدی از تاریخ ایران رقم بخورد.

به گزارش تابناک گیلان، اما حسن روحانی تا چه حد به وعده های خود پایبند بوده است؟ خودش که می گوید همه را به خاطر دارد و به آن عمل خواهدکرد. در این گزارش تلاش شده تا وعده های مهم رییس جمهوری مورد بازخوانی قرار بگیرد و مشخص شود تا چه حد عملیاتی شده اند.


برخی از وعده های رئیس جمهوری در سال 92 را باهم مرور خواهیم کرد:


آزادی بیان و نقد دولت

کاهش و رفع تحریم ها

شفافیت بیشتر در برنامه هسته ای

بهبود روابط دوجانبه با کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی

التیام زخم های به جا مانده از حوادث سال های اخیر
«بگذاریم تا سینه ها از کینه ها پاک شود.» این سخن مهم حسن روحانی در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش بود. بسیار از کارشناسان این سخن روحانی را با مسایل به جا مانده از سال ها قبل مرتبط دانستند ؛ در روزهای رای اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم باز هم بیشترین تاکید بر مسایل به وجود آمده در سال 88 بود. به نظر می رسید پس از استقرار دولت پرونده سال 88 و حصر هم تعیین تکلیف شود.

«ما برای اشتغال یک برنامه جدی خواهیم داشت و من جدی ترین برنامه اقتصادی ام در ماههای اول حل معضل اشتغال است و مخصوصا برای آنهایی که تحصیل کرده دانشگاهها هستند و وقتی این مشکل حل شد خود به خود ما می توانیم دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور را هم به داخل کشور جذب کنیم و استفاده بکنیم.»

و بسیاری از وعده های دیگر مانند حل مشکل دریاچه ارومیه و...






اما شب گذشته و در سومین سالگرد پیروزی دولت یازدهم ، جمعی از هواداران دولت روحانی با حضور مدیران استانی و استاندار گیلان ، مهمان لنگرودی ها بودند و یک رورهمی شاد و خوشحال را برگزار کردند.


در این مراسم ، کیوان محمدی ، معاون استاندار و رییس مرکز مدیریت و برنامه ریزی استانداری در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: اگرچه روحانی به وعده های خود عمل نکرد اما فراموش هم نکرد!

این صحبت محمدی اگر در پایان سال اول دولت و شروع سال دوم بود قابل توجیه به نظر می رسید ؛ اما این صحبت و آن هم در سال پایانی دولت روحانی چه چیزی را می تواند ثابت کند؟

اگر یک درصد هم عمر دولت روحانی به چهارسال دوم قد ندهد ، باید پرسید که کدام وعده دولت اعتدال در چهارسال اول به طور صددرصد محقق شده است؟



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار