در واکنش به اظهارات رفیعی ؛
تابناک / چند روز پیش یکی از روحانیون پایتخت نشین که به هر بهانه ای به استان گیلان سفر کرده بود، آن هم در ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گویا پس از گشت و گذار در برخی نقاط گیلان چشمش به پدیده هایی برمی خورد و در واکنش به آن فریاد ...
کد خبر: ۲۴۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 12 June 2016
تابناک / چند روز پیش یکی از روحانیون پایتخت نشین که به هر بهانه ای به استان گیلان سفر کرده بود، آن هم در ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گویا پس از گشت و گذار در برخی نقاط گیلان چشمش به پدیده هایی برمی خورد و در واکنش به آن فریاد وامسلما سر می دهد و کاسه داغ تر از آشی می شود که گویا همه فسخ و فجورها منشاء آن گیلان است و گیلانیان عاملان آن و با بیان جمله برخی نقاط گیلان با اروپا فرقی ندارد و یا برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان در خیابان حضور داشتند اقدام به سخنانی می کند که مردم این استان آن را توهین به خود تلقی می کنند.

حالا اینکه ما از این واعظ در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نه منبری در گیلان دیدیم، نه سخنانی شنیدیم و او به کجا رفته و چه دید و چه شنید ... بماند! البته خودش در پی واکنش هایی که به سخنان او شده بود، اظهاراتی داشت و پذیرفت که به اشتباه رفته است!

نکته قابل توجه نسبت به اظهارات وی واکنش هایی بوده است که در استان اتفاق افتاد و همگرایی و همزبانی اقشار مختلف این استان از مسئولان و کارشناسان و نمایندگان مجلس گرفته تا دست اندرکاران رسانه ای و سایر اقشار مردم در این زمینه بود که در میان آنها ، نه نگاه چپ و راست حاکم بود و نه اصولگرایی و اصلاح طلبی بلکه همه آنان در یک اتحاد نانوشته به انتقاد از این چنین رویکردی نسبت به مردم گیلان و این استان داشتند.

این موضوع از آن جهت قابل اهمیت است که می تواند درسی باشد برای آنان که با اغراض مختلف به رویارویی با مردم این استان می آیند تا از پس آن سودا به منافعی برسند و از سوی دیگر نشان می دهد می توان به دور از نگاه ها و نگرش های سیاسی به منافع عمومی استان نگریست و از مطالبات مردمش دفاع کرد که این چنین نگرشی، نقش مهمی در فرآیند توسعه این استان و دفاع از حریم منافع عمومی آن دارد.

منافعی که عده ای هنوز با غبارآلود کردن فضا به دنبال سرپوشی برای هدردادن سرمایه های مادی و معنوی استان در زمان مسئولیت و داشتن سکان سرنوشت مردم در دستان خود در همین چند ساله نه چندان دور هستند.

امید است در سایر بخش ها نیز درسی داده و گرفته شود!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گیلک
|
United States
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
سخنرانان غیرمنصفاً وغیر عادلانه حاج آقا رفیعی باعث ناراحتی همه مردم گیلان شد، برخی از غیرگیلانیان،از جمله آقای جعفرزاده نمایندگان خدم گیلان هدف خود قراردادند، از صحبت های چند روز پیش حجت الاسلام رفیعی لذت بردید.اگر کسی به مردم آذربایجان توهین میکرد ،مردم غیرت استان آنفردرا تعطیل میکرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار