کد خبر: ۲۴۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 08 June 2016
از آغازین روزهای عملیات آزاد سازی فلوجه برخی رسانه های عربی حمله خود را بر ضد نیروهای ارتش و الحشد الشعبی به این بهانه که این نیروها رفتار متعارفی با شهروندان اهل تسنن فلوجه ندارند، آغاز کردند، تصاویر اما این تفرفه افکنی را افشا کرده است.

به گزارش فارس، شهر فلوجه که یکی از مقرهای اصلی دشمنان و تروریست های عراق در ۱۳ سال گذشته محسوب می شود در روزهای گذشته با هدف آزاد سازی از چنگال گروه تروریستی داعش،‌مورد حمله نیروهای نظامی، نیروهای الحشد الشعبی و عشایر اهل سنت عراق قرار گرفت .
 
 

پس از آغاز اولین روز حملات، رسانه های عربی خصوصا سعودی حمله خود را بر ضد الحشد الشعبی آغاز کردند و با جو سازی متکرر سعی در تحریف افکار عمومی جهان عرب داشتند که در روزهای اول شکست خوردند چرا که مسئولان اهل سنت عراق اعلام کردند ورود الحشد الشعبی به عملیات فلوجه هماهنگ شده است.

محاصره دقیق فلوجه و بازداشت اکثر مردان خارج شده از شهر جهت بازجویی باعث ناراحتی رهبران اهل سنت عراق و جهان عرب شد و این بار حمله دیگری را بر ضد الحشد الشعبی آغاز کردند این در حالی است که این موضوع در حوزه امنیتی بسیار معمولی بنظر می رسد چرا که به احتمال زیاد نیروهای تروریستی داعش در بین این مردان مخفی شده باشند و قصد فرار از فلوجه را داشته باشند.
متاسفانه رهبران اهل سنت سریعا به این موضوع واکنش نشان دادند و سخنان کذبی را مبنی بر آزار و اذیت اهل سنت توسط الحشد الشعبی منتشر کردند در حالی که رسانه های جهان عرب ارتباط صمیمانه الحشد الشعبی با مردم فلوجه را در سانسور رسانه ای خود قرار داده است.

«رعد الدهلکی» نماینده گروه اتحاد القوی (گروه پارلمانی اهل سنت ) اعلام کرد : ما از آزار و اذیت اهل سنت توسط الحشد الشعبی بیمناک هستیم . همچنین« اتحاد القوی» در بیانیه ای از ربایش و آزار و اذیت اهل سنت توسط الحشد الشعبی سخن گفتند اما متاسفانه سندی در این خصوص ارائه نکردند.

«ثامر السبهان» سفیر عربستان که دخالت در امور عراق در روزهای اخیر برای وی به یک امر عادی تبدیل شده است در سخنانی اعلام کرد : گروه هایی از الحشد الشعبی و شخصیت های ایرانی به دنبال نابودی شهر فلوجه ، اخراج اهل سنت وتغییرات جمعیتی در این منطقه هستند . «صالح مطلگ » رهبر حزب العربیه اهل سنت نیز در راستای سخنان مسئولان دیگر، الحشد الشعبی را در فلوجه به ازار و اذیت اهل سنت متهم کرد و در نهایت اثیل النجیفی برادر اسامه النجیفی ،استاندار سابق موصل و فرمانده الحشد الوطنی ( نیروی نظامی اهل سنت )در سخنانی اعلام کرد : زندگی و تعامل با داعش در موصل را به مشارکت الحشد الشعبی در عملیات آزاد سازی موصل ترجیح می دهم .

پس از این سخنان قومیتی و طایفی رهبران اهل سنت عراق و عربستان، رسانه‌های عربی وابسته به کشورهای خلیج فارس هجمه های خود را بر ضد الحشد الشعبی و تخریب این گروه آغاز کردند در حالی که در همین روزها سانسور شدیدی در مورد برخورد صمیمانه الحشد الشعبی با آوارگان فلوجه در رسانه های عربی دیده می شود . رسانه های عربی با تحریف، سانسور تصاویر واقعی و شایعه و جو سازی کذب تلاش می کنند الحشد الشعبی را عامل تخریب فلوجه و کشتن اهل سنت معرفی کنند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
خیلی قشنگ بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار