کد خبر: ۲۳۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 24 May 2016

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق از پاکسازی کامل شهر «الکرمه» از عناصر داعش خبر داد. جودت اظهار داشت که نیروهای امنیتی پلیس و دیگر نیروهای پشتیبان آن موفق شدند شهر الکرمه در ۱۳ کیلومتری شرق فلوجه را به صورت کامل از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

«عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات آزادی فلوجه روز دوشنبه از آزادی کامل شهر الکرمه از لوث تروریست های داعش و برافراشتن پرچم عراق بر بالای ساختمان شورای این منطقه خبر داده بود.

از سوی دیگر ستاد جنگ رسانه نیروهای عراقی از کشته شدن مسئول اعدام ها و همچنین مسئول «پلیس اسلامی» و «دیوان محاسبه» داعش در منطقه «الشرقاط» واقع در استان صلاح الدین خبر داد.

این ستاد در بیانیه ای اعلام کرد که گروه «شاهین های الشرقاط» روز ۱۹ ماه می جاری عملیاتی را به اجرا گذاشته و توانستند مسئول اعدام های داعش در الشرقاط با نام «عبدالله ابومریم» را به هلاکت رسانند. همچنین مسئول «پلیس اسلامی» داعش در الشرقاط با نام «حجی هانی» و مسئول «دیوان محاسبه» این منطقه ملقب به «ابوعائشه» نیز کشته شدند.

منطقه الشرقاط از توابع استان صلاح الدین عراق از اواسط سال ۲۰۱۴ تحت سیطره داعش قرار دارد و در حال حاضر از مهم ترین مواضع تحت سیطره این گروه تروریستی بشمار می رود.

در همین حال هواپیماهای نیروی هوایی عراق با پرتاب هزاران اعلامیه به فلوجه، توصیه هایی را به اهالی این منطقه ارائه و اعلام کردند که تمام مراکز تجمع و انبارهای داعش مورد حمله نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت.

در این اعلامیه ها به اهالی فلوجه بیان شده است که تمام مراکز تجمع و انبارهای داعش هدف حمله نیروهای امنیتی خواهد بود و منهدم خواهند شد. در این اعلامیه ها همچنین از شهروندان خواسته شده است از این مواضع دور شوند.

در همین راستا فرمانده عملیات الانبار از آزادی اغلب روستاهای فلوجه و برافراشتن پرچم عراق بر بالای فرمانداری الکرمه خبر داد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق پیش از این فرمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را صادر و اعلام کرد که این شهر به اهالی خود بازگشته و پرچم عراق بر بالای آن نصب خواهد شد.

در همین حال گروهان های الجهاد یکی از گروه های حشد الشعبی عراق نسبت به آزادی شهر فلوجه طی چند روز آینده پیش بینی نموده و اعلام کرد که آزادی این شهر به کاهش حملات تروریستی در بغداد و اطراف آن بسیار کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار