کد خبر: ۲۳۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 23 May 2016
تابناک گیلان - زباله‌ها منظره‌ای زشت و چشم‌آزار را بر روی پل چوبی کیاشهر پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه گیلان، کیاشهر شهری است در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتری رشت.

هم‌جواری دریا، تالاب، جنگل، منطقه حفاظت‌شده بوجاق، سبب خلق چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در این شهر شده است. این شهر با برخورداری از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های گردشگری بسیار و بکر یکی از کانون‌های مهم جلب اکوتوریسم منطقه بشمار می‌رود.

یکی از بهترین مکان تفریحی بندرپل چوبی آن است که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین‌المللی بوجاق عبور می‌کند.

گذر از پل چوبی در محدوده تالاب بندر کیاشهر تصوری متفاوت از زندگی روزمره را به گردشگران القا می‌کند به طوری که انسان در آن خود را متعلق به محیط پیرامونش می‌داند. بنابراین هر سال علاقه‌مندان و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای دیدار از این پل و دیگر جذابیت‌های گردشگری بندرکیاشهر به این شهر سفر می‌کنند.

«ابراهیم غلامی» رئیس حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: پل چوبی بندرکیاشهر که روی تالاب لاگون پارک ملی بوجاق قرار دارد، از جاذبه‌های زیبای گردشگری کیاشهر و منطقه بشمار می‌آید با بی‌مهری مسافرین مواجه است.

وی افزود: اغلب مشاهده می‌شود که با وجود تعبیه‌شدن سطل‌های زباله، بطری‌های نوشیدنی و بسته‌بندی‌های تنقلات در کناره‌های این پل زیبا ریخته می‌شود.

غلامی با بیان این‌که زباله‌ها منظره‌ای زشت و چشم‌آزار را بر روی پل چوبی پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، تصریح کرد: همه بازدیدکنندگان این پل نسبت به زباله تولیدی خود مسئولیت داشته باشند.

وی با تشکر از شهروندان فهیم منطقه که با انجام دادن این کار، فرهنگ بالای محیط‌زیستی خود را به نمایش گذاشتند. از بازدیدکنندگان منطقه درخواست کرد تا با همراه داشتن کیسه جمع‌آوری زباله از پرتاب کردن و رها کردن زباله‌های خود درون تالاب جداً خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار