کد خبر: ۲۳۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 19 May 2016
عباس علیزاده سرگزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش تولید در واحد سطح، اقتصادی کردن تولید و ترویج آن بین کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب های کشاورزی در سیستان اجرا شده است.
وی بیان کرد: این تعداد بچه ماهی در بین 700 باب استخر در منطقه سیستان رها سازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: غالب این بچه ماهی ها کپور و آمور(شیرماهی ) بوده که پیش بینی می شود از این تعداد استخر هزار تن ماهی برداشت شود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان ادامه داد: چهار گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ و بیگهل در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده می شوند.
سرگزی افزود: نگهداری کپور و آمور به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
وی ادامه داد: ماهی فیتوفاگ و بیگهل از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: اغلب ماهی که در این استخرها پرورش می شوند در خود مناطق به فروش و بخشی از آن نیز در بازار شهرستانهای زابل و زاهدان عرضه می شوند.
وی اظهار داشت: شیلات سیستان به منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی به صورت زنده به تعدادی از پرورش دهندگان وان حمل ماهی و دستگاه اکسیژن در اختیار آنها گذاشته تا بتوانند ماهی را بصورت تازه به فروش برسانند.
وی افزود: برای جبران خسارت وارد شده از تلفات ماهی، شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می کند استخرهای پرورش ماهی خود را بیمه کنند.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان گفت: سیستان دارای 900 باب استخر پرورش ماهی است که از این تعداد حدود 50 استخر آن هشت ضلعی هستند.
سرگزی بیان کرد: توزیع بچه ماهی بین استخر داران سیستان به صورت رایگان انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: بچه ماهی گرمابی هم اینک بین استخرداران منطقه سیستان در حال توزیع است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
این استان به سبب گستردگی و پراکندگی منابع آبی دارای دو اداره کل شیلات در شمال (سیستان) و جنوب (چابهار) است که اداره کل شیلات سیستان منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (چابهار) فعالیت های صید و صیادی در دریای عمان را زیر پوشش دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار