کد خبر: ۲۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 18 May 2016
تابناک گیلان - بازیگر سینما وتلویزیون که به عنوان سفیر محیط زیست به رشت سفر کرده با اشاره به وضعیت بحرانی محیط زیست در گیلان گفت: مردم گیلان عمق فاجعه زیست محیطی در استان خود رابه درستی درک نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کیانیان شامگاه سه شنبه با حضور در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در گیلان با اشاره به فرهنگ غنی این استان اظهار کرد: نخستین تئاتر خانه ها، سینماها و کتابخانه های ایران در رشت ایجاد شده و این مهم نشان از سبقه طولانی فرهنگ در گیلان دارد.

وی که با عنوان سفیر محیط زیست به رشت سفر کرده با اظهار تاسف از مشکلات زیست محیطی که در اثر انباشت زباله ها در گیلان به وجود آمده،خطاب به  مردم استان گفت: گویا مردم گیلان عمق فاجعه زیست محیطی در استان خود را متوجه نشده اند و نمی دانند که برای محیط زیستشان چه مشکلاتی پیش آمده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون باتوجه به روبه خشکی بودن تالاب انزلی تصریح کرد: این تنها یکی از مسایل تاسف برانگیز در گیلان است که آرام آرام و بعدها متوجه آن خواهیم شد.

کیانیان با اشاره به آلودگی های آب و هوایی نقاط مختلف کشور گفت: در بسیاری از نقاط به ویژه در تهران و جنوب هوای سالم برای تنفس وجود ندارد و چشم امید ما برای استنشاق هوایی سالم، به گیلان است.

وی به آمار بالای میزان مرگ و میر بیماران تنفسی در کشور اشاره کرد و افزود: آب، زمین و هوا از نخستین احتیاجات بشر است و گیلان هنوز به این موهبت دسترسی دارد اما متاسفانه مردم و مسئولان برای حفظ آن گاهی کوتاهی می کنند و لازم است که جلوی نابودی این موهبت های الهی گرفته شود.

سفیر محیط زیست پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران مرداب انزلی را گوهر گیلان که رو به زوال است عنوان و بیان کرد: لازم است جلوی این زوال بایستیم وبرای جلوگیری از نابودی این گوهر گرانبها اقدامات عملی انجام دهیم.

کیانیان با تاکید براینکه باید آحاد مردم را نسبت به اتفاق ناگوار نابودی محیط زیست آگاه کنیم گفت: روزی به خاطر خشکی زاینده رود گریه کردیم اما امروز نباید بگذاریم که شرایط گریستن برای مرداب انزلی نیز فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توقف ۱۰ ساله جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران اشاره و اظهار کرد: این جشنواره به دلایل مختلف به مدت ۱۰ سال تعطیل شد اما اینک به حمایت سینماگران و سازمان محیط زیست کشور حیاتی دوباره گرفته است و باید از این ظرفیت برای حفظ محیط زیستمان استفاده کنیم.

راهیابی ۲۵۰ اثر به بخش مسابقه

در ادامه این مراسم دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران نیز گفت: برگزاری این جشنواره با نمایش۲۵۰ فیلم و انیمیشن همراه بوده است.

طاهره صبوری افزود: بیش از هزار اثر به این جشنواره راه پیداکرده که از این تعداد، ۲۵۰ اثر به بخش مسابقه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در تهران برگزار می شود تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۰ روز از برگزاری مراسم اختتامیه در تهران، اختتامیه ای نیز در گیلان برای قدردانی از دست اندرکاران گیلانی برگزار می شود.

در این مراسم از فیلم قصه پرواز به کارگردانی هوشنگ درویش پور نیز رو نمایی شد.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران که از بیست و چهارم اردیبهشت ماه همزمان با تهران در سراسر کشور آغاز شده، سی و یکم این ماه به کار خود پایان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار