تلخ اما باور کردنی ؛
تابناک: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در صورت مورد فوق، سلامت مردم در خطر است، گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده توانستیم جلوی واردات پیش‌سازهای مربوط به مواد مخدر صناعی مانند شیشه و .. را بگیریم.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 17 May 2016

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در صورت مورد فوق، سلامت مردم در خطر است، گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده توانستیم جلوی واردات پیش‌سازهای مربوط به مواد مخدر صناعی مانند شیشه و .. را بگیریم.

به گزارش تابناک گیلان، شاهکویی با بیان اینکه قیمت مواد مخدر شیشه از 18 میلیون تومان به 80 میلیون تومان رسید، تصریح کرد: قاچاق‌چیان برای اینکه بتوانند این وضعیت را به نفع خود کنند قیمت را بالا برده و مصرف کننده دیگر نتوانست شیشه را با قیمت بالا تهیه کند و به همین دلیل به مواد مخدر تریاک رو آورد.

 وی با بیان اینکه قاچاقچیان برای حفظ بازار داخلی ایران، قیمت تریاک را افزایش ندادند، خاطرنشان کرد: آنها ناخالصی‌هایی را به مواد مخدر و به خصوص تریاک افزودند که منجر به مسمومیت مصرف کنندگان شد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه چهارمین دلیل مرگ و میر در ایران استفاده از مواد مخدر ناشی از اینگونه موادهای ناخالص است، اظهار کرد: روزانه بیش از 10 نفر در مملکت ایران جان خود را از این طریق از دست می‌دهند.

 شاهکویی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به دغدغه‌های نظامی و انتظامی، مرکزی تحت عنوان مرکز ماده 16 جمع‌آوری معتادان در شهرستان رشت تاسیس و در حال تجهیز است، افزود: کارگزاری این مرکز به شهرداری واگذار شده است.

 وی با بیان اینکه اگر این مرکز نتیجه بدهد در شهرستان‌‌های دیگر گسترش پیدا خواهد کرد، گفت: معتاد متهاجر با معتاد غیر متهاجر فرق دارد و طبق ماده 15، افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند و داوطلبانه خود را به مراکز درمان معرفی کنند و تحت درمان قرار بگیرند این افراد جز افراد مجرم نیستند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: طبق ماده 16،افرادی که معتاد و به صورت متهاجر در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند مجرم محسوب می‌گردند.

 شاهکویی با بیان اینکه منظور از جمع‌آوری معتاد، جمع‌آوری افراد متهاجر است که باید چند ویژگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این افراد نباید سنشان کمتر از 17 سال و بالای 65 سال بوده و روانی و روان پرش نباشد، بی‌خانمان و کارتن خواب و معتاد تزریقی باشند.

 وی با بیان یانکه باید نسل پویا و جویای استان را از مضرات مواد مخدر آگاه سازیم، اظهار کرد: بیش از 100 نوع مواد مخدر در جهان و ایران توزیع می‌شود.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود 500 کیلو کشفیات در سطح استان داشته‌ایم، افزود: در بحث آموزش و و پیشگیری اولیه به دنبال حضور مردم در پای کار هستیم.

 شاهکویی با بیان اینک هر چه پیام‌رسانی به مردم بیشتر باشد در بحث کاهش تقاضا موفق‌تر خواهیم بود، گفت: اگر افراد در دام اعتیاد بیفتند دیگر درمان این افراد بسیار سخت است.

 وی با بیان اینکه پیرگریزی و جوان گریزی برای سوداگران اصل شده است، تصریح کرد: جامعه هدف سوداگران، جوانان هستند و امید دشمن فروپاشی نظام اجتماعی و به خصوص بنیاد خانواده و جوانان است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم به جوانان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم زندگی را بیاموزیم و گسترش دهیم قطعا این افراد در دام تبلیغات کاذبی که در ماهواره‌ها و رسانه‌ها در سطح جهان تبلیغ می‌شود، دچار خواهند شد.

 شاهکویی با بیان اینکه در بحث اولویت‌های اصل 95 دو هدف در امر پیشگیری و درمان دنبال می‌شود، اظهار کرد: باید شیوع نرخ اعتیاد پایین‌ بیاید.

 وی با بیان اینکه هر شهرستان باید تعداد معتادین و جوانان در معرض خطر را داشته باشد، افزود: معتادان وقتی بهبود پیدا می‌کنند کسی آنها راقبول نمی‌کند و وظیفه ما است که در جامعه نهادینه کنیم بهبودیافتگان به عنوان یک انسان اجتماعی معمولی هستند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بهترین حالت 80 درصد از معتادانی که ترک می‌کنند دوباره به آغوش اعتیاد بازمی‌گردند، گفت: حداقل کاهش 10 درصدی بهبودیافتگان را دردستور کار قرار دهیم تا جمعیت بیشتری از این قشر تحت کنترل و مراقبت قرار گیرند.

 شاهکویی با بیان اینکه همه این موارد نیاز به حمایت‌های شهرستانی و ملی دارد، تصریح کرد: هر کجا مردم ورود کردند موفقیت‌های زیادی را کسب کردیم و باید در این راستا هم رویکرد اجتماعی را به جامعه و در بین مردم ببریم.


استان گیلان دارا ی 50 هزار معتاد است


وی با بیان اینکه در استان گیلان 50 هزار معتاد و در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و325 هزار نفر معتاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این بین حدود 700 هزار همسر درگیر بحث اعتیاد هستند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیامد اعتیاد همسرآزاری، کودک آزاری و ... است، اظهار کرد: چهارمین بحران جهانی در سطح کشورها اعتیاد است.

 شاهکویی با بیان اینکه باید آموزه‌های دینی در کشور افزایش یابد، افزود: این باور ذهنی و غلط که به عنوان سبک زندگی برای جوانان شده است، اصلاح شود.

 

45 کمپ ترک اعتیاد در گیلان، بالغ بر 46 هزار نفر معتاد را تحت پوشش قرار می‌دهند


وی با بیان اینکه 370 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در استان مجوز داده شده است، گفت: در استان گیلان 45 کمپ ترک اعتیاد بالغ بر 46 هزار نفر از افراد معتاد را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بسیار خطرناک است، تصریح کرد: دشمن با نفوذ در درب خوابگااه‌های دانشجویی، کارگاهی صنعتی و تولیدی و ... مواد را توزیع می‌کند.

 شاهکویی با بیان اینکه هدف و انگیزه دشمن از سود حاصل از این کار، نابودی جوانان و نیروی کار و به دست آوردن پول و ثروت است، خاطرنشان کرد: اعتیاد نوعی بیماری پیش‌رونده،مضمن، دنباله‌دار و کشنده است.

 وی اظهار کرد: مقابله با اعتیاد توسط نیروی انتظامی، پیشگیری و درمان با حمایت بهزیستی، درمان و حمایت‌های اجتماعی توسط مراکز بهداشت و علوم پزشکی، مدیریت، فرابخشی و صیانت اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

 

اعتیاد منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است


در ادامه میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن اظهار کرد: مواد مخدر از بحران‌های عصر حاضر است که سبب تهدید بشریت می‌شود.

 وی با بیان اینکه بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در حال مبارزه با این بحران اجتماعی هستیم، افزود: مواد مخدر، مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و در مجموع جامعه را تهدید می‌کند.


 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار