کد خبر: ۲۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 16 May 2016
تابناک گیلان: مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: بیش از ۷۰ درصد طرح‌های هادی روستاهای فومن نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، محمد اکبرزاده، مدیر کل بنیاد مسکن گیلان عصر امروز یکشنبه (26اردیبهشت) در جلسه با دهیاران و نشست با مسئولان استانی در راستای رفع مشکلات شهرستان فومن در سالن جلسات فرمانداری فومن،  اظهار کرد: همه زحمات روستاها بر دوش دهیاران است.


وی با بیان اینکه شهرستان فومن 158 روستای بالای 20 خانوار دارد، افزود: کل اعتبارات ابلاغی به این شهرستان یک میلیارد و 470 میلیون تومان بوده است .


مدیر کل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه کل روستاهای این شهرستان تهیه طرح هادی شده و 470 میلیون تومان به مشاوره‌ها بدهکاریم، گفت: از محل اعتبارات سال 94، تاکنون در سی و یک روستا طرح هادی اجرا شده است.


اکبرزاده با بیان اینکه بیش از 15کیلومتر معابر روستایی فومن آسفالت شده است، تصریح کرد: سهمیه قیر این شهرستان 800تن بود که تا کنون بالغ بر یک هزار تن قیر مصرف ویک هزار و200تن هم حواله صادر شده است.


مدیر کل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه استفاده از سهمیه قیر رایگان در راه‌های روستایی نیست بلکه در معابر روستایی است، در خصوص مرجع صدور پروانه ساختمان در روستاها تأکید کرد: مرجع صدور پروانه ساختمان، بنیاد مسکن نمی‌باشد بلکه دهیاران هستند.

 

اکبرزاده با بیان اینکه هزینه‌ای که برای صدور پروانه ساخت دریافت می‌شود طبق قانون است، افزود: بیش از 70 درصد طرح‌های هادی روستاهای فومن نیاز به بازنگری نیاز دارند.

 

توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص جمعیت انجام می‌شود

در ادامه حجت شعبان‌پور، معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه ظرف 10 روزآینده اداره کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن موانعی که در راستای صدور اسناد مالکیت روستایی  در شهرستان فومن وجود دارد را برطرف نمایند ،اظهار کرد: باید چالش‌ها و نواقص بررسی و رفع شود تا در صدور اسناد فوق تسریع گردد.


معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه گردشگری قلعه رودخان در استان گیلان بی‌نظیر است، گفت: این قلعه در دست نابود شدن است و باید برای بازسازی آن تلاش بیشتری انجام شود که توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را میطلبد.


شعبان‌پور با بیان اینکه باید اعتباراتی برای بازسازی دژ تاریخی قلعه رودخان  در نظر گرفته شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات شهرستانی برای میراث فرهنگی این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.


معاون عمرانی استاندار گیلان با تشریح نقش و جایگاه مهم دهیاران در روستا، اظهار کرد: توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص جمعیت انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار