بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 13 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



واکنش وزیر کشور به‌انتشار عکس مینو خالقی

وزیر کشور گفت: وزارت کشور از هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص پیگیری پرونده عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی اظهار کرد: این اقدام از نظر من عملی غیر اخلاقی و ناپسند بود، ما در جامعه‌ای دینی زندگی می‌کنیم و آبروی مردم حرمت دارد، من همان روز اول محرمانه به نیروی انتظامی دستور دادم تا این مساله را پیگیری کنند و این واکنش ما عین قانون است.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی و اخلاقی فقط به گشت ارشاد و تذکر دادن خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: زمانی که با حیثیت افراد بازی می‌شود باید پرونده پیگیری شده و در مسیر قانون هدایت شود، این عمل اصلاً قابل دفاع نیست و همه باید تن به قانون دهند، انسان‌ها حریم دارند و باید این حریم حفظ شود، وزارت کشور نیز هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه مشهد پایگاه گروه‌های افراطی و بعضاً خودسر است، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیش است، سیاست‌ دولت در مواجه با این گروه‌ها چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: توفیق ما به این است که دموکراسی و مردم سالاری دینی را در کشور به نحو احسن اجرا می‌کنیم. خوشبختی دیگر ما به این است که مردمی فهیم و روشن‌نگر داریم. خوشبختی بیشتری که داریم این است که در بین مردم صبر و متانت بسیاری وجود دارد که از محسنات فضای سیاسی کشور است.

وی افزود: در این دولت بیشترین فعالیت‌های روزنامه‌ها و احزاب به چشم می‌خورد. خانه‌ی احزاب در زمان فعالیت دولت یازدهم بازگشایی شد، هر چه قدر فعالیت‌ها برای رشد و ارتقای مردم‌سالاری بیشتر باشد مورد تشویق قرار می‌گیرند اما با کسانی که مسیر غیرقانونی را انتخاب می‌کنند به صورت علنی یا غیرعلنی برخورد می‌کنیم، در این انتخابات دیدیم که با هجمه گسترده‌ای که نسبت به برخی از رقبا شکل گرفت مردم آنچه را که خودشان درست می‌دانستند انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: به عقیده من بهترین راه برای گروه‌های سیاسی این است که در چارچوب قانون فعالیت‌های خود را انجام دهند. نگران انتخابات ریاست جمهوری نیز اصلا نیستیم و من به عنوان وزیر کشور با کسانی که مسیر قانون را رعایت نکنند برخورد خواهم کرد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه مساله پدیده در مشهد به مساله‌ای بغرنج تبدیل شده، عنوان کرد: علت بغرنج بودن این مساله این است که این اقدام از ابتدا تخلف بوده است، از تملک و جوازات گرفته تا کاربری و فروش سهام‌، ما نمی‌دانیم مسئولین در آن زمان کجا بودند، اما حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد. در حال حاضر تمام مشکلات قانونی در موضع تملک، جوازات و کاربری پدیده حل شده است، هیئت مدیره‌ی جدید نیز انتخاب شده که باید کار را پیش ببرد، دولت هر کاری توانسته تنها برای احقاق حقوق سهامداران انجام داده است، اکنون روال کار پدیده به صورت قانونی پیش می‌رود و هیئت مدیره فعلی از سر لطف و خیرخواهی این وظیفه را قبول کرده‌اند. تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند، با جوسازی و تحریک وزارت کشور و استانداری تسلیم نمی‌شوند و کار در مسیر تعیین شده پیش خواهد رفت، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا سرمایه هیچ کس از بین نخواهد رفت. دارایی‌های شرکت پدیده کفاف سرمایه مردم را می‌دهد، وزارت کشور متولی این مسئله نبوده اما اگر امروز دولت برای حل این مشکل وارد شده است تنها به خاطر منافع مردم بوده است.

وزیر کشور در خصوص قرارگاه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تصریح کرد: این قرارگاه تشکیل شده است و برنامه‌های 12گانه مربوط به آن تصویب و طرح‌های مربوطه و پروژه‌های آن تعیین شده است، موانع کار دقیقا بررسی و پیگیری می‌شوند و نحوه پیشرفت کار دنبال می‌شود در این راستا سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان به عنوان الگو برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر مسئله آسیب‌های اجتماعی تأکید داشته‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب ظرف 6 ماه گذشته سه جلسه در این خصوص تشکیل داده‌اند که سران قوا و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در آن حضور داشتند. در این جلسات با توجه به مطالعات و با استفاده از اطلاعات تمام دستگاه‌ها کارهای اجرایی و پایش‌هایی انجام شده است، در اولین سفر دولت به مشهد نیز مساله آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت.

رحمانی فضلی در خصوص مساله مشهد 2017 بیان کرد: وزارت کشور متولی تأمین اعتبار این موضوع نیست. این مساله مهمی است که همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد، دولت تدبیر و امید به ویژه شخص رئیس جمهور به شدت معتقد است که کارها باید به دست مردم انجام شود. دولت در بحث مدیریت شهری به دو طرح یکپارچه مدیریت شهری و تقویت درآمدهای پایدار تأکید دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازشماری 15 درصد از صندوق‌های رای در تبریز و احتمال تغییر نتایج انتخابات در این حوزه انتخابی اظهار کرد: هیات نظارت و هیات اجرایی امضا کرده‌اند هر 55 حوزه به شورای نگهبان رفته است، در حال حاضر وظیفه رسیدگی بر عهده شورای نگهبان است، اکنون 40 حوزه تایید شده و 15 حوزه دیگر باقی مانده است.

وی درباره موضوع جابه‌جایی استانداران و فرمانداران افزود: هر زمان که ارزیابی‌های مربوطه تشخیص دهند که استانداران و فرمانداران باید تعویض شوند، جابه‌جا خواهند شد. ما بر سر منافع مردم، نظام و انقلاب هیچ وقت با کسی برخورد دوستی و سیاسی‌ نداریم، بنده نظام ارزیابی دارم، در این نظام اگر به این نتیجه برسیم که باید مسوولی جابه‌جا شود تغییر خواهد کرد، در استان خوزستان نیز استاندار از 6 ماه پیش متقاضی بازنشستگی و کنارگیری بود اما من از ایشان خواهش کردم بماند و انتخابات را پیش ببرد.



دیدار محسن رضایی با مراجع و آیات عظام در قم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با جمعی از مراجع تقلید و آیات عظام در قم دیدار کرد.

به گزارش تابناک در این دیدارها که موضوعاتی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین تحولات منطقه مطرح شد دبیر کجمع تشخیص مصلحت نطام با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، دیدار با مراجع را توفیقی برای خویش خواندند.

دیدار محسن رضایی با آیت الله صافی گلپایگانی

سرلشکر محسن رضایی در این دیدار با اشاره به وضعیت مدافعان حرم، حمایت علمای حوزه های علمیه از جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم و تروریست های تکفیری را راهگشا و حیاتی خواندند.

آیت الله العظمی صافی فرمودند: مسوولان کشور در رعایت مسایل دینی باید اهتمام کامل بورزند. سقط جنین درکشور زیاد شده است باید جلوی اینکار گرفته شود .

ایشان همچنین درباره مسایل منطقه گفت : از برخی مسائل عراق و سوریه نگران هستم. اگر گروه های شیعه اختلاف کنند تکفیری ها سؤ استفاده می کنند. بنابراین باید با وحدت در برابر نفاق و گروه های تکفیری ایستاد.دکتر رضایی صبح امروز برای یک سفر دوروزه به قم سفر کرده، و علاوه بر دیدار با مراجع و علمای قم، فردا سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر خواهد بود.

دیدار رضایی با تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه مصومعه (س)

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه، از اقدامات انجام شده در آستان مقدس حضرت معصومه (س) تشکر و قدردانی کرد و به تشریح رویدادهای کشور و تازه ترین وضعیت جبهه مقاومت پرداخت.

در این دیدار آیت الله سعیدی با اشاره به زحمات آیت الله مسعودی و مولایی در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گزارشی از روند طرح های عمرانی و گسترش شبستان های حرم مطهر ارائه کرد.

آیت الله سعیدی با قدردانی از حضور دکتر رضایی در شهر قم با اشاره به مراجعات مردمی به مراجع عظام تقلید، بر توجه و اهتمام به نظرات و دیدگاه های ایشان در فعالیت های اجرایی تاکید کرد.

دیدار رضایی با آیت الله گرامی قمی

محسن رضایی در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل اوضاع سوریه و منطقه گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار دقیقی از اوضاع منقطه، جهان اسلام و منافع ملی ما دارند.

اکنون دشمنان جهان اسلام و برخی کشورهای منطقه، در موضوع سوریه با یکدیگر هم قسم شدند و به هر شکل به عناصر تکفیری و تروریست کمک می کنند.

دکتر رضایی با اشاره به جایگاه ویژه مراجع عظام تقلید در تاریخ معاصر ایران افزود: نظرات مرجعیت به عنوان رکن مقوم اعتقادات مردم باید مورد احترامو توجه مسوولین قرار گیرند.

در ادامه آیت الله گرامی فرمودند: سوریه برای ایران به مانند خاکریز اول است و نباید اجازه دهیم که دشمن به مرزهای ما نزدیک شود.

ایشان به وجود برخی مشکلات اقتصادی و نیز تلاش هایی که در جهت اختلاف افکنی بین شیعیان و برادران اهل سنت می شود به عنوان یکی از دغدغه های خویش نام برد و بر لزوم پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی تاکید کرد.

دیدار محسن رضایی با آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی

در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک اعیاد شعبانیه از مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و همراهی ایشان با حضرت امام ومقام معظم رهبری تجلیل کردند. دکتر محسن رضایی همچنین از فعالیت های جدید علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) استقبال کردند .

در این دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با ارائه گزارش و تقدیم برخی از کتب پژوهشی این مرکز، به سفر اخیر هیات های علمی از اروپا برای آشنایی با دیدگاه های جهان اسلام به قم اشاره کرد و گفت: اخیرا هیات هایی از واتیکان، آلمان و روسیه به این مرکز آمده اند و در نشستی با موضوع کرامت انسانی در فقه شیعه و مسیحیت شرکت کرده اند. برخی از این متفکرین در این نشست به موفقیت های جمهوری اسلامی در برقراری پیوند دین و حکومت اذعان داشتند.

آیت الله فاضل لنکرانی به عدم اطلاع مسیحیان به مذهب شیعه اشاره کرده و بیان داشت به محض اطلاع آنها از توجهات ائمه معصومین به مسایل انسانی بسیار خوشحال می شوند.

دکتر رضایی گفت: جنابعالی به کسانی که از اروپایی ها به اینجا می آیند یادآوری کنید که تکفیری ها در اروپا در حال رشد و نمو هستند و آن هم در مساجد و مراکز متعددی در اروپا و آمریکا که با پول های وهابیت و آل سعود گردانده می شود، جذب می شوند و جوانان مسلمان را شتشوی مغزی می دهند و روانه اردوگاه های تروریستی می کنند و سران اروپا و آمریکا و صمیمانه ترین روابط را با حکام سعودی دارند.

سرلشکر محسن رضایی گفت: مدل ولایت فقیه، تجمیع رهبری قدرتمند یک فقیه عادل و رجوع به آرای مردم است که حکومت های متحجر منطقه نسبت به آن احساس خطر می کنند.

دیدار محسن رضایی با آیت الله محمد مومن

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سوابق موثر آیت الله مومن در شورای نگهبان، برای ایشان سلامت و طول عمر با برکت آرزو کرد.

دکتر محسن رضایی در ادامه با تشریح شرایط روز کشور و منطقه، بر نقش بی نظیر روحانیت معظم در تبلور خودباوری ملی و وحدت آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: علما و روحانیت در تاریخ معاصر با احساس تکلیف ، به مسوولیت خود در هدایت جامعه و ارشاد مسوولان عمل نموده اند و در شرایط خطیر کنونی،بیش از هر زمانی به روشنگری های علما در هدایت جامعه ومسایل فرهنگی نیاز داریم.

دیدار محسن رضایی با آیت الله سید عباس مدرسی یزدی

در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در موضوع برجام منتظر هستیم که ببینیم که چه چیزی از این توافق به ملت ایران می رسد. آمریکایی ها هم اکنون به بانک های جهان، فشار وارد می کنند که مبادلات بانکی با ایران را به حالت عادی بر نگردانند.

سرلشکر محسن رضایی در ادامه به پیشرفت های صنعت دفاعی و موشکی ایران اشاره کرد و افزود: دقت موشک های ایرانی به چشمگیری رسیده اند و در فواصل ۲۰۰۰ کیلومتری با خطای کمتر از ده متر می توانند به اهداف اصابت کنند. ما آرزو می کنیم که در همه ابعاد زندگی مردم، از جمله اقتصاد و معیشت مردم به همین پیشرفت می رسیدیم و به توسعه متوازن و پایدار می رسیدیم.

دکتر رضایی با اشاره به تاریخچه گسترش جریانهای تکفیری در سالهای اخیر در منطقه گفت: مدافعان حرم با ایثار جان خود در مقابل این جریان ها ایستاده اند. علمای تشیع نیز باید در جبهه فکر و فرهنگ، به دفاع از این رزمندگان بپردازند و مردم را با تفکر انحرافی در جهان اسلام آشنا کنند.

گفتنی است دکتر محسن رضایی فردا به مناسبت روز پاسدار و در سالگرد عملیات بیت المقدس در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر قم پیرامون مسائل روز کشور و منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

محل برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس شهر مقدس قم خواهد بود.



تا ندانم چرا مأمور با اسلحه به استقبال ما فرستادند بازی نمی‌کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: تا وقتی که ندانم چرا مأمور نیروی انتظامی با اسلحه در مقابل هتل ما حاضر شده است فردا به میدان نمی‌روم.

سیاوش بختیاری زاده در نشست خبری قبل از بازی با تراکتورسازی اظهار کرد: اکنون می‌فهمم که چه بلایی سال گذشته بر سر مردم آذربایجان آوردند و در این چند هفته‌ی اخیر که حق تیم ما را خوردند با مردم آذربایجان اظهار همدردی کردم.

وی افزود: در کجای دنیا تیمی با توجه به اینکه طرفدار زیاد دارد در خصوص ورزشگاه محل میزبانی تصمیم می‌گیرد؟ اگر اینطور بود باید ما هم از دو هفته قبل نامه می‌زدیم که باید بازی‌مان را در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار کنند.

بختیارزاده خاطرنشان کرد اکنون خیلی عصبانی هستم چون اصلاً انتظار نداشتم که در بدو ورودم به تبریز مأمور نیروی انتظامی با اسلحه مقابل هتل از ما استقبال کند. آنها به من گفتند که چرا با اتوبوسی که ما تعیین می‌کنیم رفت و آمد نمی‌کنی و به همین دلیل مأمور نیروی انتظامی برای ما فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: من شرمنده‌ی مردم خوزستانم و کاری به برخی از اصحاب رسانه ندارم که مغرضانه علیه ما قلم می‌زنند. عبدالله ویسی تیمش هفته ها در صدر جدول بود حتی یک عکس سه در چهار هم از او چاپ نکردند. من در این چند هفته بسیار اذیت شدم چرا که هر روز عکس رنگی خانم، دختر و عمه‌ی برانکو بر روی جلدهای روزنامه نقش بسته و نمی‌دانم چرا وقتی تا یک خارجی می‌بینند همه‌ی تاریخ خودمان فراموش‌شان می شود.

سرمربی تیم استقلال اهواز ادامه داد: اکنون تمام تهران بسیج شده‌اند که فردا همسر و دختر برانکو به ورزشگاه بیایند و جشن قهرمانی بگیرند. این درحالی است که مادر من آرزو داشت یک بار فوتبال ما را در ورزشگاه از نزدیک ببیند. آقایان یک بار به من گفتند که عکس تو را هم در روزنامه چاپ کرده‌ایم و وقتی روزنامه را باز کردم دیدم که در صفحه‌ی انحصار وراثت عکس مرا زده‌اند.

وی بیان کرد: در نیم فصل اول کارشناسان پایتخت نشین می‌گفتند سه تیم برای خوزستان زیاد است ولی کاری در این تیم انجام دادیم که نشان دهیم فوتبال خوزستان همچنان زنده است و امیدوارم فردا استقلال خوزستان نیز بتواند پرچم لیگ را بالا ببرد و تیم نفت آبادان هم به لیگ برتر صعود کند.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم استقلال خوزستان تأکید کرد: ما لیگ برتر را از دست دادیم ولی با سیاست گذاری دقیق نیم‌فصل دوم را به جوانان بومی خوزستان اختصاص دادیم و اکنون این جوانان پا به پای بزرگان رقابت می‌کنند.

بختیاری زاده بیان کرد: تیم امیرخان قلعه نویی هفته‌ی قبل شرافتمندانه بازی کرد و به امیرخان که هم‌نسل من است افتخار می‌کنم. ما نیز فردا در صورت بازی یک فوتبال شرافتمندانه به نمایش خواهیم گذاشت.



آقایان چرا پارسال از شوک حرف نمی‌زدند؟

پرویز مظلومی پیش از دیدار تیم‌های صبای قم و استقلال در نشست خبری حاضر شد.

* در شرایط حساسی قرار داریم و سرنوشت ما دست خودمان نیست و در دست دیگران است. سرنوشت قهرمانی ما دیگر دست خودمان نیست. ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بازی فردا را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.

* لازم می‌دانم عنوان کنم که سال سختی را پشت‌سر گذاشتیم و فراز و نشیب‌های زیادی را داشتیم. از اینکه خیلی اوقات هواداران را ناراحت کردیم، عذرخواهی می‌کنیم.

* اینکه می‌گویند استقلال نیاز به شوک دارد و این قبیل مسائل لازم است، تأکید کنم قرارداد من با استقلال دو ساله است و امضای هیئت مدیره در پای آن امده است. اگر قرار باشد جدا شوم باید این تصمیم را خودم بگیرم. اگر اخراجم کنند آن موقع این تصمیم تبعات خاص خودش را خواهد داشت. در اینجا از همه اعضای هیئت مدیره باشگاه تشکر می‌کنم اما نمی‌دانم یک سری چه فکری می‌کنند که برخی صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. افرادی که سال‌های سال در استقلال بودند اما هم دربی‌ها را باختند و هم اینکه تیم را پنجم وششم می‌کردند، آن وقت می‌گویند باید به تیم شوک داد. نمی‌دانم هدف از این صحبت‌ها در این مقطع از فصل چیست. ما به فینال جام حذفی آمدیم و در لیگ هم هنوز شانس قهرمانی داریم اما آقایانی که سال‌های سال بیرون بودند و کارنامه‌شان ناکامی بوده است، صحبت از شوک می‌کنند در حالی که خودشان تیم را پنجم ششم کرده و دربی‌ها را باخته‌اند.



تمام اما و اگرهای قهرمانی سه تیم در لیگ برتر



در حال حاضر سه تیم در لیگ برتر شانس قهرمانی در لیگ پانزدهم را برای خود متصور هستند و انتظار دارند نتایج به سود آنها رقم بخورد.


به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران سه تیمی هستند که می توانند با رقم خوردن نتیجه به سودشان، جام قهرمانی لیگ پانزدهم را بالای سر ببرند. به همین منظور از هم اکنون محمد طیبی، محسن بنگر و مهدی رحمتی در رویاهای خود و در پایان نود دقیقه جام را از آن خود می بینند. در ادامه شرایط قهرمانی هر تیم را در پایان 90 دقیقه سرنوشت ساز لیگ پانزدهم را مرور می کنیم.


استقلال خوزستان
پر شانس ترین تیم برای رسیدن به قهرمانی در لیگ پانزدهم آبی های خوزستانی هستند. آنها با طی کردن روندی بی نقص توانستند از ابتدای فصل خود را در جمع مدعیان حفظ کنند و در نهایت نیز در هفته بیست و نهم به عنوان شانس اول قهرمانی شناخته شوند. 54 امتیاز و در کنار آن تفاضل گل مثبت 17 باعث شده تا آنها بالاتر از پرسپولیس به عنوان تیم صدرنشین جدول حضور داشته باشند.
1-  پیروزی هر سه تیم در بالای جدول: در صورت پیروزی هر سه تیم در بالای جدول، قهرمان با تفاضل گل معرفی خواهد شد و در صورتی که استقلال خوزستان موفق به حفظ برتری خود شود آنها قهرمان لیگ خواهند بود.
2-  پیروزی استقلال خوزستان/ تساوی پرسپولیس: در صورت رقم خوردن این نتیجه، آبی ها لیگ از خوزستان با اختلاف امتیازی 3 و بدون رقیب به عنوان قهرمان شناخته خواهند شد.
3-  شکست هر سه تیم بالای جدول: با این شرایط نیز استقلال خوزستان قهرمانی لیگ را به دست خواهد آورد. البته آنها همچنان باید مراقب تفاضل گل خود باشند و شکست سنگینی را متحمل نشوند.
4-  تساوی استقلال خوزستان و پرسپولیس: در صورت تساوی نیز استقلال خوزستان با توجه به تفاضل گل مناسبش نسبت به شاگردان برانکو به قهرمانی لیگ دست خواهد یافت.
5-  شکست استقلال خوزستان و پرسپولیس و تساوی استقلال تهران: در صورتی که هر دو تیم بالای جدول شکست بخورند و این شکست تفاضل گل آنها برابر پرسپولیس را به خطر نیندازد، آنها باید در انتظار تساوی یا شکست استقلال باشند تا رتبه اول آنها تهدید نشود.

 


پرسپولیس تهران
شاگردان برانکو ایوانکوویچ که بعد از ناکامی در ابتدای فصل، ناگهان با جهشی خیره کننده از قعر جدول حتی به صدر نیز بوسه زدند، اکنون در رتبه دوم حضور دارند و شانس دوم قهرمانی محسوب می شوند. کسب 54 امتیاز و تفاضل مثبت 15 آنها را در رده دوم جدول قرار داده است.
1-  پیروزی هر سه تیم بالای جدول: در این صورت پرسپولیسی ها باید دو گل اختلاف خود در تفاضل گل را با استقلال خوزستان جبران کنند و این برتری را از آبی ها بگیرند.
2-  پیروزی پرسپولیس/ شکست استقلال خوزستان: پرسپولیس در این صورت بدون هیچ مشکلی قهرمان لیگ لقب خواهد گرفت و فاصله سه امتیازی با استقلال خوزستان به وجود خواهد آورد.
3-  پیروزی پرسپولیس/ تساوی استقلال خوزستان: شاگردان برانکو با رقم خوردن این اتفاق نیز قهرمانی خود را با اختلاف دو امتیازی نسبت به حریف جشن خواهند گرفت.
4-  شکست استقلال خوزستان و پرسپولیس: این بدترین اتفاق ممکن برای تعیین قهرمانی خواهد بود. در این صورت پرسپولیسی ها باید نگران این باشند که شکست با چه تعداد اختلاف گلی همراه بود و اگر تفاضل مثبت دو گله استقلال خوزستان از بین برود پرسپولیس قهرمان خواهد شد. البته آنها در این حالت استقلال تهران را هم به عنوان رقیب خواهند دید و شاگردان مظلومی می توانند با برتری مقابل صبای قم قهرمانی دراماتیکی را رقم بزنند. آنها در صورت شکست باید منتظر عدم نتیجه گیری استقلال تهران باشند.

 

 


استقلال تهران
هر چند شاگردان پرویز مظلومی اکنون کمترین شانس برای قهرمانی را روی کاغذ دارند اما اتفاقات فوتبالفارسی نشان داده که هیچ چیز در لیگ برتر دور از انتظار نیست. استقلال اکنون با 51 امتیاز و تفاضل مثبت 15 در انتظار ناکامی شاگردان برانکو و ویسی است.
1-  پیروزی استقلال/ شکست سرخابی ها: در تنها حالتی که استقلال می تواند قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد آنها باید برابر صبا و علی دایی در قم به برتری دست یابند و در انتظار شکست پرسپولیس و استقلال خوزستان باشند.

 


در بازی های فردا استقلال خوزستان و پرسپولیس در خانه از ذوب آهن و راه آهن میزبانی خواهند کرد و استقلال در قم به مصاف صبا خواهد رفت. دیدارها همزمان و از ساعت 18 آغاز می شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار