دوخبرنامه ؛
تابناک گیلان - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دومین و آخرین روز سفرش به گیلان از طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه و خط آهن در دست ساخت رشت – قزوین بازدید کرد.
کد خبر: ۲۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 12 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


بازدید آیت الله رفسنجانی از 2 طرح ملی گیلان


تابناک گیلان - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دومین و آخرین روز سفرش به گیلان از طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه و خط آهن در دست ساخت رشت – قزوین بازدید کرد.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز از 2 طرح ملی گیلان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در دومین و آخرین روز سفرش به گیلان از طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه و خط آهن در دست ساخت رشت – قزوین بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت : ساخت خط آهن قزوین – رشت و ادامه آن به آستارا که قرار است به خط آهن جمهوری آذربایجان متصل شود نقش مهمی در توسعه تجارت در کشورهای حاشیه خزر دارد.

ساخت راه آهن قزوین – رشت که 164 کیلومتر طول دارد از سال 84 آغاز شده و در زمان کنونی 92 درصد پیشرفت دارد.

 تا کنون برای ساخت این خط آهن که 58 کیلومتر آن ریل گذاری شده هزار و 258 میلیارد تومان هزینه شده است.

 برای تکمیل خط آهن قزوین – رشت به 536 میلیارد تومان نیاز است.

با تکمیل خط آهن قزوین – رشت سالانه می توان 3 میلیون مسافر و 10 میلیون تن بار جا به جا کرد.

طرح ساخت 11کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین هم 72 پیشرفت دارد.
 قرار است این طرح سال آینده به بهره بردای کامل برسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز وارد گیلان شد.

بازدید از توانمندی های منطقه آزاد انزلی و حضور در مراسم آغاز ساخت 4 اسکله بندرکاسپین این منطقه ، بازدید از پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب بین المللی انزلی و شرکت در نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برنامه های نخستین روز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلان بود.

آیت الله رفسنجانی گیلان را به مقصد قزوین ترک کرد.





دیدار آیت‌الله قربانی با هاشمی‌رفسنجانی


تابناک گیلان -
آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در محل اقامت هاشمی‌رفسنجانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سفری دو روزه در گیلان بود و روز گذشته از پروژه‌های منطقه آزاد انزلی بازدید و با اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد گیلان نشست برگزار کرد.

وی در ادامه سفر خود به گیلان، دقایقی پیش از پروژه راه‌‌آهن رشت‌ـ‌قزوین و روند ساخت 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه این مسیر بازدید کرد.

هاشمی‌رفسنجانی لحظاتی پیش همراه با استاندار قزوین، گیلان را به مقصد این استان ترک کرد.





نشست رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای هیات امنا و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیشب با اعضای هیات امنا و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان دیدار کرد.

تابناک گیلان - آیت ا... هاشمی رفسنجانی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ای 5 ساله ای را تدوین کرده بود که کیفیت این دانشگاه را افزایش دهد گفت: این برنامه در زمان دولت قبل متوقف شد ، اما در حال حاضر دانشگاه آزاد وضع جدیدی پیدا کرده و بسیاری از شوراهای مترقی ، علاقمند با همکاری با دانشگاه آزاد هستند.

وی افزود :کشوری همچون فرانسه درصدد راه اندازی دفتر این دانشگاه در آن کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تجمیع کنکور گفت : برگزاری کنکور دانشگاه آزاد اسلامی بصورت مستقل از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مجلس شورای اسلامی نمی تواند مصوبات شورا را نقض کند بنابراین در آیین نامه ای که توسط دولت نوشته شد مسئله کنکور دانشگاه آزاداسلامی با همان استقلال باقی می ماند .وی با اشاره به اجرای مراحل آزمایشی امحای زباله توسط نیروگاه پلاسمایی گفت: در حال حاضر در تهران یک نیروگاه یک مگاواتی پلاسمایی بصورت آزمایشی فعال است که با 4 هزار و 500 درجه حرارت زباله ها را از هرگونه میکروب اصلاح می کند که در صورت موفقیت این طرح، نیروگاه100 مگاواتی آن فعال خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به یکی از طرح های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری 9 کشور بزرگ اشاره کرد و گفت : در این طرح تولید نور و حرارت توسط جوش و گداخت هسته ای انجام می شود و دیگر از سوختهای فسیلی خبری نیست.

وی با بیان اینکه این عالی ترین تکنولوژی است که دنیا بر روی آن کار میکند گفت:در این روش مواد بی پایان است و خطر انفجار وجود ندارد.

رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد در ادامه به مشکلات آلودگی تالاب انزلی نیز اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی و محیط زیست می توانند برای احیای این تالاب همکاری بیشتری داشته باشند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار