بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 12 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



افشاگری محسن رضایی از پشت پرده‌های حادثه‌ تلخ خان طومان

محسن رضایی در یادداشتی کوتاه جزئیاتی از وضعیت فعلی شهر حلب و نحوه تجهیز تسلیحاتی، لجستیکی و اطلاعاتی تروریست‌های تکفیری را افشا کرد.

به گزارش نامه‌نیوز،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران مقدس از اضافه شدن ژنرال‌هایی از ایالات‌ متحده آمریکا، ترکیه و عربستان به صف تروریست‌های داعشی خبر داد و نتیجه این عملیات مشترک را حادثه خان طومان دانست.

در این یادداشت آمده است:

در حلب ارتش ترکیه و عربستان با پول‌های قطری و تسلیحات آمریکایی در حمایت از جبهه النصره و جیش الفتح و سایر گروه‌های تکفیری کاملاً فعال هستند. آنها مدت بیش از پنج سال است که امنیت و آرامش را از مردم سوریه ربوده و ناامنی را در منطقه گسترش داده‌اند. اسلحه، مهمات، پول و غذا از مرزهای جنوبی و از بندر اسکندرون ترکیه به دست آنها می‌رسد. همچنین از طریق کشتی از عربستان و قطر به آنها کمک می‌شود.

اخیراً منابع خبری تائید کرده‌اند که تعدادی از ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا که متخصص در جنگ‌های ویژه هستند به تکفیری‌ها اضافه‌ شده‌اند و در واقع عملیات خان طومان را آنها هدایت کردند. اکنون موضوع حلب برای عربستان و ترکیه حیثیتی شده، بنابراین با تمام توان در آنجا دخالت می‌کنند. در واقع حلب آخرین زورآزمایی مقاومت و متجاوزین است.

در مقابل آنها، ارتش سوریه تنها با کمک مستشاران ایرانی در حال مقاومت است. حمایت‌های روسیه مدت کمی یعنی مدت شش ماه انجام شد و بعداً هم عمدتاً به کشور خود برگشتند ولی خدای متعال پشتیبان مظلوم است و پیروزی از آن ملت و دولت سوریه و جبهه مقاومت خواهد بود.



رییس جدید صداوسیما کیست؟

محمد سرافراز 18 ماه پس از اینکه سکان ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفت، استعفا کرد تا مقام معظم رهبری با پذیرش این استعفا، دکتر عبدالعلی علی‌عسکری را به سمت ریاست رسانه ملی منصوب کنند.

به گزارش نامه نیوز، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی در این باره به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه

نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاش‌های انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.

توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

22 اردیبهشت ۹۵»

اما عبدالعلی علی‌عسکری در حالی به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شده است که در دوران ریاست سید عزت‌الله ضرغامی، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را عهده‌دار بود. او همانند ضرغامی در رشته فنی تحصیل کرده است و ضرغامی شهریور 84 بود که حکمش را در مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما امضاء کرد.

علی‌عسکری متولد 1337، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است.

علی‌عسکری

جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دوره‌ی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد.

در کارنامه دکتر عبدالعلی علی‌عسکری سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده می‌شود. در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا 22 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.

دکتر علی‌عسکری در دروان جنگ در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی چون مدیریت تهیه طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت.

وی کتاب‌ها و مقالاتی نیز در حوزه‌های رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.



رونمایی از پیراهن قهرمانی‌پرسپولیس (عکس)

مسوولان پرسپولیس تمام تدارکات لازم برای قهرمانی احتمالی این تیم در بازی برابر راه آهن را دیده اند و مهمترین مساله مطمئنا پیراهن قهرمانی است.


به گزارش "ورزش سه"، مسوولان پرسپولیس با توجه به قهرمانی این تیم در هفته پایانی و بازی برابر راه آهن تدارک طراحی پیراهن را دیدند و طبق هماهنگی به عمل آمده قرار است پیراهن این تیم در جشن قهرمانی با شماره 24 و با شعار به عهدی که با تو بستیم پایبند بودیم در آن حضور یابند.


پرسپولیسی ها بعد از درگذشت هادی نوروزی، کاپیتان شماره 24 خود، عهد کرده بودند با قهرمانی به کار خود در لیگ پانزدهم پایان دهند تا روح او را شاد کنند و باید دید در پایان 90 دقیقه برابر راه آهن موفق به انجام این اتفاق خواهند شد یا خیر.

نکته دیگر که در طراحی این پیراهن به چشم می خورد، ستاره روی آن است. پرسپولیسی ها به مناسبت دهمین قهرمانی خود در لیگ می توانند همانند تیم های اروپایی یک ستاره روی پیراهن خود قرار دهند و این اتفاق در صورت قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم رخ خواهد داد و به همین منظور توسط طراحان مدنظر قرار گرفته است.

 




قالیباف را خواب برد شهر آفتاب را آب!

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه کشور محسوب می‌شود، پس از ۲۸ سال اجاره‌نشینی، بالاخره امسال صاحب خانه شده است. خانه ای که البته علی رغم آفتابی بودن نامش در اولین سال حضور در آن میزبان باران شد!

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه کشور محسوب می‌شود، پس از ۲۸ سال اجاره‌نشینی، بالاخره امسال صاحب خانه شده است. خانه ای که البته علی رغم آفتابی بودن نامش در اولین سال حضور در آن میزبان باران شد!

به گزارش «انتخاب» به نقل از پارسینه، در حالی‌که هشتمین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران با استقبال نسبتا خوب مردم مواجه شد باد و باران شدید در عصر این روز فضای نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث هجوم بسیاری از بازدیدکنندگان به فضاهای مسقف شد.

به گزارش «پارسینه» بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی هشتمین روز خود را سپری کرد که با اولین بارش نزولات آسمانی در طول برگزاری این دوره فضای نمایشگاه را باد و باران شدید فراگرفت به صورتی که باعث شد بسیاری از مخاطبان حاضر در نمایشگاه به سبب دشواری تردد در فضا های باز به سمت فضاهای مسقف هجوم بیاورند.

بسیاری از صاحبان غرفه ها در فضای باز به علت شرشر آب و ریختن آن روی کتاب‌ها، کتاب‌های خود را با چادر و بنر پوشاندند. البته کار به تعطیلی موقتی این ناشران ختم نشد و بارش باران باعث شد تعدادی از سازه های موقت بخش رفاهی نمایشگاه شهر آفتاب مثل محل استقرار مسافران واژگون شود. این در حالی است که محمدباقر قالیباف شهردارمحترم تهران مجموعه بین المللی شهر آفتاب را مهمترین زیرساخت برای صنعت نمایشگاهی دانسته است!

شکی نیست که مکان قدیمی و 28 ساله نمایشگاه کتاب یعنی مصلی مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نبود اما سوال این است که چگونه و با چه توجیهی مدیران محترم شهری به صرف بودن یک خط مترو و مسیر بزرگراهی تا چندین کیلومتر خارج از شهر و بدون پیش بینی و تجهیز امکانات جهت برگزاری هر چه بهتر آن بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را وادار به اسباب کشی کرده است؟ آیا با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی نباید تجهیز ابتدائی جهت هر چه بهتر برگزار شدن آن صورت می گرفت؟ آیا نباید تمهیدات اولیه برای مقابله با خسارت های ناشی از امکان بارش های جوی و تغییرات آب و هوایی با توجه به فضا و موقعیت خارج از شهر آن انجام می شد؟

این‌ها سوالاتی جدی است که مدیران شهرداری تهران که تجربه مواجهه با چنین مشکلاتی حتی در زمان برگزاری نمایشگاه در مصلی را نیز داشتند باید پاسخگو باشند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار