از صبح امروز ؛
آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در فرودگاه ه بین المللی سردار جنگل رشت گفت : بعد ااهداف سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلانز مدت ها با تاخیر به گیلان آمدم و در خدمت مسئولان استان هستیم که چه کار کنیم بهتر باشیم.
کد خبر: ۲۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 11 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


اهداف سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلان


تابناک گیلان - بازدید از منطقه آزاد انزلی و داشنگاه آزاد این شهر ، هدف اصلی سفر آیت الله رفسنجانی به گیلان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، هدف اصلی سفرش به گیلان را ، بازدید از منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر  اعلام کرد .

آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در فرودگاه ه بین المللی سردار جنگل رشت گفت : بعد ااهداف سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلانز مدت ها با تاخیر به گیلان آمدم و در خدمت مسئولان استان هستیم که چه کار کنیم بهتر باشیم.

سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به گیلان 2 روزه است.

بازدید از توانمندی های منطقه آزاد انزلی و شرکت در مراسم آغاز ساخت چهار  پست اسکله بندر کاسپین این منطقه ،  بازدید از پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب بین المللی انزلی ، جلسه با هیات امناء  دانشگاه آزاد انزلی برنامه های اولین روز سفر و بازدید از حوزه بین المللی امیر المومنین رشت و طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین برنامه های دومین روز سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به گیلان است.





مخالفان برجام اشتباه می‌کنند / در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت


تابناک گیلان: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند؛ محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که به منظور سفری دو روزه عازم استان گیلان شده است، با بیان این مطلب اظهار داشت: ۱۵۰ سال پیش سفرهای خارجی از بندر انزلی صورت می‌گرفت و بعد از جنگ به این نتیجه رسیدیم توسعه منطقه آزاد اساسی است.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر مشکلات و تحریم داشتیم و علی رغم پر بودن خزانه فرصت سوزی شد، گفت: دولت فعلی تفکرات توسعه ای بعد از جنگ را دارد.

وی بیان داشت: روسیه، باکو و ترکمنستان امتیازاتی دارند اما ایران بهترین موقعیت را در انزلی دارد. کشورهای ساحل خزر اصرار داشتند دبیرخانه همکاری ها در ایران باشد تا از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: ارتباط خوب ما با گذشته فرصت مناسبی برای استفاده ایران است که شمال ایران از آستارا تا گنبد و پارک گلستان جزو محدود مناطق دنیا است که گردشگران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اسکله و بندر ساختن در دریای شمال بسیار سخت و دشوار است. راه آهن از دولت ما شروع شد و بالاخره عملی شد که در این سفر از این پروژه ها بازدید خواهم داشت.

وی افزود: تعداد زیادی از کشورها محصور خشکی هستند و آرزوی موقعیت ایران را دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق برجام اذعان داشت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند و ایران مردم خوب و تحصیلکرده فراوان دارد.

وی افزود: هماهنگی‌بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها ضعیف است و مناطق آزاد باید آزادتر عمل کنند و بدون محدودیت باشد.

وی بیان داشت: همکاری محیط زیست جهت توسعه ضروری است که با این اوصاف ظرف دو سال آینده منطقه آزاد انزلی بسیار متحول خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت و جریان تروریسم در منطقه ما که به یک جریان رو به توسعه تبدیل شده بسیار سمی است.

وی افزود: سوریه، عراق، یمن، فلسطین ، لبنان ، افغانستان از جمله و نمونه ترویست است.

وی افزود: در افغانستان تروریست و موادمخدر بسیار شدیدتر شده است‌که این تروریست صادرات خطر دارد و کشورها نگران هستند.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: دنیا به ایران احتیاج دارد و ایران می‌تواند تروریست را نابود کند ولی شرط‌اش این است که با دنیا روابط مان خوب باشد.

وی عنوان کرد: دولت دکتر روحانی صنعت هسته‌ای ما را در دنیا به تثبیت رساند و دعواهای بی‌خودی سر برجام خطرناک است اما مردم می‌فهمند‌ و با حفظ وحدت باید به سازندگی و توسعه و موفقیت ایران کمک کنیم.

هاشمی رفسنجانی‌تصریح کرد: اگر تنگ‌نظری‌های شعاریون نبود وضعیت ایران در خطوط انتقال گاز و خطوط ارتباطی ما بسیار بهتر می بود.

وی بیان داشت: نگذاریم ایران در دعواهای بی خودی سیاسی که هیچ نتیجه ای ندارد گرفتار بشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌توانیم مجلس و دولت خوب و هماهنگ داشته باشیم که ظرفیت بانوان دانشمند بسیار خوب بوده است.





نگذاریم ایران اسلامی در دعواهای سیاسی گرفتار شود


تابناک گیلان - آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی،  امروز(22 اردیبهشت) در سفر به گیلان و در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی 4 پست اسکله مجتمع بندری کاسپین انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما میتوانیم منطقه آزاد انزلی را به هاب توسعه و تجارت در کشور تبدیل کنیم و چنین ظرفیتی در اطراف ما وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه در دوران 10 ساله اخیر اشتباهات بسیاری رخ داد، افزود: با اینکه کشوری با خزانه پر بودیم اما فرصت ها را از دست دادیم.

 

آیت الله هاشمی ادامه داد: ما کشوری با ظرفیت عظیم و موقعیتی ممتاز هستیم که باید از این پتانسیل بهره برد.

 

وی به موقعیت طبیعی شمال کشور و خشکی سواحل کشورهای حاشیه خزر اشاره و بیان کرد: با توجه به موقعیت منطقه باید سواحل خزر را گردشگرپذیر کنیم.

 

آیت الله هاشمی با اشاره به برجام و اینکه کسانی که با برجام مخالفت میکنند و انتظار سقوط برجام را دارند اشتباه میکنند، افزود: این آقایون دچار اشتباهات محاسباتی شدند .

 

وی اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاها برای طرح های استانی در حد مطلوب نیست در حالکیه دارای نیروی انسانی متخصص برای اجرای طرحای توسعه ایی هستیم.

 

دنیا بیشتر از ما به برجام نیاز دارد

آیت الله هاشمی تصریح کرد: برجام یکطرفه نیست و دنیا بیشتر از ما به برجام نیاز دارد زیرا برای تحقق امنیت در منطقه نیازمند ایران است.

 

وی با بیان اینکه با وجود تروریست ها منطقه خاورمیانه کانون خطر برای دنیا شده است، گفت: این جریان تروریست که به جریان رو به توسعه تبدیل شده است چیز آسانی نیست که بتوان به راحتی از آن خلاص شد.

 

آیت الله هاشمی در ادامه رسانه های مجازی را عامل انتقال افکار دانست و افزود: تروریست میتواند همان کاری که در سوریه انجام داده در سایر کشورها نیز انجام دهد.

 

وی با اشاره به جنگ داخلی در منطقه اظهار کرد: تروریسم صادرات خطر دارد و دنیا به کشور ایران نیاز دارد و قدرت ایران برای مهار تروریسم بسیار است.

 

آیت الله هاشمی با بیان اینکه به رسمیت شناختن موقعیت هسته ایی ایران در دنیا با توافق برجام کار بسیار عظیمی است، گفت: هم اکنون دارای جایگاهی در دانشگاه هسته ایی دنیا هستیم و میتوانیم در تمام مراحل هسته ایی کارساز باشیم ما به دنبال منافع هسته ایی هستیم.

 

وی تاکید کرد: اختلاف بین برجام و نابرجام خطر است و نباید بگذاریم جامعه دچار این اختلاف شود.

 

آیت الله هاشمی اضافه کرد: باید وحدت‌مان را حفظ و جامعه ایی متحد را در دنیای پراشوب در کنار سازندگی ایجاد کنیم .

 

وی با بیان اینکه نگذاریم ایران اسلامی در این دعواهای سیاسی که نتیجه ایی جز کینه و فرصت سوزی ندارد گرفتار شود، تاکید کرد: حیف است ایران اسلامی با این همه نعمت از توسعه عقب بماند.





آغاز ساخت اسکله های جدید بندر کاسپین با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی


تابناک گیلان - ساخت چهار پست اسکله جدید مجتمع بندری کاسپین، امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم اظهار کرد: این چهار پست اسکله با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رضا مسرور اظهار کرد : هم اکنون یک پست اسکله از سوی این سازمان در حال احداث است که تا پایان سال جاری، آماده بهره برداری می شود .

وی خاطرنشان کرد: مجموع سرمایه گذاری این پنج پست اسکله حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال خواهد بود.

مسرور با اشاره به این که طرح احداث موج شکن های مجتمع بندری کاسپین از سال 88 شروع شده، تصریح کرد : این طرح تا سال 92 ، 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشت .

وی اظهار کرد: پس از استقرار تیم مدیریتی جدید، ضمن انجام مطالعات مهندسی ارزش افزوده با کاهش یک هزار میلیارد ریالی قیمت تمام شده پروژه و فعال سازی آن از آبان ماه 92 تاکنون، در موج شکن شرقی پیشرفت 75 درصدی و در موج شکن غربی 60 درصد پیشرفت حاصل شده است .

در راستای اهداف اقتصادی کشور و در پی سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت به شهرستان انزلی و با توجه به خواست همگانی و براساس مصوبه هیأت دولت، در سال 75 منطقه وی‍ژه اقتصادی بندرانزلی در دو بخش جداگانه تعیین شد.

در سال 82 منطقه ویژه اقتصادی انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بدل شد و سال 83 نیز اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 84 از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن، منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری، اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت سه هزار و 200 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از دریا در طول 20 کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می‌شد.

منطقه ویژه اقتصادی انزلی نیز در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی تصویب و در سال 84 به منطقه آزاد انزلی تبدیل شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

بازدید از مجتمع تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی، بازدید از پارک ملی بوجاق و دانشگاه آزاد انزلی از برنامه های امروز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان گیلان است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
تابناکی های عزیز
خودتان می دانید چی منتشر می کنید؟ لااقل یک بار خبر را بخوانید. ببینید اشتباه تایپی و ویرایشی نداشته باشد. بعد منتشر کنید. جالب اینکه یک اشتباه را چند بار آورده اید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار