کد خبر: ۲۲۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 05 May 2016

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفت روز ورزش تیم ملی وزنه برداری ایران نایب قهرمان آسیا شد تا بعد از مدت ها اتفاقی خوب و به دور از حاشیه در این رشته رقم خورده باشد. علاوه بر این ایران در مسابقات کشتی ناشنوایان جهان هم نایب قهرمان شد اما مهمترین و پربحث ترین اتفاقات این هفته در فوتبال رقم خورد؛ آنجا که پیروزی استقلال و شکست پرسپولیس باعث تغییرات صدر جدول رده بندی شد تا شرایط این جدول در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات پیچیده تر شود. 

همچنین در این هفته مجید جلالی سرمربی تیم سایپا که طی یک افشاگری پرده از قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی اش با این تیم برداشت به دلیل عملکرد غیرقابل قبول از مسئولیت خود برکنار شد؛ حنیف عمران زاده مدافع مغضوب آبی ها پس از چند هفته به تمرینات تیمش بازگشت. از سوی دیگر بنا به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران میزبان دیدارهای عراق شد. 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

ایران میزبان مسابقات عراق شد 
کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت خود را با میزبانی ایران از مسابقات عراق در دیدارهای انتخابی جام جهانی روسیه به جز عربستان اعلام کرد. «ما برای بازی با عربستان زمین بی طرفی را انتخاب می کنیم و عربستان هم باید چنین کاری کند. در غیر اینصورت در عربستان بازی نخواهیم کرد»؛ این بخشی از صحبت های «کامل زغیر» سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق است که پنجشنبه گذشته با خبرگزاری فرانسه مصاحبه داشت و طی آن از برگزاری دیدارهای کشورش به میزبانی ایران خبر داد. 

صدرنشینی آبی ها در روز شکست بدموقع پرسپولیس
 بیست و هشتمین هفته از پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر پنجشنبه گذشته با برگزاری همزمان هفت دیدار برگزار شد که طی آن  شکست پرسپولیس برابر حریف تهران و برد تیم های استقلال تهران و استقلال خوزستان شرایط جدول را در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ پیچیده تر کرد. در این از هفته مسابقات استقلال تهران در مصاف با سایپا به برتری ۲ بر یک دست یافت. شاگردان پرویز مظلومی با کسب این برتری صدرنشین جدول رده بندی شدند چرا که در یکی از دیدارهای مهم و تعیین کننده این هفته، پرسپولیس در تهران با دو گل مغلوب نفت شد و به رده سوم سقوط کرد. همچنین در این هفته استقلال خوزستان ۳ بر یک راه آهن را شکست داد و در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت. 

در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات لیگ برتر سپاهان در حضور تماشاگرانش ۲ بر یک گسترش فولاد تبریز را شکست داد. ذوب آهن با یک گل در مشهد و برابر پدیده خراسان به برتری دست یافت. صبای قم با یک گل سیاه جامگان مشهد را متحمل شکست کرد و در پرگل ترین دیدار این هفته از مسابقات هم تراکتوری ۴ بر ۲ ملوان بندرانزلی را شکست داد. 

از هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال اهواز شنبه برگزار شد که طی آن فولادی ها ۳ بر ۲ صاحب برتری شدند. 

معرفی حریفان ایران در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا 
گروه بندی مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا شنبه گذشته انجام شد و طی آن تیم ایران در گره C با قطر، ژاپن و یمن همگروه شد. بر اساس این گروه بندی، در گروه A بحرین، تایلند، کره جنوبی و عربستان قرار گرفتند. کره شمالی، امارات، عراق و ویتنام در گروه B قرار گرفتند و در گروه D هم ازبکستان، چین، اترالیا و تاجیکستان قرار گرفتند. مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا از ۲۲ مهرماه در منامه بحرین آغاز خواهد شد. 

تیم ملی وزنه برداری ایران نایب قهرمان آسیا شد 
شنبه گذشته چهل و ششمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی در تاشکند به پایان رسید که تیم ملی ایران در میان ۳۰ تیم شرکت کننده با مجموع ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ مدال برنز و  مجموع  ۵۰۰/۸ امتیاز تیمی با یک پله صعود نسبت به دوره پیشین این رقابت ها به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. در جریان این پیکارها  تیم ملی وزنه برداری ایران در اوزان ۸۵ ،۹۴ ، ۱۰۵ و ۱۰۵+ کیلوگرم توسط سیدایوب موسوی به دو مدال نقره دست یافت، دو مدال نقره و یک مدال برنز توسط علی هاشمی به دست آمد، محمدرضا براری صاحب دو مدال طلا و یک مدال برنز شد، بهادر مولایی یک طلا و یک برنز به دست آورد. ر مجموع با ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز  و کسب ۵۰۰/۸ امتیاز تیمی صاحب سکوی نایب قهرمانی آسیا شد.

افشاگری قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی یک مربی
جنگ لفظی مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال سایپا که شنبه گذشته و به‌دنبال انتشار خبر برکناری مجید جلالی اوج گرفت، منجر به افشای قرارداد بالای یک میلیاردی مربی شد که به «آقامعلم» فوتبال مشهور است. بیت الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا طی گفتگویی انتفادی از مجید جلالی و عملکرد فنی و اخلافی وی به این موضوع اشاره کرد. 

واگذاری تراکتورسازی در پایان لیگ پانزدهم
تیم فوتبال تراکتورسازی که چند سالی است زیر نظر یک نهاد نظامی اداره می‌شود با نامه‌ای که از مراجع بالاتر دریافت کرده، در پایان لیگ پانزدهم واگذار خواهد شد و دیگر نمی‌تواند سرباز بگیرد! در این زمینه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد در نامه موردنظر عنوان شده که نیروهای مسلح نمی‌توانند در لیگ برتر تیمداری کنند و باید امتیاز تیم‌های زیرمجموعه این نهاد، به سایر بخش‌ها واگذار شوند.

استعفای رئیس یک فدراسیون 
محمود رشیدی، رئیس فدراسیون ورزش های رزمی به دلیل آنچه مشکلات جسمانی عنوان شده است از سمت خود استعفا داد. این استعفا در حالی دوشنبه گذشته انجام شد که خیلی وقت پیش از این شایعه این استعفا مطرح شده بود. 

بازگشت مدافع  استقلالی ها 
حنیف عمران زاده که چندی پیش با تصمیم کادر فنی و مسئولان باشگاه استقلال از این تیم کنار گذاشته شده بوده بوددوشنبه گذشته به تمرینات آبی پوشان بازگشت تا بار دیگر در کنار این تیم تمرین کند. عمران زاده امروز در مصاحبه ای که با سایت رسمی باشگاه استقلال انجام داده بود از رفتار خود اظهار ندامت کرد.

نایب قهرمانی ایران در مسابقات کشتی ناشنوایان جهان 
رقابتهای كشتی فرنگی قهرمانی ناشنوایان جهان که در تهران و در سالن شهدای هفتم تیر جریان داشت، در حالی به پایان رسید که تیم جوانان ایران با ۷۱ امتیز به عنوان نایب قهرمانی رسید. در این رقابت ها روسیه با ۷۵ و ترکیه با ۶۴ امتیاز اول و سوم شدند. 

خادم کاندیدای عضویت در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد 
 در جریان برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی، روسای هیئت های کشتی در نامه‌ای با برشمردن دلایلی همچون نقش تاثیرگذار فدراسیون كشتی ایران در برنامه های "اتحادیه جهانی کشتی" جهت دفاع از حفظ  کشتی در المپیک، ارتباط موثر مدیریت فدراسیون با اتحادیه و کشورهای عضو و در نهایت تاکید صریح "ننادلالوویچ" رئیس اتحادیه جهانی در این خصوص، بر کاندیدا شدن رسول خادم در انتخابات آینده هیات رئیسه تاکید کردند. اعضای مجمع و بویژه هیئت های كشتی استانها پس از ارائه نامه مذکور و انجام توضیحات لازم به سجادی معاون وزیر ورزش و رییس مجمع، از او خواستند كاندیداتوری رسول خادم را جهت عضویت در هیات رئیسه اتحادیه جهانی به تصویب مجمع فدراسیون کشتی به عنوان بالاترین مقام و مرجع تصمیم گیری در کشتی کشور برساند.

معرفی حریفان تاسیسات دریایی در مسابقات فوتسال جام باشگاه های جهان
مراسم قرعه کشی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان سه شنبه برگزار شد و طی آن تیم تاسیسات دریایی به عنوان قهرمان ایران در گروه اول در کنار تیم‌های بارسلونای اسپانیا، باربوسای برزیل و دیناموی روسیه قرار گرفت تا کار سختی برای صعود به مرحله دوم این مسابقات داشته باشد. در گروه دوم هم تیم‌های الریان قطر، مگنوس برزیل، اینترموریستار اسپانیا و اسپورتینگ پرتغال قرار دارند.

سرمربی سایپا برکنار شد
باشگاه سایپا روز سه شنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مجید جلالی که در رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور خصوصا در نیم فصل دوم نتوانسته بود علی‌رغم فراهم شدن همه امکانات و حمایت های مالی مدیران ارشد گروه سایپا، نتیجه لازم را کسب کند از سمت خود بر کنار شد. باشگاه سایپا ضمن آروزی موفقیت برای این مربی با اخلاق از زحمات آقای مجید جلالی در دوران تصدی‌گری ایشان بعنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا تشکر و قدردانی کرد و اعلام کرد در حال حاضر سکانداری این تیم به فرهاد پورغلامی سپرده شده است که پیش از این بعنوان مربی در کنار تیم سایپا حضور داشت. 

شکست تراکتورسازی و سپاهان و پیروزی ذوب آهن در لیگ قهرمانان 
تیم فوتبال تراکتورسازی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب در مسقط عمان به مصاف الهلال عربستان رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم عربستانی به اتمام رسید. آلویز نانگ(۴۸) برای تراکتورسازی و سالم الدوساری(۱۵) و آلمیدا(۷۲) برای الهلال گل زدند.

سپاهان اصفهان هم که حال و روز خوشی ندارد در ادامه ناکامی هایش برابر الاتحاد عربستان ۲ بر صفر شکست خورد اما ذوب آهن برابر النصر این کشور به برتری ۳ بر صفر دست پیدا کرد و با اقتدار به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار