امام جمعه رودسر اظهار کرد ؛
تابناک: طبق آمار مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان درباره کتابخوانی، 76 درصد از جوانان روزانه کمتر از 30 دقیقه مطالعه می کنند که از این میان، بیشتر از 70 درصد به مطالعه کتاب های روان شناسی و بازاری می پردازند. بر اساس آمار سازمان اسناد ملی ایران، ژاپن در رده اول مطالعه جهان قرار دارد که میانگین مطالعه آن به طور متوسط 90 دقیقه در روز است.
کد خبر: ۲۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 02 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
طبق آمار مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان درباره کتابخوانی، 76 درصد از جوانان روزانه کمتر از 30 دقیقه مطالعه می کنند که از این میان، بیشتر از 70 درصد به مطالعه کتاب های روان شناسی و بازاری می پردازند. بر اساس آمار سازمان اسناد ملی ایران، ژاپن در رده اول مطالعه جهان قرار دارد که میانگین مطالعه آن به طور متوسط 90 دقیقه در روز است.

آخرین آمار اعلام شده حاکی از این است که برخی از سرانه 2 دقیقه در شبانه روز اطلاع می‌دهند و برخی 7 دقیقه در شبانه روز.

البته اینها ارقامی است که از سوی معاون فرهنگی وزیر ارشاد بارها تکذیب شده است. ولی در سال 87 رئیس کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: سرانه کتابخوانی در کشور برای هر نفر تنها دو دقیقه در شبانه روز است.


به گزارش تابناک گیلان، یکی از مهم ترین نهادهایی که می توان در این فاجعه فرهنگی انگشت اشاره را به سمت آن گرفت ، اداره کل کتابخانه ها است.

شاید اگر در این بررسی جزئی تر بنگریم به آمار و ارقامی در گیلان ما برسیم که به مراتب بدتر از میانگین کشوری باشد و باید سهم قابل توجهی در این فاجعه را متوجه عملکرد کتابخانه های گیلان دانست که متولی این امر است.






حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی دستجردی در این خصوص اظهار کرد: مدیرکل کتابخانه های گیلان در مدیریت خود جدیت ندارد.

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: مدیرکل کتابخانه های استان گیلان چندین بار در انجام مسئولیت خود بد عمل کرده و بنده وی را مسئول مستقیم عقب ماندگی کتابخانه های شهرستان رودسر به دلیل عدم برنامه ریزی درست می دانم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار