بررسی تابناک گیلان از چاف و چمخاله لنگرود؛
به گزارش تابناک گیلان،کمتر از دو سال و نیم می شود که با روی کار امدن دولت تدبیر و امید و پیروزی حسن روحانی با حمایت اصلاح طلبان در انتخابات 24 خرداد 92،شورای مشورتی اصلاحات و اعتدالیون گیلان گزینه های خود برای تصدی استانداری گیلان را به وزارت کشور تعرفه کردند،که...
کد خبر: ۲۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،در نظام حكومتي ما،شوراها يكي از اركان مهم و كليدي اين نظام و به عنوان مكمل كه در كلام مقدس الهي و سيره انبياء و اولياء‌ نيز به اهميت آن پرداخته شده است به حساب می آید.

يكي از نتايج مهم محوريت اصلي شورا در نظام اسلامي پرهيز از تمركز قدرت و روي آوردن به محيط اجتماعي، به منظور بهره‌جويي از استعدادهاي مردمي براي حل مشكلات و معضلات خود آنان مي‌باشد.

از نظر سياسي نيز عدم تمركز و اعمال آن از طريق شوراهاي محلي و مردمي تأمين كننده خواست و اراده مردم و به منزله اعمال و اجراي شيوه خاصي از دموكراسي مي‌باشد. اين شيوه كه امور اهالي به خود آنان واگذار شود تا با بهره‌گيري از امكانات محلي و توانايي‌هاي خود جوش خويش آن را به انجام برسانند حد اعلاي دموكراسي به شمار مي‌رود.

به گزارش تابناک گیلان،کمتر از دو سال و نیم است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و پیروزی حسن روحانی با حمایت اصلاح طلبان در انتخابات 24 خرداد 92،شورای مشورتی اصلاحات و اعتدالیون گیلان گزینه های خود برای تصدی استانداری گیلان را به وزارت کشور تعرفه کردند،که از میان گزینه های موجود،نامی از محمدعلی نجفی به میان نبود که اتفاقا شاید برگ برنده اون نیز نبودن نامش در میان لیست تعرفه شده ها از شورای استان به وزارت کشور بود.

اگرچه نام محمدعلی نجفی در لیست شورای مشورتی نبود اما وی خود را در جایی مطمئن تر پر زور تر قرار داده بود؛جایی که آنقدر مطمئن بود که نیازی به آب و آتش زدن و جلب رضایت بزرگترهای استان را به آن شکل نداشت.

اما این روزها در چاف و چمخاله لنگرود نیز روزگار در حال تکرار است که سوای درست یا غلط بودن این موضوع به گزارش وقایع آن می پردازیم.

تابناک گیلان مدتی قبل گزارشی از روند انتخاب شهردار چاف و چمخاله لنگرود و تعرفه شدگان پرداخته بود که اینجا می توانید بخوانید.

امروز شرایط چاف و چمخاله لنگرود هم درست شبیه همان روزهای گیلان شده است.چند نفری به تکاپو افتاده اند و خود را به اشکال گوناگون تعرفه کرده اند اما شنیده های تابناک گیلان از یک منبع آگاه حکایت از  معرفی گزینه های اصلی از سوی مهرداد لاهوتی،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی می کند که یکی از آن ها فریبرز لاهوتی برادر نماینده لنگرود می باشد.

باید دید که در این بازار معاملات،طی روزهای اینده،شورای شهر چاف و چمخاله از خود چه واکنشی نشان خواهند داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار