کد خبر: ۲۰۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 09 April 2016
تابناک گیلان: استاندارگیلان با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف تولید است گفت: نرخ بیکاری گیلان در سال گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته واکنون گیلان جزء ۲۰ استان بیکار کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(21 فروردین) در نخستین کارگروه اشتغال که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: رفع موانع تولید در جامعه یکی از مهمترین مقوله‌های است که مسئولان ذی ربط  باید بدان توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به شعار سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: بر اساس آخرین آمار فرستاده شده از مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری درگیلان بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

 

نجفی تصریح کرد: نرخ بیکاری گیلان در دو سال گذشته بیش از 13 درصد بوده که از میانگین کشوری دو درصد عقب مانده بود و اکنون به 11 درصد رسیده است وجزء 20 استان بیکار کشور محسوب می‌شود.

 

وی افزود: با تلاش و کوشش مدیران و با وجود سختی‌ها طی چند سال اخیر نرخ بیکاری گیلان نسبت به گذشته کاهش یافته است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اذعان کرد: بخش‌های عمرانی، کشاورزی، گردشگری، تولید و صنعت و .... جز مهمترین شاخص‌های کارآفرینی استان است.

 

نجفی خاطر نشان کرد: اشتغال  گیلان بر طبق بیش از 300 آیتم در مرکز آمار کشور مد نظر و پیگیری قرار گرفته که کاهش بیکاری گیلان نسبت به گذشته به ثبت رسیده است.

استاندار گیلان افزود: نرخ مشارکت در گیلان در بخش‌های مختلف اشتغال بالا بوده و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته گیلان جزء سه استان برتر کشور از لحاظ مشارکت در اشتغال است.

 

وی اظهار کرد: گیلان در مناطق شمالی کشور کمترین آمار بیکاری را دارد.

 

نجفی با تاکید بر اینکه نگهداری و حفاظت رتبه برتر و کاهش بیکاری گیلان درکشور نیازمند تلاش و کوشش مضاعف همه مسئولان امر است گفت: فرصت‌های لازم جهت ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان در گیلان فراهم است و باید همگام با یکدیگر در حفظ رتبه برتر اشتغال گیلان در کشور بکوشیم.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: افزایش تولید ماهی خاویار و اجرای طرح  ماهی در قفس از برنامه‌های مهم و در دست پیگری استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار