انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان طی بیانیه ای اعلام کرد ؛
تابناک: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای داد که با هم مرور خواهیم کرد:
کد خبر: ۲۰۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 05 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای داد که با هم مرور خواهیم کرد:


بسمه تعالی


"اگر مى‏‌توانيد هر روز را نوروز كنيد؛ يعنى در راه خدا به يكديگر هديه بدهيد و با يكديگر پيوند داشته باشيد"  پيامبر اكرم (ص)

بهار فصل نو شدن تمامی مظاهر طبیعت و شکوفایی خلقت است؛ موسمی که در آن کائنات رخت تیرگی و ماندگی و جمود را از قامت خویش بر می افکند، و جامه ی نو می پوشد و به رسم هر ساله باز "طرحی نو" در می اندازد .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به عنوان با سابقه ترین تشکل دانشجویی دانشگاه گیلان، ضمن تبریک سال نو به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان عزیز ، آرزوي سالي سرشار از پيروزي و سر بلندي براي ملت عزیزمان دارد و آغاز سال جدید را فرصتی برای مطرح کردن نکات زیر می داند :

1. در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود داخلی و حمایت از تولید ملی و با استفاده از سرمایه های خارجی ، برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و  معیشت مردم کوشش کند تا ان شاء الله از رکود اقتصادی خارج شویم و وعده های اقتصادی دولت یکی پس از دیگری محقق شوند .

2. یکی از مهم ترین رخدادهای سال گذشته برای مردم کشورمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایام پایانی سال بود. انتخابات هفتم اسفند، با وجود کاستی هایی که داشت، بار دیگر شکوه و زیبایی دموکراسی را ابتدا به خودمان یادآور شد و سپس به رخ جهانیان کشید. البته مردم سالاری در وجهِ انتخاباتی اش زمانی به طور کامل محقق می شود که در آن تمامی سلایق موجود در سپهر سیاسی کشور، امکان بروز و ظهور و حضور داشته باشند تا مردم طی فرایند انتخابات دست به انتخاب اصلح بزنند .

3. متاسفانه دیگر بار شاهد رد صلاحیت های گسترده توسط نهاد ناظر انتخابات، شورای نگهبان بودیم، به نحوی که از برخی احزاب قانونی و دارای مجوز فعالیت هیچ کاندیدایی موفق به حضور در رقابت های انتخاباتی نشد. اتفاق عجیب تر واقع شده طی این دوره انتخابات، ابطال آرای یکی از نماینگان منتخب حوزه اصفهان بود که به گفته ی ایشان و همچنین ستاد انتخابات کشور تا کنون هیچ دلیل و سند قانونی در قبالش از سوی شورای نگهبان اقامه نشده است؛ از این رو انتظار می رود شورای نگهبان هر چه سریعتر در جهت ابهام زدایی و تنویر افکار عمومی دلایل مستند خود برای ابطال آرای ایشان را اعلام نماید؛ همچنین  از رییس جمهور، جناب  دکتر روحانی به عنوان پاسدار قانون اساسی خواستار پیگیری برای حراست از اصول قانون اساسی و آرای مردمی در این زمینه هستیم .

 
4.از صدا و سیما، به عنوان رسانه ملی و نه جناحی ، انتظار می رفت که اصول بی طرفی را پیش از شروع رسمی فرایند انتخابات، طی آن و پس از آن رعایت کند و با عملکردی بی طرفانه، در عمل نشان دهد که رسانه ای برای تمام مردم ایران فارغ از نوع تفکرشان است، که متاسفانه به نظر می رسد این نهاد با عملکردی  نسبتا جانبدارانه از این آزمون سربلند خارج نشد .

5. به نمایندگان منتخب يادآور مي شويم كه در قبال رایی که به آنها داده شده است مسئولند و از ایشان انتظار می رود طی دوره فعالیتشان در خانه "ملت" پاسدار حقوق مردم باشند و برای حراست از حقوق مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و در جهت بهبود معيشت مردم ، اجراي عدالت و بسط آزادي هاي قانوني بكوشند .

6. سال گذشته در موسم حج، ناگواری حادثه منا بود که کام مسلمین جهان و ایرانیان را تلخ کرد و همه ما را در سوگ فرو برد. بی شک این ناکارآمدی دولت سعودی در برگزاری مراسم حج بود که این بار به وضوح بر جهانیان نمایان شد. بعد ها اما  حمله به سفارت عربستان ( در پي اعدام شيخ  باقر النمر ) واقعه نا خوشایند دیگری بود که حادث شد؛ اقدام خلاف قانونی که می توانست با برخورد و ممانعت قاطع نیروی انتظامی و نهادهای مسئول ، پیشگیری و کنترل شود، متاسفانه به شدیدترین حالت ممکن اتفاق افتاد. باید توجه داشت اگر با این بی قانونی ها برخورد جدی و مطابق قانون صورت نگیرد، دیگر نباید انتظار استقرار  آرامش و ثبات را در کشور داشت .


7. در سالی که گذشت شاهد یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماتیک حاصل شده تا کنون برای کشور و مردم  بودیم؛ توافق برجام که قدرت دیپلماسی ایرانی را به جهانیان اثبات کرد و ایران را از اتهام خشونت طلبی منزه نمود. توافقی که نشان داد ما برای حل مسائل واقع شده، قائل به گفتگو و مذاکره هستیم و پس از چند سال مدام کاغذپاره خواندن قطعنامه های صادر شده علیه ایران،این توافق  گامی مهم و اساسی در جهت رفع تحریم ها بود ؛  که بی شک بدون قدرت دیپلماسی دکتر ظریف و هیئت مذاکره کننده ی ایرانی و حمايت مردمي، حاصل نمی شد .

پس از توافق برجام ، به اذعان باراك اوباما - رييس جمهور آمريكا -  و طرف هاي اروپايي مذاكرات ، ایران پايبندي كامل خود را به تعهداتش در قبال برجام اثبات نموده است. در مقابل بديهي است كه ما نيزخواهان پايبندي طرف هاي مقابل به تعهداتشان هستیم .

با توجه به در پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوري آمريكا انتظار مي رود هر دولتی پس از این انتخابات در آمریکا مستقر شود به طور کامل به تعهدات آمریکا که در سند برجام منعقد شده است پایبند باشد و ذره ای از آن تخطی نکند.
 
8.انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان به عنوان بدنه ي مهم و تاثيرگذار جنبش دانشجويي دانشگاه گيلان از مسئولین دانشگاه خواستار است ضمن رسیدگی کامل به مشکلات صنفی/رفاهی دانشجویان دانشگاه، فضا و شرایط لازم را برای فعالیت سیاسی، علمي و فرهنگی  دانشجویان دانشگاه فراهم کنند و فضای نسبتا مساعدی را که پس از استقرار دولت جدید و به دنبال آن روي كار آمدن ریاست و کادر مدیریتی جدید دانشگاه شکل گرفت، بسط دهند . همچنين به دانشجويان عزيز ، به عنوان قشر تاثير گذار جامعه يادآور مي شويم كه اگر دغدغه ي پيشرفت و اصلاح امور دانشگاه و كشور را دارند ، بايد در كنار علم اندوزي ، از فعاليت هاي دانشجويي در عرصه هاي سياسي و فرهنگي در قالب تشكل هاي مختلف دانشجويي پرهيز نكنند و بدانند بايد در همه ي عرصه ها فعال بوده و آگاه باشند و اين آگاهي را به جامعه انتقال دهند.

در پايان نيز ذكر اين نكته را ضروري مي دانيم : همانطور كه امام خميني (ره) فرمودند " انجمن های اسلامی چشمي از مركزيت نظام در همه ي بخش هاي نظام هستند " ، اين را وظیفه ی خود می دانیم هرگاه هر  نهاد و ارگانی در ساختار نظام  از اجراي عدالت  دور شد ،به  آن نهاد تذکر داده  و با نقد مشفقانه ي خود در جهت تقویت و ارتقاي عملكرد آن نهاد و ارگان  و اجراي عدالت و آزادي گام برداريم .

 
 والسلام علي من اتبع الهدي

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار