مشروح برنامه نود؛
مخاطبان برنامه 90 بهترین گل سال 94 را انتخاب کردند و سوپر گل مرحوم هادی نوروزی به عنوان برترین گل با اقتدار انتخاب شد.
کد خبر: ۱۹۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 15 March 2016
 برنامه نود ۲۴ اسفند با محوریت بررسی هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۲۲:۴۱ دوشنبه از شبکه سه آغاز شد.

عادل فردوسی پور با تبریک پیشاپیش سال نو اعلام کرد این آخرین برنامه نود دوشنبه سال است اما آخرین برنامه نود سال نیست و جمعه شب با یک برنامه ویژه و با فضایی متفاوت از حدود ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ در خدمت شما خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم لحظات خوبی برای شما رقم بزنیم.

همیشه اولین بخش برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه بود که این بار اختصاص به انتخاب بهترین گل سال داشت اما آیتم آن آماده نشده و به جای آن خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب نود خواهید دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:

-سه امتیاز ارزشمند پرسپولیس در قم و توقف استقلال و شدیدترین رقابت قهرمانی سرخابی ها در ۱۰ سال اخیر
-مشکلات بی پایان نفت تهران و گله های منصوریان
-خاطره های خوب علی انصاریان از دربی های تهران
-مرور بهترین گل های ضدحمله ای لیگ

۹۰ درجه و مرور طنز مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر بخش بعدی بود که شامل صحبت هایی مثل شکستن سر بازیکنات پدیده توسط سرمربی برای جلوگیری از گل به خودی، امید استقلال به سه بر صفر شدن بازی پدیده به یک دلیل عجیب، پیوند رباط حنیف عمران زاده به روزبه چشمی به خاطر ضرورت حضور او، ابراز علاقه مربی فولاد به پلنگ صورتی، اعتراض زیدان به دریبل های زیدانی زیاد فوتبال ایران، حل معادله چند مجهولی قد فرشاد احمدزاده و امیرحسین صادقی و انحراف مچ حامد لک برای گل پرسپولیس، گسترش مکتب سوشاییسم در فوتبال ایران و خوشتیپ و خوشحال شدن بازیکنان لیگ به خاطر سال نو بود.

بازی ملوان و استقلال خوزستان به عنوان اولین بازی هفته پخش شد.

گوشه هایی از ویژه برنامه جمعه شب نود با حضور علی انصاریان، حنیف عمران زاده، آرش برهانی، فرشاد احمدزاده و... پخش شد.

پس از آن مسابقه تراکتورسازی و  فولاد با برتری دراماتیک تیم قلعه نویی در ثانیه های آخر به پخش رسید.

ابراهیم میرزابیگی به عنوان کارشناس داوری به برنامه آمد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته قبل به کمک او انجام شد.

داوری دو مسابقه بررسی شد که میرزابیگی درباره بازی ملون - استقلال خوزستان گفت: پنالتی ملوان درست نبود و مدافع دستش بسته است و قصد استفاده از آن را نداشت. سرنگونی رافخایی توسط کولیبالی در محوطه جریمه پنالتی نبود و به خاطر شبیه سازی باید اخطار هم می گرفت و داور را فریب داد. روی گل استقلال خوزستان کرنر نشده بود و باید اوت به نفع ملوان اعلام می شد. اخراج سیف الهی درست بود و خطای شدید با کف پا انجام داد.
مسابقه تراکتورسازی - فولاد: برای برخورد ایران پوریان با سلیمی کارت زرد کافی بود چون به قصد زدن توپ حرکت کردند. برخورد توپ با دست مدافع تراکتور در محوطه پنالتی نبود و توپ ابتدا به زمین و بعد به دست بازیکن خورد. پنالتی تراکتور درست بود و دروازه بان مهاجم تراکتورسازی را سرنگون کرد و چون آخرین نفر بود باید اخراج می شد که نشد. سرنگونی بایرامی مهاجم فولاد خطا بود و پنالتی به درستی اعلام شد اما چون توپ در اختیارش توپ نبود کارت زرد کافی بود. سعید آقایی باید کارت زرد دوم را برای زدن توپ با دست می گرفت و اخراج می شد اما داور دستش را به سمت جیبش برد و کارت را درنیاورد. دقیقه ۹۲ در محوطه جریمه مدافع تراکتور بی احتیاطی کرد و با پا بازیکن فولاد را سرنگون کرد و پنالتی درست بود. وقت اضافه بازی با محاسبه انجام شده ۳:۳۰ دقیقه بود که توسط داور ۴ دقیقه اعلام شد و در وقت اضافه هم ۱ دقیقه تلف شد در حالی که بازی باید دقیقه ۹۵ تمام میشد و گل تراکتور در دقیقه ۹۵:۱۸ زده شد.

ترین های هفته بیست و سوم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:  

حرکات تکنیکی هفته: داریوش شجاعیان، ۲بار / گسترش فولاد، میلاد پاک پرور / استقلال اهواز، پیمان شیرزادی / استقلال خوزستان، محمدرضا خلعتبری/ سپاهان، پیام صادقیان / صبا، وحید امیری / نفت تهران، اسماعیل شریفات / فولاد، شهرام گودرزی / گسترش فولاد، امیدعالیشاه / پرسپولیس، محسن فروزان / راه آهن
کار تیمی برتر هفته: نفت تهران مقابل گسترش فولاد
موقعیت از دست رفته هفته: میثم مجیدی از استقلال مقابل پدیده
پاس گل برتر هفته: فرزاد حاتمی از تراکتور مقابل فولاد
مهار برتر هفته: مجتبی روشنگر مقابل استقلال
گل برتر هفته: طالب ریکانی به راه آهن

احمد نورالهی هافبک ملی پوش جوان پرسپولیس به برنامه آمد و گفتگوی ویژه امشب با او آغاز شد.

 تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با ۱۸ تا ۲۴ اسفند بخش بعدی که شامل بخش های زیر بود:

-۲۱ اسفند ۱۳۲۹ تولد ایرج دانایی فرد و  ۲۵ اسفند ۱۳۳۰ تولد محمد صادقی
-۱۸ اسفند ۱۳۷۸ مسابقه جالب ایرسوتر نوشهر - استقلال
-۱۹ اسفند ۶۷ برتری پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل استقلال در یک چهارم حذفی جام حذفی
-۲۴ اسفند ۸۷ مسابقه ایران - کنیا و تنها گل ملی حسین کاظمی
-۲۱ اسفند ۸۷ مسابقه الاتحاد ۲-۱ استقلال
-۲۰ اسفند ۸۱ مسابقه پاختاکور ۱-۰ پرسپولیس
-۲۱ اسفند ۷۷ مسابقه پاس ۲-۱ پرسپولیس و پایان رکورد ۱۵ برد متوالی پرسپولیس
-۲۵ اسفند ۸۳ و برتری شاهین بوشهر در جام حذفی با ضربات پنالتی برابر استقلال

  داوری بازی صبا - پرسپولیس بررسی شد و ابراهیم میرزابیگی گفت : برخورد لک و عالیشاه پنالتی نبود و دروازه بان برای زدن توپ رفت و اگر هم برخوردی باشد خطا نیست. برخورد مدافع پرسپولیس با بازیکن صبا در محوطه جریمه خطا نبود و بازیکن قرمز فقط دستش را حائل کرد. گل پرسپولیس درست بود و بازیکن پرسپولیس سالم به هوا پرید و گلش را زد. برخورد مشکوک توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه پنالتی و خطای هند نبود چون بازیکن دستش را بسته بود و توپ به کتفش برخورد کرد.

مسابقه ذوب آهن و سایپا در ادامه در جدول پخش قرار گرفت.

جدول لیگ و برنامه بازی ها مرور شد و در ادامه مسابقه استقلال و پدیده در ورزشگاه  آزادی پخش شد.

ساعت ۰۰:۳۱ بامداد برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد و با شرکت یک میلیون و ۲۱۸ هزار نفر گل هادی نوروزی با ۷۰ درصد آرا اول بود و پس از  آن گل سجاد شهباززاده با ۱۲،۶ درصد دوم بود.

 تیم منتخب هفته ۲۳ لیگ برتر اعلام شد و پس از آن آمارهایی ویژه از جمله جدول جداگانه نیم فصل دوم، رکورد داران گلزنی در تاریخ لیگ برتر و جدول سال ۹۴ لیگ پخش شد که بر اساس آن ذوب آهن تیم سال ۹۴ فوتبال ایران لقب گرفت.

مصاحبه ویژه با محمدرضا حیدریان کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال به مناسبت تولدش در محله زندگی او و با حال و هوای بازی فراموش شده گل کوچک محلات پخش شد.

داوری مسابقه ذوب آهن - سایپا بررسی شد: زمین خوردن ترابی در محوطه جریمه پنالتی نبود و دستی که پشتش گذاشته شد به صورتی نبود که سرنگون شود. یک آفساید اشتباه در موقعیت گل ذوب آهن به اشتباه اعلام شد.

میرزابیگی درباره داوری مسابقه استقلال - پدیده گفت: توپ مشکوک استقلال گل نشد و روی ضربه سر محسن کریمی به نظر می رسد تمام توپ از خط رد نشده و از زاویه پشت دروازه به نظر می رسد اصلا توپ کاملا داخل زمین است و گل نشده.  سرنگونی مهاجم پدیده روی ضره کرنر در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. سرنگونی بهنام برزای هم در محوطه جریمه پنالتی نبود و دو بازیکن به هوا پریدند و به هم برخورد کردند. در صحنه کارت زرد به رحمتی بازیکن پدیدهبه دلیل جلوگیری از شروع مجدد باید کارت زرد می گرفت اما تنبیه او وظیفه داور بود نه رحمتی و دروازه بان استقلال به خاطر هل دادن و حرکت غیرورزشی باید کارت زرد می گرفت و اعتراض های بی مورد این بازیکن موجب شعارهای تماشاگران در انتهای بازی شد. همچنین صحبت هایی مبنی بر نشان دادن دو کارت زرد حسین بادامکی و اخراج نشدن او در این بازی مطرح شده بود که احمد صالحی داوری مسابقه اعلام در تماس با برنامه نود اعلام کرده اخطار اول را به روشنگر دروازه بان پدیده به خاطر اتلاف وقت داده چون توپ در اختیار روشنگر بوده و نباید منتظر می ماند بادامکی بیاید بازوبند را به او بدهد. سرمربی استقلال به وقت های تلف شده بازی اعتراض داشت که پس از بررسی مشخص شد وقت اضافه بازی ۴:۱۵ دقیقه بوده که توسط داور ۴ دقیقه اعلام شد.

آنالیز هفته کم گل بیست و سوم لیگ برتر پخش شد و در آن  ۵ ضدحمله برتر فصل فوتبال ایران مرور شد.

مسابقه نفت تهران - گسترش فولاد بازی بعدی این هفته بود که به پخش رسید

مشکلات مالی عجیب نفت تهران و حواشی ایجاد شده درخصوص تصمیم وزارت نفت مبنی بر تیم داری نکردن در فوتبال عنوان آیتم بعدی بود که روی آنتن رفت

از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور بخش بعدی نود بود که روی آنتن رفت.

بازی سیاه جامگان و سپاهان مسابقه بعدی این هفته بود که در جدول پخش قرار گرفت.

در ادامه بازی استقلال اهواز و راه آهن و دومین برد استقلال اهواز پس از چندین هفته در لیگ پخش شد

رکودداران نباختن در بازی های متوالی مرور شد که سپاهان و سایپا با ۲۱ بازی صاحب رکورد بودند و فولاد و نفت تهران با ۱۹ و پرسپولیس با ۱۷ بازی در رده های بعدی قرار داشتند که نوار بازی های پرسپولیس هنوز پاره نشده است.

 بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی نود بود.

پورپناهی مدیرعامل باشگاه دسته اولی شهرداری اردبیل روی خط تلفنی نود آمد و درباره انتقال عجیب محمد احمدزاده سرمربی این تیم به ملوان گفت: آقای احمدزاده استعفا داد اما ما موافقت نکردیم و او گفت به ملوان می روم و به رضایت شما احتیاجی ندارم!

وی ادامه داد: ما تیم خوبی داشتیم که روند رو به رشدی را طی می کرد و با این حرکت و جدایی سرمربی بدون رضایت ما ضربه سنگینی خورد و نتایج آن تحت تاثیر قرار گرفته است. جالب این جاست که در کمال تاسف هیئت فوتبال هم قرارداد او را فسخ کرده بودن این که ما بدانیم چطور این اتفاق افتاده.
مدیرعامل شهرداری اردبیل در پاسخ به اینکه آیا مطالبات احمدزاده پرداخت شده گفت: بله تمام تعهداتمان را عمل کرده ایم و مبلغ قرارداد وی را داده ایم و به همین خاطر به کمیته انضباطی شکایت کرده ایم.

نصیرزاده رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال هم روی خط تلفنی آمد و درباره جدایی بی اجازه احمدزاده توضیح داد.

ادامه مسابقات هفته ۲۹ لیگ دسته اول باشگاه های کشور در دستور پخش قرار گرفت.

روزنامه های ورزشی سه شنبه ۲۵ بهمن از روی سایت برنامه مرور شد.

میرشاد ماجدی سرپرست تیم فوتبال خونه به خونه بابل روی خط آمد و درباره شایعه مذاکره این باشگاه با فلیکس ماگات و فرانک رایکارد برای قبول هدایت این تیم صحبت کرد.

با انجام گفتگو با مادی برنامه این هفته نود ساعت ۱:۳۹ بامداد به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر در نظرسنجی گل زیبای هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس به پدیده که آخرین گل زندگی اش بود گلی ابدی شد و با رای ۶۹،۸ درصد بینندگان به عنوان بهترین گل سال ۹۴ انتخاب شد. پس از او گل شهباززاده به تراکتورسازی با ۱۲،۸ درصد دوم و گل احسان حاج صفی در بوندسلیگا۲ با ۱۱،۴ درصد سوم شد.

منبع: وب سایت برنامه نود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :