اخیرا موشک های راهبردی سپاه از سیلوها پرتاب شد.
کد خبر: ۱۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 09 March 2016
اخیرا رزمایش "ولایت" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پهنه‌ای به وسعت کل کشور برگزار شده است و مرحله نهایی آن امروز پیگیری خواهد شد.



**سپاه پاسداران قطب موشکی منطقه 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دارا بودن انواع موشک های زمین پایه ، قطب بزرگ موشکی منطقه غرب آسیا به حساب می آید که می تواند در کمتر از چند ساعت چندین پایگاه نظامی آمریکا را به طور کامل ویران کند و این نه در سخن بلکه در عمل اثبات شده است. 


بگذارید با


امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های موشکی صاحب سبک در منطقه غرب آسیا و در دنیا شناخته شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خصوصا نیروی هوافضای سپاه ایده‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد. 


توان موشکی ایران همواره در خدمت صلح و امنیت منطقه غرب آسیا بوده و هر زمان استکبار جهانی چنگ و دندان به ملت ایران نشان داده با پاسخ موشکی نیروهای مسلح و خصوصا پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش‌های مختلف مواجه شده  که نمونه‌ای از این قدرت موشکی در  "سلسله رزمایش‌های سپاه پاسداران نمود داشته است. 


نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دارا بودن سیلوها و شهرهای موشکی توانمندی و اقتدار خود را در صحنه نبرد نشان داده و توانسته اقتدار خود را به معرض نمایش بگذارد و انجام موفق رزمایش "ولایت" پلانی از موفقیت پاسداران انقلاب اسلامی است. 



این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به منظور نشان دادن «قدرت بازدارندگی» و «آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور»، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای میهن عزیزمان، با شلیک موشک‌های بالستیک از سیلو انجام شده و امروز نیز مرحله نهایی آن آغاز خواهد شد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش که از بامداد سه شنبه مرحله مقدماتی آن آغاز شده بود، انواع موشک های "شهاب 1 و 2" ، "قیام" ، "قدر اف و اچ" شلیک کرد و به نظر می رسد در مرحله دوم رزمایش نیز شلیک موشک های بیشتر در دست پیگیری باشد. 

سردار سرلشکر  "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، برگزاری این رزمایش و شلیک موشک‌های بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی را پاسخی قاطع به یاوه‌گویی‌های دشمنان در اعمال تحریم‌های موشکی عنوان و تصریح کرد: با شلیک این موشکها گوشه‌ای از عملیاتی بودن سیلوهای موشکی سپاه که در سراسر کشور گسترش یافته‌اند به نمایش درآمد.

وی افزود: با برگزاری رزمایش اقتدار ولایت دشمنان ما خواهند فهمید که اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم. فرمانده کل سپاه یادآور شد: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند. وی پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان است.



**مشخصات موشک های شلیک شده سپاه پاسداران 

**موشک "قیام" 

موشک قیام با برد 800 کیلومتر، طول قریب به 12 متر، وزن سرجنگی 650 کیلوگرم، با وزن بیش از 6 هزار کیلوگرم، دارای قابلیت‌های ویژه ای است که قابلیت پرتاب از انواع لانچرها را دارد. ویژگی موشک قیام این است که با هدف انهدام اهداف آمریکایی در منطقه غرب آسیا ساخته شده  و هرگونه تهدیدی را در منطقه قابلیت پاسخگویی دارد. 


بگذارید با


 سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی زاده"  فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آغاز مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت و موفقیت‌آمیز بودن پرتاب موشک‌های بالستیک از سیلو گفت: این رزمایش که با روشی متفاوت‌تر از رزمایش‌های مشابه  است. سردار حاجی زاده گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله 700 کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

وی نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی را شعار رزمایش اقتدار ولایت دانست و در بیان اهداف این رزمایش خاطرنشان کرد: نشان دادن "قدرت بازدارندگی" و "آمادگی های همه جانبه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است.

وی افزود: طی این رزمایش تلاش می‌کنیم ضمن ارتقای توان و آمادگی رزمی یگانها و پایگاههای موشکی، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و در برنامه‌های آتی از آن بهره برداری بهینه کنیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه اجرای رزمایش اقتدار ولایت را پیام روشنی به نظام سلطه و استکبار و دشمنان انقلاب، نظام و ملت ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان اصلی ما که در زمزمه‌هایی از طراحی، مرحله جدیدی از تحریم موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زده و در پی تضعیف توان موشکی و اقتدار دفاعی کشور و تهدید امنیت ملی ایران برآمده‌اند باید بدانند فرزندان ملت ایران در سپاه و دیگر نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و کشور، به کسی باج نخواهند داد و در مقابل زیاده‌خواهی آنان خواهند ایستاد.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطرنشان کرد: پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایرانی به غرش درآمده‌اند.



**موشک "شهاب 1 و 2" /شباهت موشک "شهاب 2" و "شهاب 3" 

موشک کلاس "شهاب" در 3 کلاس 1 و 2و 3 بوده که بردی معادل 300 تا قریب به 2 هزار کیلومتر دارند .  شهاب3 در ادامه روند توسعه موشک‌های "شهاب-1 و 2 " و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه‌های مختلف بوجود آمد.   شباهت‌های زیادی از نظر فنی بین شهاب 2 و 3 وجود دارد، اما شهاب3 پیشرفته‌تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته در آن به کار رفته است. 


بگذارید با  

بگذارید با


نمونه‌های مختلفی از "شهاب3 " تولید شده و به خدمت نیروهای مسلح کشور وارد شد که از نظر برد و زیرسامانه‌ها ارتقاء یافته‌اند، اما همگی یک مرحله‌ای و دارای سوخت مایع بوده است.  طول این نمونه‌ها حدود 16.5 تا 17 متر بوده و برد آنها تا 1800 کیلومتر در نمونه‌های نهایی عنوان شده است. 


 با توجه به اینکه کمترین فاصله از نواحی غربی ایران تا دورترین نقطه در سرزمین‌های اشغالی به بیشتر از 1200 کیلومتر نمی‌رسد، خانواده " شهاب3 " تهدیدی کاملاً جدی برای هر متجاوز و دشمن محسوب می‌شود؛   موشک مذکور، دارای دقت بالاست که با کمترین میزان خطا، هدف را منهدم می‌کند.



**موشک های کلاس " قدر" 

یکی از موشک‌های زمین به زمین ساخت ایران موشک‌های کلاس "قدر" است که با بردهای بیش از 1900 کیلومتر نقش‌آفرینی در دفاع از کشور و ملت ایران دارند . این موشک با طول بین 15 تا 17 متر، برد نهایت 2 هزار کیلومتر و وزن 25 تن‌، یک موشک راهبردی به حساب می‌آید. موشک قدر F یکبار از کویر "سمنان" شلیک و در دهانه اقیانوس "هند" با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرد. 



بگذارید با


سایت B14643 درباره ویژگی‌های موشک‌های کلاس "قدر" از جمله F و H نوشت: این موشک با طول قریب به 17 متر، قطر 1.25 سانتی‌متر یک موشک میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین است. سایت About Iran Blog درباره موشک قدر F می‌نویسد: این موشک با برد قریب به 1950 کیلومتر، طول قریب به 16 متر، سوخت مایع، سامانه هدایت  "اینرسی" دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.

در سال 91  طی آزمایشی دو فروند موشک با برد 1900 کیلومتر از کویر "سمنان" به دهانه اقیانوس "هند" شلیک شده بود که در زمان شلیک این دو موشک از نوع کلاس قدر بودند ، آمریکایی ها نیز حضور داشتند و البته در منطقه حفاظت شده این کار انجام شد و به نظر می رسد موشک شلیک شده از نوع "قدر" بوده است. 


ایالات متحده آمریکا کشوری است که به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه زبان معنویات را متوجه نمی شود ؛ اما زبان زور و مقابله به مثل را به خوبی می فهمد و برگزاری رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمونه ای از این اقتدار بوده است. 

پس در این زمینه باید به آمریکا گفت بگذارید با زبان موشک با شما صحبت کنیم تا اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به خوبی درک کنید و پیام بزرگ این رزمایش به آمریکا و رژیم سعودی این بود که جمهوری اسلامی ایران دوستدار صلح و امنیت و ثبات و اهل تعامل است ؛ اما در عین حال دست بر روی ماشه هر حرکتی را رصد می کند و متجاوز را پشیمان خواهد کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار