کد خبر: ۱۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 06 April 2015
حدود 50 میلیارد ریال وام بهزراعی باغهای چای به چایکاران شمال کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما(واحد مرکزی خبر) ، رییس سازمان چای کشور امروز گفت : این مبلغ از 27 اسفند ماه پارسال تاکنون به 3 هزار و 707 نفر از چایکاران گیلان و مازندران به ازای هرس هزار و 137 هکتار از باغ های چای پرداخت شده است.

محمد ولی روز بهان افزود : این تسهیلات مرحله به مرحله و برای هرس کف بر در هر هکتار 50 میلیون ریال و هرس کمر بر 25 میلیون ریال به چایکاران پرداخت می شود.

وی با اشاره اینکه تا اواخر فروردین پرداخت وامهای بهزراعی به پایان می رسد پیش بینی کرد به 7 هزار نفر از چایکاران برای هرس 2 هزار و 500 هکتار باغ چای 100میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.

رییس سازمان چای کشور گفت : وام های بهزراعی به چایکارانی داده می شود که تا 15 اسفند پارسال باغهای خود را هرس کف بر و کمر بر کرده بودند .

محمد ولی روز بهان با اشاره به اینکه این تسهیلات بدون بهره و باز پرداخت 5 ساله به چایکاران پرداخت می شود گفت : چایکارانی که وامهای بهزراعی می گیرند تا 2 سال بازپرداخت ندارند و بدهی شان درطول 3 سال واز محل فروش برگ سبز چای وصول خواهد شد .

وی افزود : این سازمان برای تغذیه ، مبازه با بیماری نماتود ، بهسازی و نوسازی باغ ، اجرای سامانه آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون و به کارخانه داران برای نوسازی کارخانه هایشان از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

گیلان و مازندران 25 هزار هکتار باغ چای و 52 هزار خانوار چایکار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار