رئیس اتاق بازرگانی استان قم با تاکید بر اهمیت جذب بازار روسیه گفت: فعالان صادراتی در جذب بازار روسیه کم تحرک عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۱۸۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی در جلسه کارگروه توسعه صادرات که عصر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، در رابطه با تشکیل نمایشگاه دائمی محصولات استان قم در کشور عراق، اظهار داشت: ازسوی کنسولگری عراق در قم شرایط دو موقعیت نمایشگاهی در نجف و کربلا عنوان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه اگر قرار است که به صورت دائمی در این کشور ورود کنیم باید مکانی رابرای برپایی نمایشگاه خریداری کنیم، افزود: یک فضای 12 هزار متری در کربلا توسط مسئولان این استان پیشنهاد شده است که در حال بررسی شرایط و مشخصات آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در نجف به دنبال یک فضای دائمی هستیم که بتوانیم در یک فضای رودرو با مردم عراق در ارتباط بوده و محصولات تولیدی استان و کشور را در آن عرضه کنیم.

خاکی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی گیلان توانسته است مرکزی را در آستاراخان برای توسعه صادرات به روسیه ایجاد کند، عنوان کرد: اتاق بازرگانی گیلان در این زمینه بسیار فعال کار می‌کنند و فضایی را در این شهر خریداری کرده‌اند و قرار است این مرکز را برای صادرات کالای ایرانی به بازار روسیه استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه نباید نگاه صادراتی را به عراق و افغانستان محدود کنیم، خاطرنشان کرد: رقبای ما هم در تلاش‌اند که این بازار‌ها را جذب کنند و خارج شدن این کشور‌ها از وضعیت کنونی ممکن است برای کشور ما زیان بار باشد.

وی با بیان اینکه بازار روسیه از بازارهای جدیدی است که باید جذب شود، تصریح کرد: امضای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای کشور چین هم صادر شده است و مسئولان آن هم بسیار مشتاق هستند که با ایران همکاری اقتصادی داشته باشند.

خاکی افزود: در منطقه‌ای از چین هم که عموما مسلمان نشین هستند می‌توانیم با این نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات ایرانی ایجاد کنیم واز آنجا سنگ بنای ورود به بازار چین را ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم بیان کرد: اگر بتوانیم به این شهر وارد شویم می‌تواند مقری برای توسعه صادرات ایران به کل کشورچین ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: راه همکاری با کشور روسیه باز شده است اما فعالان صادراتی استان قم در این زمینه کم تحرک هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار