بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 15 January 2016
ورود پیکر 93 شهید تازه تفحص شده از طریق مرز شلمچه

صبح روز دوشنبه (21 دیماه) پیکر 93 شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد خاک کشورمان شد.

در مراسم باشکوه استقبال از این شهدای والامقام، علاوه بر مسئولان ملی و استانی تعدادی زیادی از سایر اقشار مردم حضور داشتند.

گفتنی است پیکر این شهدا که صبح امروز وارد کشور شد، در تفحص های صورت گرفته طی سه ‌ماهه اخیر و توسط گروه‌های جستجو و تفحص یافت شده‌ است. (جزئیات بیشتر)



دانشگاه ها موتور محرک صنعت هستند/ لزوم توجه صنایع به نقش مراکز دانشگاهی

نوزدهمین کنگره همکاری های دولت، دانشگاه وصنعت برای توسعه ملی در 30 دیماه پیش رو در اهواز(شهرک نفت) برگزار می شود. در این کنگره ملی، جمع کثیری از شخصیت های عالی رتبه دولتی نظیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، وزیر صنعت، معدن و تجارت و چندین تن از معاونین وزار، استاندار خوزستان و برخی چهره های علمی و صاحبان صنایع غیر دولتی حضور به عمل می آورند.

همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به برگزاری این کنگره گفت: سالهاست که رابطه صنعت و دانشگاه با چالش های جدی روبه رو است و این دو ساختار نتوانسته اند ارتباطی پویا در راستای اهداف یکدیگر داشته باشند، دانشگاه های ما از لحاظ رشد علمی و کیفیت آموزشی جایگاه خوبی را یافته اند و اغلب در مرزهای دانش قرار دارند که می توانند مزیتی برای صنعت محسوب شود و موتور محرک صنعت باشند. اما مسائلی چون اعتماد نکردن صنعت برای سرمایه گذاری در دانشگاه، نبود نهادهایی که این دو ساختار را پیوند دهد از مسائلی از این دست چالش هایی بر سر راه این دو نهاد قرار داده است. (جزئیات بیشتر)



هشدارهای جدی سرلشکر رضایی به جنگ افروزی حاکمان سعودی

دکتر محسن رضایی در گردهمایی بزرگ سلحشوران گردان جعفر طیار اهواز، یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به فرموده امام راحل گفت: خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد.

دکتر رضایی با اشاره به عملکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر گفت: امریکایی ها و برخی کشورهای منطقه ارزش‌های انسانی را به تمسخر گرفته اند. از اول انقلاب از شاه و ساواک و استبداد حمایت کردند. از صدام و تجاوزش به خاک ایران حمایت کردند. اخیرا تازه اوباما اظهار شرمندگی می کند نسبت به سکوتشان در مقابل حملات شیمیایی عراق به حلبچه.الان هم از عربستانی حمایت می کنند. (جزئیات بیشتر)



شهادت یک خوزستانی به دست نیروهای تکفیری

دوشنبه (21 دیماه) پاسدار فرزاد زنگنه در جریان عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در منطقه کردستان عراق بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای به شهادت رسید.

شهید زنگنه که در حال اعزام به منطقه ای برای تفحص شهدا بود، به اتفاق همراهان خود درگیر تله انفجاری از قبل آماده شده توسط نیرهای تکفیری شد که متاسفانه علاوه بر شهادت وی منجر به مجروح شدن یک از همراهان وی شد.

گفتنی است شهید پاسدار فرزاد زنگنه بیش از 15 سال در عملیات تفحص شهدا حضور داشته است. (جزئیات بیشتر)



فعالیت 52 سازمان مردم نهاد حوزه امور جوانان در استان خوزستان

عارف دانه کار معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان عنوان کرد: تا کنون در استان خوزستان ۵۲ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در حال فعالیت هستند که از ۳۱ سازمان دارای اعتبارنامه  رسمی هستند و مابقی آنها هم در حال طی مراحل تمدید اعتبار نامه می باشند.

دانه کار افزود: این سازمان ها در حوزه های فرهنگی، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال، اعتقادی و مذهبی، رسانه و ارتباطات، هنری و ادبی، اوقات فراغت و … در حال فعالیت هستند. (جزئیات بیشتر)



خودروهای شخصی عراقی وارد خوزستان می شوند

ولی اله حیاتی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ورود خودروهای عراقی از مرز شلمچه در خرمشهر اظهار کرد: برنامه ما ورود خودروهای عراقی با سرنشین از مرز شلمچه به خاک ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که خودروهای عراقی از مرز شلمچه در داخل استان خوزستان و از آن پس به عمق کشور تردد کنند. (جزئیات بیشتر)



دو کشته و پنج زخمی در تصادف دو خودرو با آمبولانس

شهیار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان، در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 9:10 امروز دوشنبه سه دستگاه خودروی پراید، تریلر و آمبولانس باهم تصادف کردند.

وی افزود: در این برخورد که ابتدا میان دو خودرو پراید و تریلر رخ داده بود، یک دستگاه خودروی آمبولانس هلال احمر نیز که برای امداد به محل حادثه اعزام شده بود، با دو خودرو پراید و تریلر تصادف کرد.

میرخشتی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)



جزئیات شهادت مأمور نیروی انتظامی در شوش

سرهنگ سید رحمان موسوی اظهار کرد: رأس ساعت ۲۲ شب گذشته در حالی که گشت منطقه حسین آباد شهرستان شوش در حال گشت زنی بود به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره ای مشکوک شده و پس از بررسی شماره پلاک خودرو متوجه می شوند که این خودرو متعلق به سارقان مسلحی است که در سنوات گذشته سابقه سرقت مسلحانه داشته اند.

وی افزود: خودروی گشت زنی نیروی انتظامی با دو سرنشین به تعقیب سارقان پرداخته و برای توقف آن دستور صادر می کنند ولی از آنجایی که سارقان دارای سابقه متعدد سرقت های مسلحانه و شرارت بودند برای فرار به طور ناگهانی اقدام به شلیک گلوله اسلحه کلاش به سمت خودروی گشت می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: متأسفانه یکی از مأموران نیروی انتظامی در این مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل شده و مأمور دیگر نیز از کمر به پایین مصدوم می شود. البته حال عمومی مأمور مصدوم خوب بوده و جای نگرانی نیست. (جزئیات بیشتر)



رتبه نخست مدارس فوتبال خوزستان در کشور

با حضور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، مراسم تقدیر از مدارس فوتبال نمونهی کشور برگزار شد که در این مراسم از تیمهای مدارس عادل اهواز و یادآوران دوکوههی اندیمشک به ترتیب به عنوان مدارس نمونهی استان خوزستان و کشور تجلیل شد.

مدرسهی یادآوران دوکوههی اندیمشک برای پنجمین سال متوالی است که به عنوان مدرسه فوتبال نمونهی کشور انتخاب میشود. (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار