بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 05 January 2016

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



۳۳۵ داوطلب نمایندگی مجلس تایید شدند ؛ ۹۴ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در گیلان تایید صلاحیت شدند

با تاییدصلاحیت ۳۳۵ نفر از ثبت نام کنندگان نمایندگی در دهمین مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۹۴ درصد داوطلبان، در هیئت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت ۳۳۵ نفر معادل ۹۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

محمد احمدی پور با اشاره به رد صلاحیت ۲۳ نفر در این هیئت‌ها تصریح کرد: نقص مدارک تحصیلی، دلیل رد بیش از یک سوم این افراد است.

وی افزود: علاوه بر افراد رد صلاحیت شده ۹ نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان به صورت کتبی و محرمانه از سوی فرمانداران به داوطلبان اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: فرمانداران و هیئت‌های اجرايی طبق قانون موظفند دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بررسی این صلاحیت‌ها قطعی نشده از رسانه‌ها در خواست می شود تا نسبت به درج اسامی افراد رد صلاحیت شده اقدام نکنند چرا که این عمل جرم محسوب شده و حق پیگیری قانونی توسط این افراد را به وجود می آورد.

احمدی پور یادآور شد: در دوره‌ گذشته حدود ۲۸ درصد داوطلبان در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت داوطلبان امروز و توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه به این افراد اعلام شده است.

احمدی پور گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است، مراجعه کرده و شکایت خود را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه‌ داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت یک هفته از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ دی ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: از تاریخ بیست و هفتم دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مورد کلیه‌ داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی افزود: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات اعلام کرد: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

سهم گیلان از کرسی های بهارستان ۱۳ صندلی از ۱۱ حوزه انتخابیه است.




 آتش زدن سفارتخانه عربستان کار نفوذی ها بود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه آتش زدن سفارتخانه عربستان کار گروه‌های منافق و نفوذی بود، در عین حال از عملکرد پلیس در این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:عربستان کشور ناقض حقوق بشر است و ناامن‌ترین کشور در منطقه است و رفتار شیوخ عرب همواره بسیار خصمانه است.

وی با بیان اینکه بالارفتن از دیوار کنسولگری یا سفارت اقدام نادرستی بود، افزود:اخبارهای غربی را دنبال کنید،یک خط خبری این است که شیخ نمر اعدام شد اما در 10 خبر دیگر گفته می‌شود ایران کشور امنی نیست و باید کشورها سفارتخانه خود را تعطیل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بالارفتن از دیوار کنسولگری و آتش زدن سفارت عربستان هیچ کدام به نفع ما نبوده و نخواهد بود،گفت: اقدام نادرست و بالارفتن از دیوار کنسولگری و سفارتخانه عربستان هجمه بی دلیل و بی جهت بین‌المللی علیه ایران ایجاد کرد؛ می‌پذیریم که همه مردم ایران از اقدام آل سعود در زمینه قیمت نفت،حادثه منا و اعدام شیخ نمر ناراحت هستند اما دلیل نمی‌شود که عده‌ای دست به کاری بزنند که چهره عربستان ظالم، مظلوم نشان داده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: اینکه روابط دیپلماتیک ما با عربستان بهم خورد اهمیتی ندارد اما تبلیغاتی که علیه ایران به راه افتاد اتفاقی است که به نفع ما نخواهد بود چرا که چهره جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی مخدوش شد.

این نماینده عنوان کرد: با این حال نگران وضعیت حجاج ایرانی در عربستان هستیم چرا که اگر سفارتخانه و حافظ منافعی در این کشور نداشته باشیم چه نهاد و ارگانی قرار است به وضعیت حجاج ایرانی رسیدگی و از آنها دفاع کند بنابراین باید هر چه سریع‌تر تمهیداتی اتخاذ شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته اعتقاد داریم که بالارفتن از دیوار کنسولگری و آتش زدن سفارتخانه عربستان کار گروه‌های منافق و نفوذی بود.




34 هزار بی سواد در گیلان داریم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این استان دارای ۳۴هزار نفر بی‌سواد شناسایی شده است، اظهار کرد: از نظر ریشه کنی بی‌سوادی امکانات بسیاری در استان موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز(15 دی) در سومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گیلان اظهار کرد: بی‌سوادی یکی از مشکلات جامعه است که مورد توجه مسئولان امر قرار دارد.
 
وی بابیان اینکه گیلان دارای 34هزار نفر بی‌سواد شناسایی شده است، اظهار کرد: از نظر ریشه کنی بی‌سوادی امکانات بسیاری در استان موجود است.
 
این مقام مسول تصریح کرد: وظیفه روسای آموزش و پرورش است که بی‌سوادان را در جامعه شناسایی کنند.




حاجتی افزود: سهمیه سالانه و جمعیت هدف ریشه کنی بی‌سوادی در گیلان شش هزار نفر است که با فراخوان صورت گرفته تا کنون دو هزارو 500 نفر ثبت نام کرده‌اتد.
 
وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‌های ریشه کنی بی‌سوادی می‌باید خروجی مطلوبی داشته باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده از اوایل انقلاب تاکنون افرادی که در نهضت سواد آموزی شرکت کرده‌اند به درجات بالایی علمی رسیده‌اند.
 
وی اذعان کرد: براساس آمار، وجود مشکلات خانوادگی و کودک کار بودن از عوامل مهم بی‌سوادی در گیلان است.
 
حاجتی اظهار کرد: پرداخت حقوق به مربیان نهضت سواد آموزی نسبت به بخش‌های دیگر زودتر انجام می‌شود.




حیرت سایت‎های خارجی از تصاویر ماسوله و ابیانه+عکس

تابناک گیلان: شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از مکان های مهم تاریخی محسوب می شود که به علت سرسبزی و خوش آب و هوای از شهرت قابل توجهی برخوردار است. این مکان تاریخی در شمال ایران قرار دارد که گاهی هوای مه آلودی را به خود اختصاص می دهد.

 ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن،۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده که تابستان های آن خنک و زمستان های پر برف است.

تصاویر زیبای این شهر توریستی حیرت برخی از سایت های خارجی را بر انگیخته است ما نیز چند تصویر زیبا از این قسمت کشور عزیزمان را برایتان  به اشتراک گذاشته ایم.


حیرت سایت‎های خارجی از تصاویر ماسوله و ابیانه+عکس

حیرت سایت‎های خارجی از تصاویر ماسوله و ابیانه+عکس

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار