بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 21 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


واکنش یکی از شهروندان لنگرودی به خبر نامزدی عضو شورای این شهر ؛ نیامده برای پورعباس کنار رفت

تابناک گیلان: روز گذشته خبر کاندیداتوری علی اصغر حجامی،سرپرست اداری-مالی اداره کل محیط زیست گیلان و عضو شورای شهر لنگرود در برخی رسانه های استان کار شد که با واکنش های مختلفی همراه بود.

به گزارش تابناک گیلان،در یکی از این واکنش ها آمده است:

جناب حجامی که در چند روز اخیر خبر آمدن وی به مجلس دهم مطرح بود،بنا به خواسته قلبی خود و استعانت از پروردگار متعال از حضور در انتخابات پیش رو به نفع سیدگل آقا پورعباس کناره گیری کرد.


Image result for ‫اصغر حجامی‬‎


این شهروند لنگرودی در ادامه گفت: جناب حجامی از ارکان اصلی ستاد آقای پورعباس در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی بود و از این روی شایعه پیوستن حجامی به تیم ستاد نماینده فعلی محال به نظر می رسد.

گفتنی است که پورعباس در دوره گذشته رقابت شدیدی با مهرداد لاهوتی داشت که در نهایت ، نماینده فعلی با اختلاف بسیار اندکی ، پورعباس را از راه رسیدن به بهارستان جای گذاشت.




تا امروز چه تعدادی از گیلان برای خبرگان و مجلس ورود کردند؟

89 نفر در گیلان داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 18 نفر داوطلب مجلس خبرگان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در سومین روز از نام‌نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 40 نفر ثبت‌نام کردند و شمار داوطلبان این حوزه به 89 نفر رسید.

همچنین چهار نفر برای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که در مجموع 18 داوطلب این حوزه در گیلان موفق به نام‌نویسی شدند.

تاکنون سه نفر از خانم‌های اصلاح‌طلب از حوزه انتخابیه رشت موفق به ثبت‌نام شدند و حوزه انتخابیه انزلی در سومین روز از نام‌نویسی داوطلبان شلوغ‌ترین روز کاری را سپری کرد و پنج نفر امروز از این شهرستان ثبت‌نام کردند.


خبرگزاری فارس: ثبت‌نام 89 نفر در گیلان برای مجلس شورای اسلامی/داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به 18 نفر رسید


نام‌نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه گیلان تا چهارم دی‌ماه امسال ادامه دارد.

آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود مراکز حوزه‌های انتخابیه گیلان هستند.

داوطلبان برای نام‌نویسی باید با همراه داشتن  اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر تمام صفحات آن، 10 قطعه عکس جدید 4×3 با زمینه روشن، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا مدرک معادل و معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی معتبر مبنی بر مشخص بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه مراجعه می‌کنند.




زمان خودکشی همسرم در گیلان بود!

تابناک گیلان: حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در نخستین روز اردیبهشت ماه سال 89 صدای زنگ تلفن پلیس شهر الوند خبر از وقوع یک خودکشی به صدا در آمد، اظهار کرد: در این راستا مأموران انتظامی به سرعت در محل حاضر شده و به بررسی این موضوع پرداختند.

وی ادامه داد: همسر این زن در اظهارات نخست خود با ابراز ناراحتی از خودکشی همسرش بیان کرده که در زمان وقوع خودکشی همسرش در گیلان بوده است.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: پلیس به تحقیقات و بررسی‌های خود در ابعاد مختلف ادامه داد که در نتیجه «الف. فلاح» همسر مقتول در اظهارات خود دچار تناقض‌گویی شد.

این مسئول اضافه کرد: همسر 28 ساله مقتول وقتی داستان‌سرایی خود را بی‌محل دید، داستان دیگری را مبنی بر این که در روز واقعه در گیلان بوده‌ام آغاز کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین یادآور شد: همسر مقتول اظهار داشته که وقتی به خانه آمدم مردی را در حیاط دیدم، وارد منزل شدم و دیدم همسرم گریه می‌کند و فهمیدم آن مرد برای چه در منزلم بوده است و در نتیجه همسرم را بسزای اعمالش رساندم.

صادقی‌نیارکی گفت: این اظهارات متهم کارآگاهان را قانع نکرد و تناقض‌های متهم موجب شد تا پلیس راز این جنایت را کشف کند.

وی مطرح کرد: بررسی‌ها نشان داد که همسر مقتول در روز حادثه با پدر و برادران همسرش دعوا می‌کند و این جر و بحث آن‌ها بالا می‌کشد و او پس از جدایی از آن‌ها به خانه خود رفته و در آنجا نیز با همسرش جر و بحث می‌کند و دعوای آن‌ها در نهایت شدت می‌گیرد که متهم با عصبانیت به وسیله چاقو به همسرش حمله‌ور می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اعلام کرد: متهم زمانی که همسرش متوجه نبوده یک ضربه با چاقو از پشت به وی می‌زند که موجب کج شدن تیغه چاقو می‌شود قاتل حتی چند ضربه دیگر به گلو و سینه وی وارد می‌کند و پس از قتل همسرش از منزل خارج می‌شود.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: متهم برای گمراه کردن دیگران برادر معتادش را خبر می‌کند و او را بیرون از قزوین، اطراف باراجین می‌برد و طلاهای مقتول (همسرش) را به او می‌دهد و بعد برادرش را از کوه پرتاب می‌کند تا دیگران با پیدا کردن طلاها تصور کنند که برادرش، همسر او را به قتل رسانده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اما برادر متهم علیرغم پرتاب شدن از کوه، زنده مانده و راز این جنایت فاش می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین عنوان کرد: پس از اتمام بازجویی و بازسازی صحنه جرم، پرونده تکمیل و در شعبه دوم کیفری استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت و دفاعیات متهم و وکیل او مبنی بر مهدورالدم بودن مقتوله و زنای وی با مرد غریبه مردود شناخته شده و دادگاه رأی به قصاص صادر کرد.

صادقی نیارکی تأکید کرد: رأی صادره از سوی شعبه بیست و چهارم دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفته و اجرای آن مورد موافقت ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و اولیای دم نیز خواستار اجرای حکم قصاص شدند که صبح امروز در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا شد.


خبرگزاری فارس: قصاص مردی که همسرش را به قتل رسانده بود


وی تشریح کرد: صاحب‌نظران معتقدند که خشونت خانگی در جامعه باید یک رفتار غلط و نادرست تلقی شود و بنابراین باید راهبردهای مناسب برای آموزش و اطلاع‌رسانی به جامعه و نیز قانونی و اجباری کردن آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط با آن را برای افراد ذیربط در نظر گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین ادامه داد: در برنامه پیشگیری از خشونت خانگی، خانواده‌ها و اعضای جوامع بیشتر مورد خطاب قرار می‌گیرند چراکه آنان نقش مهمی در این فرایند بر عهده دارند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: بیشتر مردم و رهبران جوامع خواست و توانایی آن را دارند که مهارت‌هایی را پرورش دهند که در فعالیت‌های پیشگیرانه و مداخله در خشونت به آنها نیاز است، بنابراین مردم یک جامعه، مهمترین زمینه برای صحبت و بحث درباره پیشگیری از خشونت خانگی و توقف آن‌ هستند.

این مسئول افزود: راهبرد برنامه‌ها این است که منابع، درک و مهارت مردم را افزایش دهند تا فعالیت‌ها و توان جمعی را برای ایجاد تغییرات اجتماعی درباره کاهش خشونت خانگی به کار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین بیان کرد: در این راستا افزایش آگاهی‌های عمومی، آموزش خانواده‌ها، ارتقای پایگاه اجتماعی زنان، ارائه خدمات اجتماعی، تغییر اوضاع جامعه، رشد و پرورش همدلی در خانواده‌ها و تعمیق باورها و ارزش‌های دینی امری ضروری و مهم است.

صادقی‌نیارکی اعلام کرد: اگر افراد مهارت‌های زندگی را بیاموزند و با سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند، آشنا شوند آنگاه دیگر شاهد این حرکات به دور از عقل با منشأ هیجانات نمی‌شویم.

وی عنوان کرد: خشمی که بر اساس خودخواهی به وجود می‌آید، بارزترین شکل خشونت روحی است و در صورتی که شخص قدرت بر انتقام داشته باشد، او را وادار به اعمال خشونت می‌کند و اگر شخص قدرت بر انتقام یا فرونشاندن آتش غضب از روی اختیار نداشته باشد به درون او گریخته و به صورت عقده‌های روحی در قالب کینه در می‌آید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین یادآور شد: وقتی انسان خشم بر او چیره شود چراغ نورانی عقل را تیره و بی‌فروغ می‌سازد و انسان، بی‌چون و چرا در خط فرمان نیروی خشم می‌گذارد و دیگر مصلحتی نمی‌بیند تا به سویش گام بردارد.

صادقی‌نیارکی گفت: اگر انسان خشمگینی را که لجام عقل را گسیخته و سراپای وجودش را آتش غضب مشتعل ساخته، نه گوش شنوایی دارد که نصیحت و سخن حق در آن نفوذ کند و نه چشم بینا و واقع بینی دارد که راه را از بیراهه تشخیص دهد و نه فکر روشنی دارد که قدرت دسته بندی امور جزیی و استنتاج عقلی را از آن‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: پشیمانی آخرین و تنها نتیجه خشم است چراکه وقتی به تدریج با فرو نشستن شعله‌های خشم، دیدگان فرد به روشنی می‌گراید و بر گذشته به ارزیابی می‌نشیند که چه سخنان زشت، نسبت‌های ناروا، پرده‌دری‌ها، خارج شدن از چارچوب فضایل انسانی، ارتکاب جرم، جنایت جبران ناپذیر و غیره تصویر زشتی برای همیشه در ذهنش به جا گذاشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین مطرح کرد: بنابراین باید والدین از ابتدای کودکی این موضوع مهم را در تربیت فرزندان خود آموزش دهند و خانواده‌ها نیز در سیر زندگی این مهم را مورد توجه و دقت قرار دهند.




کارخانه چوبی که در آستارا آتش گرفت

تابناک گیلان: سیروس وظیفه عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: به گزارش تعدادی از شهروندان آستارایی در رابطه با آتش سوزی در یکی کارخانه های تولیدی آستارا واقع در محدوده بخش لوندویل آستارا که امروز اتفاق افتاد، نیروهای آتش نشانی بلافاصله وارد عمل شدند. 

وی اضافه کرد: این آتش سوزی توسط دو دستگاه خودروی سنگین و دستگاه خودروی تانکر آب و نیز با مشارکت نیروهای آتش نشانی لوندویل مهار شد. 

رئیس اداره آتش نشانی آستارا با اشاره به اینکه به سبب حجم بالای آتش نیروهای آتش نشانی علاوه بر شهر لوندویل از شهرهای چوبر و حویق تالش نیز با خودروهای خود در مکان مورد نظر حضور یافتند ، اظهار کرد: با اطفای سریع حریق توسط نیروهای آتش نشانی، از سرایت زبانه های آن به مغازه های همجوار جلوگیری شد. 




وظیفه با بیان اینکه در این آتش سوزی اجناس داخل این واحد تولیدی طعمه حریق شد ، افزود : اطفای حریق در مکان مورد نظر حدود دو ساعت به طول انجامید. 

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستارا نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: علت و همچنین میزان دقیق خسارت ناشی از این آتش سوزی در دست بررسی است. 

نعمت یاورپور با اشاره به اینکه حدودا نیمی از اجناس موجود در کارخانه صنایع چوب طعمه حریق شد ، ادامه داد: این کارخانه در زمینه تولید و فرآوری تخته های سه لایی و نیز باکس پالت های چوبی فعالیت می کرد. 

وی تعداد نیروهای شاغل در این واحد تولیدی را حدود 40 نفر عنوان کرد. 
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و دارای هفت واحد تولیدی بزرگ می باشد.




زنگ خطر برای ملوان به صدا درآمد

تابناک گیلان: درحالی که شرایط نامساعد روحی و مالی ملوان روز به روز رو به وخامت می رفت خبر ورود حمید استیلی بعنوان سرمربی جدید ملوان منتشر و سرمربی با اخلاق سابق پرسپولیس با امضاء قراردادی سکان هدایت ملوانان را در لیگ پانزدهم به دست گرفت .

استیلی پیگیری مطالبات بازیکنان و همچنین رفاقت با آنان را در دستور کار خود قرار داد و بازیکنان به رغم فشار عصبی و عدم تمرکز روی تمرینات با این مربی آغاز بکار کرده و در اولین حضور این مربی توانستند با وجود پیش افتادن تیم نفت تهران تا دقیقه 80 بازی باخت را درخانه حریف با تساوی عوض کرده و بدین ترتیب اولین حضور حمید استیلی با کسب یک امتیاز شیرین خارج از خانه همراه شد.

اما این آغاز شیرین به دلیل مشکلات عدیده باشگاه درخصوص موارد مالی و مطالبات بازیکنان کم کم به تلخی گرایید تا جاییکه تیم ملوان در 11 هفته از حضور حمید رضا استیلی بعنوان سرمربی، تنها موفق به کسب 10 امتیاز شد تا در پایان نیم فصل، با 17 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گیرد.





استیلی در مدت حضورش در ملوان یک پیروزی، یک تساوی و سه باخت در خارج از خانه و یک پیروزی، دو باخت و سه تساوی خانگی را درکارنامه خود داشته و بدترین کسب نتیجه این مربی دو بازی لیگ برتری و جام حذفی مقابل پرسپولیس تهران بود که از نظر تماشاگران مفتضحانه ترین نتیجه کسب شده از سوی کادرفنی فعلی است که موجب شد در پایان آخرین بازی نیم فصل اول، هواداران با شعارهایی نظیر( نیمکت پرسپولیسی نمی خوایم نمی خوایم) کادر فنی را مورد عنایت خود قرار دهند.

هواداران ملوان نیز که تحت هرشرایط و درهر شهری حامی تیم و روحیه بخش بازیکنان بودند از دو بازی قبل و درپی کسب نتایج ضعیف تیم ملوان صبرشان به سر آمده و با شعارهای حیا کن ، رها کن اعتراض خود را به حمید استیلی و دستیارانش اعلام کردند.
حمید استیلی در کنفرانس خبری پس از تساوی تیمش مقابل تیم ته جدولی سیاه جامگان گفت که از تمامی ظرفیت های موجود در تیم استفاده کرده و بازیکنانش همه کاری را جز گل زدن انجام داده اند و گل زدن هم از وظایف سرمربی نیست .

وی در پاسخ به احساسات تماشاگران و طرفداران تیم، خود را خادم مردم و هواداران خواند اما اظهار می کند که مسئولان باشگاه می بایست درخصوص ماندن و یا رفتن وی تصمیم گیری کنند.

نکته قابل توجه لیگ پانزدهم فوتبال ، تعطیلی بین دونیم فصل است درحالیکه در فواصل بازیهای نیم فصل اول، باشگاه ها دوتعطیلی سه هفته ای و یک تعطیلی دو هفته ای که به گفته کارشناسان به ضرر تیمهای بالای جدولی و به نفع تیمهایی است که فرصت آماده سازی بازیکنان را نداشته اند تجربه کرده و عملا سه تعطیلی نیم فصل داشته اند.

مدیرعامل باشگاه ملوان درگفتگو با خبرنگار ایرنا درخصوص عملکرد این تیم در نیم فصل اول لیگ پانزدهم اظهار کرد: آمار ها بیانگر آن است که ملوان در نیم فصل اول لیگ پانزدهم نسبت به لیگ قبل عملکرد بهتری داشته و فقط در خط حمله، بازیکنان این تیم ضعیف عمل کرده اند.

مسعود رضائیان با اشاره به رشد 80درصدی روند عملکرد تیم نسبت به فصل گذشته افزود:ملوان در بخش دفاع 30درصد بهبود وضعیت داشته و می توان گفت به وضعیت عادی نزدیک تر است و البته باید اذعان کرد عدم وجود بازیکنان آماده درنیم فصل اول و آسیب دیدگی بازیکنان کلیدی خصوصا در پست حمله، ضربه مهلکی بر بدنه این تیم وارد آورد.

وی با بیان اینکه ملوان در نداشتن بازیکنان آماده مقام اول را در رده بندی تیم های لیگ پانزدهم داشته است تصریح کرد: در بخش تامین هزینه ها نیز در سال قبل نسبت به امسال بهترعمل شده و حتی بازیکنان قدیمی تیم نیز اعلام داشتند که سال گذشته پول بهتری دریافت کرده اند.

با تمام این تفاسیر و از آنجایی که سرمربی ملوان اعلام کرده که در جریان نقل و انتقالات نیم فصل به دنبال جذب بازیکن جدید در جهت رفع خلاء های موجود در تیم و قدرتمند سازی ملوان برای حضوری مقتدرانه در نیم فصل دوم و کسب جایگاهی در شان این تیم است باید منتظر ماند و شاهد بود که آیا این امر محقق می شود و مسئولان باشگاه زنگ خطری را که برای ملوان به صدا در آمده چگونه به زنگ پیروزی و شادی هوادارانی که در همه شرایط حامی تیم بوده اند تبدیل خواهند کرد چرا که درصورت سقوط تیم به لیگ پایین تر و هرگونه تعلل، این مسئولان باشگاه هستند که می بایست پاسخگوی افکار عمومی باشند.

باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان نیروی دریایی بندر انزلی سال 1348 و فقط در رشته فوتبال، با مربیگری یکی از بازیکنان این تیم تاسیس شد.

بهمن صالح نیا، یکی از معلمان ورزش مدارس انزلی تیم ملوان را با جمعی از شاگردان خود تشکیل داد و طی مدتی کوتاه درحالی پا به عرصه لیگ دسته اول کشور گذاشت که از همان ابتدا با ارائه بازیهای زیبا و کسب نتایج شایسته، توانست توجه همگان را به خود جلب کند.

ملوان تا سال 80 بعنوان بهترین تیم شهرستانی تاریخ لیگ ایران مطرح بود و با کسب سه عنوان قهرمانی در جام حذفی کشور و سه نایب قهرمانی ، صاحب رکوردی قابل توجه در تاریخ فوتبال کشور است.

یکی از خصوصیات بارز تیم ملوان، ظهور مداوم پدیده هاست که موجب می شود این تیم با دیکته کردن قدرتش به حریفان حتی در ضعیف ترین وضعیت خود، انزلی را شهری ستاره ساز درعرصه فوتبال ایران معرفی کند چرا که هر تیم لیگ برتری یک یا دو بازیکن انزلی چی در ترکیب خود دارد.

گزارش : رضا اکبری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
آقا اینا همه فیلمه آقای حجامی عضو شورای شهر لنگرود پشت دست با لاهوتی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار