کد خبر: ۱۴۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 21 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

ریل گذاری خط آهن رشت – قزوین از طرف گیلان از دو هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استاندار گیلان امروز در حاشیه بازدید از راه آهن در حال ساخت رشت - قزوین گفت : ریل ها از کشور روسیه خریداری شده و تا 2 هفته دیگرنصب آن آغاز خواهد شد.
محمد علی نجفی افزود : تا کنون 45 کیلومتر از خط آهن رشت – قزوین در محدوده استان قزوین ریل گذاری شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی این راه آهن بطول 164 کیلومتری بیش از 90 درصد پیشرفت دارد گفت : تاکنون برای ساخت راه آهن رشت - قزوین حدود هزار و100 میلیارد تومان هزینه شده است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سفر پارسال هیات دولت به گیلان 280 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ملی اختصاص یافت اعلام کرد : حدود 170 میلیارد تومان از این اعتبار تامین شد.
محمد علی نجفی با بیان اینکه برای تکمیل خط آهن رشت – قزوین به 700 میلیارد تومان دیگر نیاز است تصریح کرد : تلاش می کنیم با جذب این اعتبار گیلانی ها تا پایان سال 95 سوت قطار را بشنوند.
وی با بیان اینکه ساخت راه آهن رشت - قزوین تا انزلی و آستارا هم ادامه می یابد افزود : ساخت خط آهن 205 کیلومتری رشت – انزلی – آستارا به بیش از هزار و700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است به صورت فاینانس و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته می شود.
استاندارگیلان با اشاره به اینکه بهره برداری راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا راهی برای متصل شدن به کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک است تصریح کرد : این خط ریلی نقش اساسی در افزایش تبادلات تجاری آسیا و اروپا خواهد داشت.
خط آهن رشت - قزوین سالانه توان جابجایی 10میلیون تن کالا و 3 میلیون مسافر را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار