کد خبر: ۱۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس سازمان چای کشور از واریز یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان امروز به حساب چایکاران گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمدولی روزبهان ظهر امروز در جریان بازدید از باغ‌های چای این شهرستان درباره پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران اظهار کرد: امروز یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شده‌است.

وی با بیان اینکه مقدار واریزی مذکور از طلب 20 کارخانه چای‌سازی به چایکاران بوده‌است، تصریح کرد: در سال جاری 87 هزار تن برگ سبز خریداری شده‌است.

رئیس سازمان چای کشور بهای برگ سبز خریداری شده را 137.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اکنون 80 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه امسال از نظر کیفیت برگ سبز چای 33 درصد رشد داشته‌است، خاطرنشان کرد: نرخ مقدار برگ سبز چای خریداری شده نیز افزایش داشته‌است.

روزبهان یادآور شد: اکنون تنها 27 میلیارد تومان مطالبه چایکاران باقی‌مانده که در صورت تأمین اعتبار، این مقدار نیز پرداخت می‌شود.

به گفته وی، امسال هر کیلو برگ سبز چای درجه یک به قیمت تضمینی دو هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو نیز یک‌هزار و 210 تومان از چایکاران خریداری شده‌است.

به گزارش فارس، در گیلان و مازندران تعداد 165 واحد چای‌سازی وجود دارد که در مجموع حدود 50 هزار خانوار چایکار در بیش از 25 هزار هکتار باغ چای این دو استان فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار