بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 16 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

بحران نیروی انسانی آموزش پرورش در 10 سال آینده
به گزارش تابناک گیلان، محمد امجدی عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت 30 هزار و 378 کارکنان فرهنگی در استان اظهار کرد: 29 هزار و 248 نفر از افراد مذکور شاغل هستند.
وی به وجود یک‌هزار و 130 نفر دانشجو معلم در گیلان اشاره کرد و افزود: 600 نفر از دانشجویان مذکور در پردیس دختران و پسران رشت تحصیل می‌کنند و بقیه دانشجویان از دیگر استان‌ها هستند.
امجدی از بازنشستگی 38 درصد از معلمان گیلان در پنج سال آینده خبر داد و بیان کرد: در مدت 10 سال آینده 58 درصد از معلمان در استان بازنشسته می‌شوند و با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان مواجه می‌شویم.
معاون پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این سازمان به 2 هزار و 842 دانشجو معلم در چهار سال آینده نیاز دارد، تصریح کرد: اکنون 360 نفر در دانشکده امام علی (ع) و 483 نفر در پردیس دختران بنت‌الهدی صدر تحصیل می‌کنند.

برخورد با رانندگان پرخطر و حادثه ساز برابر قانون
به گزارش تابناک گیلان، مهیار رستگار امروز در رشت با اشاره به آغاز طرح ترافیکی نوروزی در گیلان اظهار کرد: این طرح از امروز همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شده و تا نیمه فروردین ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه در طرح مذکور با تخلفات رانندگی به شدت برخورد می‌شود، افزود: به همراه داشتن چهار مدرک رانندگی شامل گواهینامه، کارت خودرو، برگه بیمه و معاینه فنی در هنگام رانندگی امری ضروری است.
فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه به وضعیت راه‌های مواصلاتی و ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: اکنون محدودیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان وجود ندارد و به دلیل بارش باران سطح جاده‌ها لغزنده است.

به گزارش تابناک گیلان، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان گفت : لاهیجان در کنکور سراسری سال 93 در کل مناطق استان گیلان ، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
محمد رحمتی روز دوشنبه افزود: آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان در کنکور سال گذشته نیز همین عنوان را کسب کرده بود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش لاهیجان در ارزیابی شاخص های مختلف از جمله کسب میانگین نمرات در گروه های ریاضی، تجربی و علوم انسانی توانست این عنوان را به دست آورد.
دانش آموزان گیلانی در کنکور 93 عناوین خوبی کسب کردند به طوری که از میان 10 نفر برتر کنکور سراسری امسال در رشته علوم تجربی، سه دانش آموز اهل استان گیلان بودند.

به گزارش تابناک گیلان، در جریان رقابت های فوتبال لیگ نوجوانان باشگاه های استان گیلان ، تیم نوجوانان آبی پوشان رشت تیم پرسپولیس رشت را شکست داد.
در این دیدار که از هفته هفدهم این مسابقات برگزار شد، تیم فوتبال نوجوانان آبی پوشان رشت موفق شد با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس رشت را شکست دهد .
در جریان این مسابقه که عصر یکشنبه در رشت برگزار شد ، تیم فوتبال نوجوانان آبی پوشان رشت برتر از حریف قرمز پوش خود ظاهر شد و سرانجام توانست با پیروزی در ین دیدار ، بالاتر از این تیم در جدول رده بندی قرار گیرد.

به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل 290 پرونده تخلف صنفی در اولین هفته اجرای طرح سراسری نظارت ویژه نوروزی در استان خبر داد.
محمد درویش کردار روز دوشنبه با اشاره به انجام بیش از پنج هزار مورد گشت و بازرسی ویژه نوروزی از مراکز فروش و عرضه کالا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم فرورودین سال آینده ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح پنج هزار و 734 مورد بازدید در استان انجام شده است، اظهار کرد: بیش از نیمی از این بازدیدها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مابقی با همکاری بازرسان اتاق اصناف استان انجام شده است.

تالار بورس رشت در روز دوشنبه
به گزارش تابناک گیلان، مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز دوشنبه بورس اوراق بهادار گیلان، 16 میلیون و 238 هزار و 984 سهم داد و ستد شد.
محمدرضا مهران فر عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سهم به ارزش اقتصادی 23 میلیارد و 542 میلیون و 485 هزار و 948 ریال مورد داد و ستد قرار گرفت که 63 درصد مربوط به خرید سهام است.
وی اظهار داشت: 10 میلیون و 412 هزار و 768 سهم به ارزش اقتصادی 14 میلیارد و 917 میلیون و 384 هزار و 946 ریال خریداری شده است.

تخلیه مبل،کمد و صندلی از تالاب انزلی!!
به گزارش تابناک گیلان، تالاب زیبای انزلی با انبوهی از پسماندها از بطری ها و کیسه های پلاستیکی گرفته تا لاستیک خودرو ، مبل ، کمد ، میز و صندلی فرسوده نیازمند پاکسازی است .
در آستانه بهار، اداره حفاظت محیط زیست انزلی و جمعی از دوستداران طبعیت بر آن شدند به عنوان نمادی از خانه تکانی بخش هایی از تالاب انزلی را از زباله های شناور پاکسازی کنند. 
تالاب انزلی با حدود 19 هزار هکتار مساحت و 24 متر پایین از سطح آبهای آزاد، مجموعه ای از تالاب های طبیعی آب شیرین است که تــوسط رودخانه های حوزه آبریز خود همانند سیاه درویشان، هند خاله، پسیخان تغذیه می شود.
این تالاب زیستگاه مناسبی برای تخم ریزی و تکثیر ماهیان و نیز محل زمستان گذرانی و جوجه‏ آوری گونه های زیادی از پرندگان آبزی محسوب می‏شود. 

به گزارش تابناک گیلان، نخستین مجمع انتخابات عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور امروز در این شهرستان برگزار شد.
رئیس سازمان چای کشور در جریان برگزاری انتخابات مذکور با بیان اینکه برگزاری این انتخابات با استقبال خوب دست‌اندرکاران صنعت چای مواجه شده است، اظهار کرد: حدود 500 نفر از نمایندگان چایکاران استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در انتخابات حضور یافتند.
محمدولی روزبهان با بیان اینکه در انتخابات مذکور 30 نفر از نمایندگان استان‌های چای‌خیز داوطلب شدند، تصریح کرد: انتخاب این افراد به عنوان اعضای هیئت‌ مدیره و بازرس صندوق به رای گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه از بین نفرات مذکور 10 نفر به عنوان بازرس صندوق انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 20 نفر به عنوان عضو هیئت مدیره صندوق انتخاب می‌شوند.

جشنواره هفت سین بازیافتی به منظور فرهنگ سازی
به گزارش تابناک گیلان، جشنواره هفت‌سین بازیافتی عصر امروز به منظور فرهنگ‌سازی صحیح پسماندها برای حفاظت از محیط زیست و جذب مشارکت مردم در همراهی با مدیریت شهری در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت برگزار شده است.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت در حاشیه جشنواره مذکور اظهار کرد: جشنواره هفت‌سین بازیافتی برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.
مرتضی شریفی افزود: در این جشنواره شهروندان با اقلام بازیافتی و خشک خود می‌توانند به طراحی هفت‌سین بازیافتی بپردازند و بین این سفره‌های بازیافتی تعداد سه سفره با داوری به عنوان برنده اعلام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خبرنگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
با سلام و خسته نباشید
در جشنواره هفت سین بازیافتی نشانی از خبرگزاری فارس نبود تا در حاشیه با شریفی به گفتگو بپردازد در ضمن این خبر به نقل از رسانه دیگر می باشد و فارس صرفا زحمت کپی و کمی ویرایش آن را بر عهده گرفت و این اولین مورد از این خبرگزاری وزین نیست و نخواهد بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار