رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:
رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل 290 پرونده تخلف صنفی در اولین هفته اجرای طرح سراسری نظارت ویژه نوروزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ 16 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل 290 پرونده تخلف صنفی در اولین هفته اجرای طرح سراسری نظارت ویژه نوروزی در استان خبر داد.

محمد درویش کردار روز دوشنبه با اشاره به انجام بیش از پنج هزار مورد گشت و بازرسی ویژه نوروزی از مراکز فروش و عرضه کالا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم فرورودین سال آینده ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح پنج هزار و 734 مورد بازدید در استان انجام شده است، اظهار کرد: بیش از نیمی از این بازدیدها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مابقی با همکاری بازرسان اتاق اصناف استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع بازرسی های به عمل آمده 290 پرونده تخلف تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

درویش کردار ارزش پرونده های تخلفات صنفی را 441 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این مدت 214 مورد شکایات مردمی به سامانه ستاد خبری 124 گزارش شد که تاکنون از این میزان به بیش از 90 درصد شکایات رسیدگی شده است و بقیه شکایات نیز در دست بررسی کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. 

وی هدف از اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را افزایش نظارت و پایش مستمر بر بازار عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال ذکر کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای تهیه و خرید بسیاری از کالاها و خدمات در ایام پایانی سال و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی و جلوگیری از هرگونه کمبود کالا و افزایش غیرمنطقی قیمت ها، این طرح هم زمان با سراسر کشور اجرا می شود.

رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان در استان، از اجرای این طرح در دو بخش نظارت بر عرضه کالا و نظارت بر بخش خدمات خبر داد و افزود: در بخش کالایی بر عرضه کالاهای پرمصرف و نیز بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و نظارت می شود.

در اجرای این طرح اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه ها و انجمن ها، حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

یکصد هزار واحد صنفی در استان گیلان وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار