کد خبر: ۱۴۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 14 December 2015
رئیس سازمان چای کشور از جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات این سازمان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال، ولی روزبهان در دیدار با فرماندار ماسال، اظهار کرد: خوشبختانه بحران در صنعت چای را پشت سرگذاشته ايم و بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران در سال جاری پرداخت شده است.

وی با تاكيد بر لزوم افزايش صرفه اقتصادی چايكاری برای باغداران تصريح كرد: در حال حاضر سالانه حدود ۵۰۰ ميليون دلار از خزانه کشور برای واردات چای صرف می شود که در صورت توجه به صنعت چای و توسعه آن می توان مانع از خروج مقادير قابل توجه ارز از كشور شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به صرفه اقتصادی پائين برداشت چای برای چايكاران در روش كنونی افزود: بايد به دنبال روش هايی بود تا ضمن برداشت چای با كيفيت، افزايش درآمد اقتصادی چايكاران نیز فراهم شود.

توسعه صنعت چای در ماسال

فرماندار ماسال نیز در این دیدار با بيان اينكه توجه به صنعت چای در گیلان به بهبود وضعيت اقتصاد خانوارهای چايكار و كاهش خروج ارز از كشور منجر می شود، اظهار کرد: توسعه صنعت چای در كشور راهی نسبتا طولانی دارد كه اطلاع رسانی مناسب و تغيير نگرش مردم نسبت به چای ايرانی می تواند طی كردن اين مسير را تسهيل کند.

محمود قاسم نژاد با اشاره به مصرف پايين آب كشاورزی در باغات چای افزود: می توان از اين مزيت چای، جهت تغيير الگوی كشت در عرصه های كشاورزی رها شده استفاده كرد.

وی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه اين شهرستان برای همكاری با سازمان چای گفت: استفاده از عرصه های منابع طبيعی برای توسعه صنعت چای علاوه بر حفظ عرصه های منابع طبيعی موجب افزايش درآمد خانوارها و تقويت اقتصاد مقاومتی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار