البته خبر تغییر نام این تیم با چالش هایی روبرو بوده و طرفداران تیم فوتبال داماش گیلان تاکنون چندین و چند بار مخالفت خود را با این تغییر نام اعلام داشته اند که نمونه این مخالفت ها، تجمع آنان در محل دفتر این باشگاه و همچنین سردادن شعارهایی در همین زمینه هنگام برگزاری مسابقات تیم فوتبال داماش گیلان در رشت است.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 13 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: تیم فوتبال داماش گیلان که سابقه چند بار حضور در لیگ دسته برتر و سقوط به لیگ دسته اول را دارد ، هم اکنون در رقابت های لیگ دسته اول کشور وضعیت مناسبی ندارد .

چند سالی است که به دلیل مشکلات پیش آمده برای باشگاه داماش ، این تیم نیز با مشکلات شدید مالی مواجه شده و طی چند سال اخیز نیز نتوانست روز خوش مالی را ببیند .

باشگاه فرهنگی ورزشی داماش ایرانیان سال 1387 امتیاز تیم فوتبال پگاه گیلان را خریداری کرد و از آن زمان این تیم با نام داماش گیلان در رقابت های کشوری حضور یافته است اما چند ماهی است که به دلیل ورشکستگی و مشکلات پیش آمده برای باشگاه داماش ، این تیم زیرنظر کارخانه آهن و فولاد لوشان قرار گرفته و زمزمه تغییر نام این تیم از داماش گیلان به شهرباران رشت به گوش می رسد .

البته خبر تغییر نام این تیم با چالش هایی روبرو بوده و طرفداران تیم فوتبال داماش گیلان تاکنون چندین و چند بار مخالفت خود را با این تغییر نام اعلام داشته اند که نمونه این مخالفت ها، تجمع آنان در محل دفتر این باشگاه و همچنین سردادن شعارهایی در همین زمینه هنگام برگزاری مسابقات تیم فوتبال داماش گیلان در رشت است.




در پی مشکلات پیش آمده برای شرکت اسپانسر تیم داماش گیلان در فرودین ماه سال 1391 قرار شد با مجوز قوه قضاییه به شرط اینکه باشگاه از شهر رشت خارج نشود از طریق کمیسیون سه نفره و نماینده دادستانی واگذار شود که تاکنون وضعیت مالکیتی این تیم پرطرفدار بلاتکلیف است .

امیر عابدینی از سمت مدیرعاملی استعفاء داده بود ولی با توجه به نبود مالک و هیات مدیره این استعفاء مورد تأیید یا مخالفت قرار نگرفت تا همچنان وضعیت مدیریتی این تیم در وضعیت مبهم قرار داشته باشد البته با پیگیری های انجام شده، محسنی اژه ای تمام مسئولیت حل مشکلات باشگاه ورزشی داماش گیلان را به رئیس کل دادگستری گیلان و استاندارگیلان سپرده و در سال جاری نیز امتیاز این تیم پس از واگذاری به هیات فوتبال گیلان به شرکت آهن و فولاد لوشان منتقل شد.

اما این انتقال نیز تاکنون برای این تیم فایده چندانی نداشته چون طبق اخبار رسیده ، تاکنون حدود 10 درصد از قراردادهای بازیکنان پرداخت شده و حتی محید جهانپور سرمربی متین، باسابقه و آرام این تیم نیز چندین بار به دلیل مشکلات شدید مالی بازیکنان و کادر فنی ، لب به اعتراض گشود و حتی از نداشتن لباس گرم در روزهای سرد پاییزی گله مند بود .

تیم فوتبال داماش گیلان در آغاز فصل جاری رقابت های لیگ دسته اول و فقط چند روز مانده به آغاز رقابت ها ، مجید جهانپور را به عنوان سرمربی در اختیار گرفت، این تیم با از دست دادن اکثر بازیکنانش و بدون داشتن تمرینات مناسب و همچنین بدون گذراندن دوره بدنسازی ، رقابت های فوتبال لیگ دسته اول را آغاز کرد و هم اکنون نیز شرایط مناسبی در جدول رده بندی ندارد .

تیم فوتبال داماش گیلان در آخرین دیداری که در رقابت های لیگ دسته اول برگزار کرد ، در هفته هیجدهم این رقابت ها در آبادان به مصاف تیم نفت آبادان رفت، در جریان این دیدار ، تیم فوتبال داماش گیلان با نتیجه یک بر صفر مغلوب نفت آبادان شد و تنها گل این دیدار را نیز ، امین متوسل زاده بازیکن قبلی تیم داماش و فعلی تیم نفت آبادان در دقیقه 74 به ثمر رساند تا وضعیت تیم داماش در جدول رده بندی نامناسب تر شود .

تیم فوتبال داماش گیلان با این شکست ، در پایان هفته هجدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور ، با کسب 18 امتیاز در مکان هجدهم جدول رده بندی قرار گرفت تا یکی از کاندیداهای سقوط از این رقابت ها باشد .

مدیر رسانه ای تیم فوتبال داماش گیلان روز یکشنبه در مورد آخرین وضعیت این تیم گفت : با توجه به اینکه این تیم هم اینک شرایط مناسبی ندارد ، اما زمزمه های خوبی به گوش می رسد و امیدواریم که بزودی مشکلات این تیم به طور کامل و ریشه ای برطرف شود .

علی احمدی سراوانی افزود : البته طی یک ماه گذشته دو مرحله پول به بازیکنان پرداخت شده که طی آن، حدود 10 الی 15 درصد پیش پرداخت بازیکنان به آنان پرداخت شده و همچنین بدهی سال گذشته بازیکنان نیز تسویه شده است .

وی ادامه داد : با برطرف شدن مشکلات مالی ، این تیم به راحتی می تواند در نیم فصل رقابت ها ، بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند تا در این زمینه با کمبود بازیکن مواجه نشود .

احمدی بیان کرد : در این راستا امیر عابدینی صحبت هایی را با محمدرضا مهدوی کاپیتان اسبق تیم فوتبال داماش گیلان انجام داده و با این بازیکن به توافق هایی نیز دست یافته و امیدواریم که این بازیکن باتجربه نیز نیم فصل دوم به تیم داماش گیلان بپیوندد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، 20 تیم حضور دارند که به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت می پردازند./ایرنا


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار