کد خبر: ۱۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 13 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: مهمترین خبرهایی که از چهاردهم تا بیست و یکم آذرماه جاری در گیلان روی داده، اعلام استاندار از آمادگی 40 سرمایه گذار برای پرورش ماهی در قفس، بارش برف در مناطق کوهستانی و تعطیلی مدارس این مناطق، مسدودشدن آزادراه رشت - قزوین به دلیل بارش برف، اعلام رئیس پارک علم و فناوری گیلان از میزبانی از پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و تشییع پیکر ششمین شهید گیلانی مدافع حرم در رشت بوده است.

* سفر 35 میلیون گردشگر به گیلان از ابتدای سال جاری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: 35میلیون گردشگر از ابتدای سال جاری تاکنون ، این استان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند. رضا علیزاده با اشاره به افزایش این تعداد گردشگر نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزود: یک هزار و 30 اثر ثبت شده تاریخی، طبیعت بکر، کوهستان های زیبا ، دریای آبی ، روستاهای متراکم، صنایع دستی با اصالت، آداب و رسوم غنی و تنوع غذایی گیلان ظرفیت مناسبی برای توسعه انواع گردشگری استان است.

* توسعه گردشگری نیازمند همگرایی تمامی دستگاه هاست
رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری نیازمند هم اندیشی، همگرایی و همکاری تمامی دستگاه ها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. مرتضی طالع ماسوله اظهار کرد: اگر این انتظار را داشته باشیم که فقط سازمان میراث فرهنگی این مهم را به سرانجام برساند، امکان پذیر نیست و باید تمامی دستگاه ها در کنار میراث فرهنگی، هم اندیشی، همگرایی و همکاری داشته باشند.

* امیدواری رئیس فدراسیون مشتزنی به کسب مدال در المپیک 2016
رئیس فدراسیون مشتزنی ایران گفت: امیدوار به کسب مدال در المپیک 2016 برزیل هستیم و تمام تلاش خود را در این امر به کار می بندیم. احمد ناطق نوری افزود: هدف ما حضور قدرتمند در رقابت های مهم المپیک است و به همین دلیل تا قبل از آغاز رقابت ها ، در چند اردوی مهم و مفید حضور خواهیم یافت.

* اعلام آمادگی 40 سرمایه گذار برای پرورش ماهی در قفس در گیلان
استاندار گیلان گفت: پس از مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان، تاکنون 40 سرمایه گذار برای پرورش ماهی در قفس در استان اعلام آمادگی کرده اند. محمدعلی نجفی گیلان را قطب اصلی شیلات در کشور خواند و افزود: وجود دریای خزر، موجب ایجاد پتانسیل فراوان در آبزی پروری در این استان شده و باید بهره لازم را از آن ببریم.

* مهمترین برنامه های توسعه روابط ایران و روسیه، ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان
سرکنسول روسیه در رشت گفت: ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه از مهمترین برنامه های توسعه روابط دو جانبه است. ماکسیم بارانف با اشاره به لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان گیلان با فدراسیون روسیه اظهار کرد: ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان که در دست پیگیری است، از مهمترین برنامه ها در این راستاست.

* تعطیلی سه روزه مدارس مناطق کوهستانی گیلان به دلیل بارش برف و یخبندان
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهرهای دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل و عمارلو از توابع شهرستان رودبار به دلیل بارش برف خبر داد. مهدی حاجتی اظهار کرد: همچنین تمامی مدارس ارتفاعات گیلان و مناطق کوهستانی در شهرستان های مختلف استان، به دلیل بارش برف تعطیل اعلام شده است.

* آستراخان، مقصد گیلان در بخش گسترش کشتیرانی دریایی
استاندار گیلان در دیدار سرکنسول روسیه در رشت گفت: در بخش گسترش کشتیرانی دریایی، مقصد ما آستراخان است. محمدعلی نجفی با اشاره به سابقه خوب و تاریخی مناسبات گیلان و استان های روسیه، بر ضرورت تقویت این روابط در ابعاد مختلف در چارچوب همکاری های دو جانبه عمیق دو کشور تاکید کرد.
وی ادامه داد: در سفر اخیر به باکو بر ضرورت پرواز رشت - باکو و آستراخان تاکید شد و در بخش گسترش کشتیرانی دریایی نیز مقصد ما آستراخان است.

* امدادرسانی به 50 خودروی گرفتار در برف در مناطق کوهستانی
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از امدادرسانی به بیش از 50 خودروی گرفتار در برف در نقاط کوهستانی و برف گیر استان خبر داد. علی خاوری بیان داشت: سه خانواده در خودروهایشان در محدوده اسالم - خلخال گرفتار در برف شده بودند که پس از امدادرسانی راهداران، آنها در راهدار خانه لرزله اسکان یافتند.

* بازگشایی آزادراه رشت - قزوین پس از حدود 48 ساعت
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان از بازگشایی محور رشت به قزوین که به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، خبر داد و گفت: با این حال، تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر استان، فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

* اهتمام دولت به تقویت خدمات رسانی در مناطق دوردست
استاندار گیلان با اشاره به تحویل افزون بر یکصد دستگاه ماشین آلات به روستاهای استان گفت: علاوه بر خدمات رسانی به شهرها، نوسازی و تقویت خدمات رسانی به شهرهای دوردست و دور افتاده ترین روستاها و نیز توجه ویژه به روستاهای سخت گذر، از برنامه های دولت تدبیر و امید است.

* میزبانی گیلان از پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت
رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری نشست شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در این استان خبر داد. مجید متقی طلب افزود: این نشست با حضور نمایندگان پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی به مدت سه روز از تاریخ 27 تا 29 آذرماه در رشت برگزار می شود. وی توانمندسازی مدیران را از اهداف نشست شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی عنوان و اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نکات کلیدی در مدیریت پارک های علم و فناوری با حضور دو مدرس از خارج کشور و یک مدرس در داخل از جمله برنامه های جانبی این نشست است.

* برگزاری مراسم عزاداری منسجم نیروهای مسلح گیلان
به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی، مراسم عزاداری منسجم نیروهای مسلح استان گیلان، در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد.

* تشییع پیکر ششمین شهید گیلانی مدافع حرم در رشت
در سالروز شهادت امام رضا (ع) ، پیکر شهید حبیب روحی چوکامی ششمین شهید گیلانی مدافع حرم با حضور مردم ولایتمدار رشت در این شهر تشییع و در گلزار شهدای خمام از توابع شهرستان رشت به خاک سپرده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار