کد خبر: ۱۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 13 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

‌مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک‌های صنعتی استان گیلان، هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ نیروی انسانی و توان اجرایی، از شرکت‌های گروه ۲ توانمندی بالاتری دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

طهمورث لاهوتی اشکوری درباره دلایل رشد جایگاه صنعت گیلان در کشور‌در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهارکرد: در بخش تامین منابع مالی، از محل واگذاری زمین و دریافت وجوه اقساط، موفقیت‌های بسیاری را به‌دست آوردیم و عملکرد ما در قسمت تأمین منابع مالی ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: اگرچه واگذاری زمین ها از نظر مساحت، بیشتر از سال گذشته نبود،اما دریافت وجوه نقد، بیشتر بوده است و مسلما تامین منابع مالی به عملیاتی شدن پروژه‌ها کمک شایانی خواهد کرد و رتبه شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان را بالا می برد.

لاهوتی ادامه داد: شهرک صنعتی تموشل در لاهیجان، لشت نشا و یعقوبی لنگرود، در سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسیدند و پیشرفت خوبی در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب هم داشته‌ایم که منابع مالی آنها نیز تامین شده و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب سفیدرود رشت نیز تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی توجه ویژه ای به بخش‌های زیست محیطی و زیربنایی دارد تا با رشد صنعتی به محیط زیست آسیب وارد نشود و با توجه به اینکه آلودگی آب‌های زیرزمینی و هوا و ... از جمله آلودگی هایی است که با رشد صنعت اتفاق می‌افتد،احداث تصفیه‌خانه می‌تواند تا حدود زیادی از این امر جلوگیری  کند.

لاهوتی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ نیروی انسانی و توان اجرایی، از شرکت‌های گروه ۲ توانمندی بالاتری دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان درباره واحدهای صنعتی راکد خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمک استاندار محترم اتفاقات بسیار خوبی افتاد که باعث تشویق واحدهای صنعتی راکد شد، همچنین‌ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در آن تمام واحدهای صنعتی می توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند، باعث شد تا بسیاری از واحدهای راکد، فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: حدود ۳۰ واحد راکد در سال گذشته و 30 واحد نیز امسال مجددا به بهره برداری رسیدند و تعدادی از واحدهایی که نمی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند نیز به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شدند و در این راستا حمایت‌های ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این امر دخیل بوده است.

لاهوتی متذکر شد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان گیلان 200 واحد راکد وجود دارد که این تعداد در سال گذشته 250 واحد بوده است؛ تلاش ما بر این است که با حفظ شرایط موجود، این تعداد را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان یادآورشد: در شهرک صنعتی سفیدرود در حال حاضر حدود ۱۴۰ شرکت قرار دارند که حدود ۴۷ واحد به بهره برداری رسیده است و بقیه آنها در حال ساخت هستند. خوشبختانه سرمایه گذاران واحدها بنیه مالی خوبی دارند و به سرعت در حال ساخت و ساز هستند، همچنین در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیمه‌ای در این شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: توسعه شهرک‌ های صنعتی جدید باید با برنامه باشد و در عین حال از صنایع کوچک نیز حمایت شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به مساحت اراضی صنعتی استان گیلان، این استان جزو استان‌های گروه 2 صنعتی کشور تلقی می‌شود و بعد از بررسی عملکرد شهرک‌های صنعتی کشور در سال ۹۳ که نتایج آن در ماه گذشته مشخص شد، استان گیلان از رتبه 11 در گروه دوم، به رتبه ششم ارتقا یافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار