بررسی اتفاقات روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت ؛
حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم خیلی زود و در ابتدای معرفی کابینه یازدهم متوجه حساسیت های ویژه دو جناح اصلی کشور نسبت به وزارت کشور شد و در نهایت فردی را برای تصدی این وزارت خانه پر سر و صدا در نظر گرفت که فی الواقع آب یخی بود بر پیکره حامیان اصلاح طلبش.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 08 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

اگر به خاطر داشته باشیم در همان اوایل معرفی کابینه دولت یازدهم، روحانی برای انتخاب وزیر کشور با یک چالش جدی مواجه بود.

سیدرحمان موسوی / تابناک گیلان: حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم خیلی زود و در ابتدای معرفی کابینه یازدهم متوجه حساسیت های ویژه دو جناح اصلی کشور نسبت به وزارت کشور شد و در نهایت فردی را برای تصدی این وزارت خانه پر سر و صدا در نظر گرفت که فی الواقع آب یخی بود بر پیکره حامیان اصلاح طلبش.

پس از گذر مدتی کوتاه و با به صحنه آمدن مجدد نیروهای خودسر و خودجوش در اوایل سکانداری رحمانی‌فضلی در وزارت کشور، دوباره یکی از مهم‌ترین معضلات سیاسی امنیتی کشور زنده شد؛که وزارت کشور و در رده بعدی مدیریتی، استانداری‌ ها ، فرمانداری‌ها و دانشگاه ها را بیشتر درگیر خود کرد.

پس از حادثه تلخ شیراز و حمله به علی مطهری ، وزیر کشور ضمن محکوم کردن این قضیه ، به عاملان آن نیز تذکر جدی داد که پس از گذشت اندک زمانی ، این تذکر نیز از خاطرها عبور کرد و به یک خاطره مدیریتی تبدیل شد!


تا دیروز آذر منصوری ، علی مطهری ، ابراهیم اصغرزاده و امروز زاکانی در رشت


مطهری بلافاصله پس از لغو یک همایش دیگر که قرار بود در کرج و با حضور توکلی، موسوی لاری، حبیبی و اصغرزاده برگزار شود در نامه ای مهم خطاب به رئیس جمهور نوشت:

" از جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور که مطابق اصل صد و سیزدهم قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی هستید سؤال می‌کنم، این وضعیت در دولت شما تا کی قرار است ادامه پیدا کند و برخی استانداران و فرمانداران سست عنصر به جای اجرای قانون، به اجرای اوامر دوستان نادان انقلاب بپردازند. "


در همین راستا و به مناسبت روز دانشجو در رشت قرار بود که سخنران دانشجویان دانشگاه آزاد این این شهر،علیرضا زاکانی،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی باشد که این مراسم نیز به جمع سایر مراسمات لغو شده در چند سال اخیر پیوست که واکنش تند بسیج دانشجویی دانشگاه مذکور را به دنبال داشت.

این تشکل دانشجویی در بیانیه خود ذکر کرد: عامل لغو این برنامه دانشگاه آزاد کشور و دستور مقامات استانی بوده است.

همچنین به درستی طعنه هایی درخصوص آزادی بیان و نقد در دانشگاه به دولت یازدهم و مدیران استانی زد که ایکاش دغدغه همیشگی این تشکل دانشجویی باشد و نه فقط در یک مقطع خاص و در تقابل با یک دولت غیر همسو.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار