کد خبر: ۱۴۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 07 December 2015
سرکنسول روسیه در پایان دوره مأموریت خود در رشت با استاندار گیلان دیدار و گفت‌ و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدعلی نجفی در این دیدار که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات ماکسیم بارانوف در مدت فعالیتش در رشت با اشاره به سابقه خوب و تاریخی مناسبات گیلان و استانهای روسیه، بر ضرورت تقویت این روبط در ابعاد مختلف در چارچوب همکاری‌های دو جانبه عمیق دو کشور تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود : در سفر اخیر به باکو بر ضرورت پرواز رشت – باکو و آستراخان تاکید شد و در بخش گسترش کشتیرانی دریایی نیز مقصد ما آستراخان است .
نجفی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان در بخش های مختلف تصریح کرد با توجه به ساخت بندر کاسپین به میزان 15 میلیون تن به ظرفیت بنادر ما اضافه خواهد شد که در بین استانهای شمالی منحصر به فرد خواهد بود .
وی وجود منطقه آزاد انزلی و احداث راه آهن در استان را از دیگر مزیت های گیلان برشمرد و افزود:  گیلان از دیرباز به عنوان استان معین ارتباط شمال کشور با روسیه محسوب میشود و ساخت سرای تجاری ایرانیان توسط اتاق بازرگانی گیلان در آستراخان نیز بر همین اساس است.
استاندار گیلان افزود: البته در این سرای تجاری نمایندگان بخش خصوصی از سراسر کشور میتوانند حضور یابند.
ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از همکاری بخش‌های مختلف استانداری گیلان طی دوره ماموریتش در رشت، از مهمترین محورهای روابط دو کشور و استان گیلان با استانهای جنوبی روسیه  در 4  سال گذشته و بـرنامه‌های تعیین شده بـرای ارتقای روابـط گزارشی ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار