کد خبر: ۱۳۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان:
ملت فهیم ایران به هر اداره ای می روند و هر تقاضایی داشته باشند باید فیشی را برای پرداخت کردن تحویل بگیرند. مثلا فرزندشان را به مدرسه دولتی ببرند به اجبار باید کمک به مدرسه پرداخت کنند!

در مدرسه تیزهوشان هم اگر تیز هوشی داشته باشی علی الحساب باید 980هزارتوامان پرداخت کنی! به مدرسه غیرانتفاعی بروی که به گرفتن وام نیازمند خواهی شد! پول سرویس مدارس هم به حدی جیب و جان آزار شده است که برخی از پدران خود سرویس بچه هایشان شده اند!
پول برق و گاز و تلفن و...یارانه و پدر یارانه ها را هم در آورده است!

اگر برای تاییدیه کارت ملی به ثبت احوال بروند کاغذی تقریبا به اندازه کف دستی به او می دهند وبا شهامت پنج هزارتومان دریافت خواهند کرد! وقتی از ثبت احوال قم چنین تاییدیه ای را گرفتم به کاغذش نگاه کردم و دقت کردم و گفتم شاید کاغذشان قیمتی باشد دریغا کاغذشان نیز معمولی بود!

اگر کارت ملیت را هوشمند کنی باید به حدی پول بدهی که جیبی را بی هوش کند!

به شهرداری که بروی درخواهی یافت اتاقهای زیادی درست کرده اند .به ناچار باید خدمت همه برسی برای حق پارکینگ فلان مبلغ و برای حذف پارکینگ هم فلان مبلغ باید پرداخت کنی! و... و به حدی هم باید وقت صرف کنی که بارها از ته دل بگویی خوش به حال مستاجران!

اگر صاحب ماشینی شوی باید به شماره گذاری بروی آنان ماشین را به نامت می کنند. برای پلاک و صدور شناسنامه پول باید بدهی .با این که شناسنامه ماشین با مهر وامضای عالی جنابان مهر شده است و کارت ماشین به نامت شده است باز باید به محضرثبت اسنادی بروی به آنها (هم برای سند دومی که هیچ نیازی به آن نیست) مبلغ کلانی پرداخت کنی!

اگر به دادگاه بروی باید وکیل بگیری و فلان مبلغ تمبر باطل کنی .اگر هم مریض شوی حتی بیمه ی تکمیلی داشته باشی به قلم هایی از دارو و درمان خواهی رسید که تحت هیچ بیمه ای نیستند!

اکنون هم که اربعین فرارسیده است میلیونها مسلمان شیفته ی زیارت امامند و ملت ایران نیز ثابت کرده اند دلهایشان سرشار از عشق امام حسین(ع) است. این جمعیت میلیونی و اداره دیده وقتی می خواهند سفری اربعینی داشته باشند باید ابتدا گذرنامه و ویزا را دریافت کنند.دریافت ویزا و گذرنامه هم پول می خواهد. از منظر صادر کنندگان گذرنامه و ویزا هم هیچ فرقی بین گذرنامه برای فلان شهر ترکیه یا تایلند و اروپا و یا زیارت امام حسین(ع) و اربعین وجود ندارد! بنابراین اگر عشق امام حسین(ع)در وجودی موج بزند ولی پول گذرنامه نداشته باشد باید در حسرت زیارت بماند و با داغ فراق او از دنیا برود یا به قانون نه بگوید و بدون گذرنامه و ویزا برود!

در این چند روز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دهها بار از مسولین مربوطه نقل کرد که بدون گذرنامه و ویزا امکان خروج وجود ندارد. ولی همین بدون گذرنامه ها می دانند حتما و حتما بدون گذرنامه خواهند رفت ! همانطور که سال گذشته اکثریت رفتند و برگشتند. (جالب است بدانید از هرکوچه چند نفر بدون گذرنامه و ویزا وارد عراق شده اند و تلفنی می گویند اخبار تلوزیون را جدی نگیرید بیایید نیازی به گذرنامه و ویزا نیست!)

حال از سویی رکود بر بازار حاکم است و هزینه های زندگی بسیار سنگین است از طرفی هزاران نفر وجود دارند که ارادت به سفر اربعین و جیبهایی خالی دارند آنان حاضرند شبها و ساعتها در مرزمهران و...معطل بمانند و اذیت شوند اما سفری زیارتی داشته باشند.آنها دریافته اند که اگر از مرز رد شوند باکمترین هزینه سفری تاریخی و زیارتی را انجام خواهند داد. اگر بعد از اربعین به سفرزیارتی بروند باید بالای یک میلیون هزینه کنند آیا نباید متناسب با حال آنها فکری کرد؟!
چه کسی و کدامین درجه دار و سرباز می تواند مانع از رفتن جمعیت هزاران نفری شوند؟ یادش به خیرشخصی شغلش تعمیر کردن چراغ بود و بر دوچرخه اش سوار می شد و به روستاهای متعددی می رفت چون به روستای ما آمد بچه ها اطرافش را گرفتند و گاه او را تعقیب می کردند و...او به پدرم گفت کاری کن اینها دارند اذیت می کنند!

پدرم فرمودند بچه اند.
و اوجواب دادند همین¬ها شاه را از کشور اخراج کردند!
حال با این همه تاکیدات صدا و سیما و مسولین امر ، باخبرشدم که نیم میلیون بدون گذرنامه و ویزا وارد خاک عراق شده اند!

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از مرزبانی ایران اعلام کرد هزاران زائر ایرانی بدون ویزا با حمله به گذرگاه مرزی "زرباطية" (مهران)، تخریب تاسیسات آن و زخمی کردن مرزبانان عراقی، وارد خاک عراق شدند.

البته بنده موافق قانون شکنی نیستم و به خاطر زیارتی که مستحب است نباید باعث آزار و اذیت دیگران شد ولی پرسشم از مسولین این است وقتی بازار و جامعه به مرض رکود مبتلا شده است و ارادت توده مردم به سفر زیارتی اربعین غوغا می کند و تجربه سال گذشته را هم در پرونده دارید که کنترل مرزها در توان چند سرباز نخواهد بود چرا به راهکاری جدید نمی اندیشید تا این گونه شاهد شکسته شدن حرمت قانون نباشیم؟

آیا امکان ندارد هزینه گذرنامه و ویزای این سفر معنوی و دشمن شکن را کاهش دهید؟
آیا حذف ویزا امکان ندارد؟
آیا...؟
ای مسولین ! آیا در سال آینده هم اگر بگویید عبور از مرز بدون گذرنامه و ویزا امکان ندارد مردم باور خواهند کرد؟!
ای کاش زائران هم حرمت قانون را حفظ می کردند.
ای کاش می دانستند حرمت قانون به حدی مهم است که در هنگام صدور حکم اعدام «سقراط» به او گفتند: فرار کند و سقراط گفت: فرار کردن «قانون‌شکنی» است.

مقام معظم رهبری هم زائران اربعین را به رعایت ضوابط و مقررات توصیه و تأکید کردند: دولت درباره خروج از کشور مقرراتی معین کرده که حتماً باید مراعات شود و حرکت خارج از این ضوابط مطلوب نیست»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار